Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Bugatti Veyron Super Sport: k mání je 1 z 30 nejrychlejších aut světa
10.8.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Vzniklo jen 30 Veyronů Super Sport, které dodnes drží rychlostní rekord. A tento kousek není výstavní, jezdil.
Bugatti Veyron bylo, je a zřejmě i navěky věků bude úchvatným a zcela mimořádným autem. V jakémkoli provedení jej bylo vyrobeno jej pár set kusů, přesto není takový problém jej sehnat - prakticky na všech kontinentech je v nabídce pár kousků, často ve stavu nového auta. Nemalá část zákazníků Bugatti si toto auto buď pořídila jako investici nebo má doma tolik jiných strojů, že s Veyronem nestihli pořádně nic najet. Ať tak či onak, není zkrátka výjimečné, pokud se „obyčejný” Veyron objeví v prodeji.
Teď se ale objevil v nabídce jednoho německého dealera stroj, který má k obyčejnému daleko. Můžete tedy říci, že každý Veyron je tak trochu zvláštní a nebudeme vám odporovat, jenže třeba modely z edicí Legends jsou specifické jen tím, jak vypadají. Nic proti tomu, automobilového nadšence ale pouhá vizuální výjimečnost nemůže vzít za srdce, ať už jde o Kiu Picanto se sportovním paketem nebo právě Veyron. Vůz, který vidíte, je výjimečný něčím docela jiným.
Jde o Bugatti Veyronu Super Sport, už před pěti léty představený typ. Vzniklo jej jen 30 kusů a všechny mají jednu hodně zajímavou vlastnost - uměly s výkonem až 1 200 koní dosáhnout maximálky 434,2 km/h, což je rychlost, která byla v roce 2010 zaznamenána do Guinessovy knihy rekordů jako nejvyšší kdy dosažená sériově vyráběným automobilem se silniční homologací. A to už je něco.
Tedy příběh tohoto stroje je vlastně trochu složitější. Super Sport na chvíli o svůj rekord přišel, protože se mělo za to, že všechny vozy dodané zákazníkům měly nejvyšší rychlost omezenou na 415 km/h. Pokud by reálně v rukou zákazníka vůz zvládal „jen” 415 km/h, musel by „Guiness” na základě tohoto stavu žebříčky změnit, nakonec se ale ukázalo, že titul vozu patří právem. Automobilka totiž dodala pět vozů bez omezovače, tenhle konkrétní černooranžový kousek je z těch, které jej mají. Zvládne tedy „pouze” oněch 415 km/h, ale to jej ve výsledku činí ještě výjimečnějším - je jeden z pětadvaceti existujících na světě.
A může být váš, navíc docela blízko, v Düsseldorfu. To je šance, která se neobjevuje často, uvážíme-li, kolik takových aut se vyrobilo a že několik mají v rukou lidé, kteří jej těžko kdy prodají (třeba Ferdinand Piëch...). Pochopitelně není k mání levně - auta, která se vyrábí v takto omezených sériích, většinou rostou na ceně velmi rychle. Jako nové se tohle auto prodávalo za 1,8 milionu dolarů. Cena tohoto kousku je dnes 1 999 200 Eur, tedy bezmála 53 milionů korun.
Není to přitom vůz, který by své dny trávil v jen v klimatizované garáži, má za sebou téměř 20 tisíc kilometrů. Tedy si pravidelně mohl protáhnout nohy a právě k takovému použití jsou auta stavěna. Byla by škoda, kdyby tak dokonalý kus techniky, jakým je Veyron Super Sport, jen seděl v garáži, takže doufáme, že nový majitel ho také občas vytáhne na silnice. Třeba jím bude někdo z vás...














Tenhle Veyron Super Sport je k mání a není to jen výstavní kousek, najezdil skoro 20 tisíc kilometrů
Zdroj: Mobile.de
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
George Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před hodinouNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejčtenější články
Zlobil? Šéf Seatu po kritických slovech na adresu elektromobilů a EU náhle s okamžitou platností skončil
1.4.2025Uniklý ceník příplatků Bugatti Tourbillon ukazuje, jak moc jsme všichni chudí, kupec Ferrari by neměl ani na lepší lak
1.4.2025Tohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
1.4.2025Giugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
1.4.2025Pokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
1.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva