Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Brit se přepočítal, faceliftovaná Škoda Octavia má o chybu méně, než si myslí
4.5.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Vlastně ne jenom faceliftovaná a nemyslí si to jen on. Ve škodovkách je dnes tolik věcí „Simply Clever”, že už je ani lidé pořádně neznají.
V úterý jsme vám přiblížili recenzi faceliftované Škody Octavia od britského novináře Mata Wilsona, v níž vyjmenoval 5 nedostatků tohoto vozu. Ač sám připustil, že na Octavii se chyby nehledají snadno, svou tradiční pětku dal dohromady. A my jsme vám ji přiblížili proto, že to nebylo hořekování nad řešením předních světel či cokoli podobného, ale zcela věcné, racionálně ospravedlnitelné nedostatky, které by třeba Škoda mohla chtít vyřešit.
V kostce šlo o řešení dodatečných tlačítek před řadicí pákou, nemožnost kamkoli chytře uložit kryt zavazadlového prostoru, zadní pásy bez rozumné ochrany proti přivření opěradly, „skleněný” infotainment příliš náchylný k ohmatání a těžká kapota motoru postrádající plynovou vzpěru. Souzněli jsme s tím, tohle jsou věci, které by mohly být řešeny lépe. Jenže v jedné věci se Mat Wilson mýlil - je už dávno vyřešená a nevšiml si toho ani on, ani my.
Naštěstí máme vás, pozorné čtenáře, kteří se pro změnu nebojí kritizovat nás. A jsme za to rádi, neboť jen díky tomu můžeme chybu napravit a přinést přesnější informace všem. Totiž, i když jsme snad stokrát testovali Octavie všech generací a někteří z nás je měli či mají za svá soukromá auta, nikdy jsme si nevšimli toho, že i u verze liftback existuje možnost, kam kryt zavazadlového prostoru uložit. A to přesně tak chytře, jak by si jistě i Mat Wilson přál.
Upozornil nás na to náš čtenář z Prostějova, který se nám ozval s tím, že se o tom sice moc nemluví, ale onen kryt zavazadlového prostoru lze vyjmout a zasunout za zadní opěradla. Zběžným pohledem si toho nevšimnete, ale na bočním obložení zavazadlového prostoru nahoře u opěradel jsou dva malinké výstupky, které plato podrží ve svislé poloze, aby nespadlo na podlahu kufru. A není to tak náhodou, Škoda to tak udělala záměrně - dokonce o tom hovoří i v knize, kterou nikdo nečte, v návodu k obsluze na straně 99.
Požádal jsem tedy kolegu, který s Octavií III jezdí, aby se nad ránem pokusil celou věc nafotit a povedlo se. Na přiložených fotkách tak můžete do detailu vidět, jak celé řešení funguje - pokud jej tedy neznáte. Ani kolega, který Octavii používá, o tom ale nevěděl a s platem si párkrát v minulosti dělal hlavu. Pokud jste na tom stejně, mrkněte se, jak tahle věc funguje, podle kolegy je uložení velmi jednoduché, v podstatě stačí plato za sedadla jednoduše spustit a už se odtud nehne. Stejně jednoduše ho pak vrátíte zpátky.
Inu, Škoda je v posledních letech „Simply Clever” tak moc, že se pod tíhou některých, někdy až trochu vyumělkovaných vychytávek nemluví o těch běžnějších a prakticky lépe využitelných. Tak to touto cestou můžeme napravit a Matovi o tom samozřejmě řekneme - snad se také opraví v některém ze svých příštích videí...
Díky za tip, Josefe S.!




Mat Wilson si se zadním platem lámal hlavu zbytečně...














...lze jej velmi jednoduše uložit za zadní sedadla. Jen se o tom moc neví


Zmiňuje se o tom ovšem i návod k obsluze
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 11 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 2 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 4 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 5 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 7 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
