Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW zkoušelo lanařit zákazníky Audi před jeho dealerstvím, Audi vrátilo úder
9.2.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Dlouholeté špičkování mezi německými konkurenty v prémiovém segmentu má další pokračování. Neagresivní slogany Audi a BMW baví zákazníky v Tunisku.
Tři němečtí rivalové, Audi, BMW a Mercedes, se každoročně předhání ve snaze získat na svoji stranu více zákazníků prémiových aut. Promyšlené uvádění modelů a modernizace nabídek přelévají prodejní čísla z jedné značky na druhou a stranou zájmu nezůstávají ani marketingové akce.
V tomto směru se hlavně BMW a Audi kočkují už léta. Jejich rivalita se promítá do nápaditých reklam, které určitě nejsou nudné jako většina dalších. A nyní jejich propagační souboj přešel do dalšího kola. V BMW se rozhodli poškádlit Audi umístěním billboardu přímo před dealerství Ennakl Automobiles, která oficiálně prodává vozy čtyř kruhů v Tunisku.
Na reklamním poutači s obrysem bavorských zamračených světlometů visí věta ve francouzštině „Il n’est jamais trop tard pour changer d'avis“, kterou můžeme volně přeložit jako „nikdy není pozdě na změnu názoru.“ Poznámka pod čarou prozrazuje zadání reklamy od oficiálního zastoupení BMW a Mini v Tunisku, od koho také jiného.
Útok na domácím hřišti se Audi pochopitelně nelíbil, a tak na sebe reakce Audi nenechala dlouho čekat. Druhá z německých značek tak umístila vlastní poutač na pozemek dealerství hned opodál, který bílým písmem na černém podkladu praví: „LOOOOL“, tedy parafrázi zkratky LOL (Laughing Out Loud - směju se nahlas) pomocí čtyř kruhů, továrního znaku Audi. Pod hlavní text pak dodali francouzskou větu: „On ne change pas une marque qui gagne“ čili „Nikdo nemění značku, která vítězí“, která naráží na to, že Audi je v Tuniksu tou úspěšnější značkou.
Celosvětová prodejní čísla loňského roku ale ukazují vítěznou pozici pro BMW, které prodalo o 4,2 % více automobilů a dostalo se celkově na číslo 2 088 283 předaných vozů. Soupeř z Ingolstadtu zvýšili prodeje o 0,6 % a podařilo se jim prodat 1 878 100 aut. V tomto zuřivém boji se třetí směje - králem prodejů německého prémiového segmentu je Mercedes. V Bavorsku oznámili, že si na vítěznou korunu brousí zuby, proto můžeme čekat nové zábavné reklamy proti Mercedesu nejen na tabulích, ale také v televizi. Nakonec, ani při návštěvě dealera Mercedesu není pozdě změnit názor...
Boj Audi a BMW o každého zákazníka dokáže i pobavit. Takové slušné a nápadité reklamy by u nás mohly jít příkladem
Podobné popichování Audi a BMW předvádí i v jiných zemích. V USA vedle sebe kdysi přistály dva billboardy - nejprve Audi provokovalo novovou A4 a výzvou: „Tvůj tah, BMW?“, Mnichov zareagoval jasně - slovy: „Šach mat.“ vedle své M3
Zdroj: Motor 1
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před hodinou - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 2 hodinami - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 4 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 5 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva