Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Bulvár opět smaží Jeremyho Clarksona, prý v Top Gearu ve skutečnosti neřídí
17.8.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Britský Daily Mail obviňuje Top Gear a BBC z „použití“ profesionálních řidičů, kteří před kamerou nepřiznaně nahrazují Clarksona a jeho kolegy.
Při sledování motoristického pořadu Top Gear si člověk nemůže nevšimnout některých zvláštností, které běžný divák nezachytí nebo nevědomky přehlíží. Spokojí se se zábavnou show podtrženou vtipnými poznámkami, vzrušujícími souboji Stiga s časem, svěží politickou nekorektností a veřejným pranýřováním aut, které kvůli značnému zamoření autocenzurou nemá šanci spatřit jinde.
Zamysleli jste se někdy nad tím, jak je možné, že Jeremy Clarkson občas při testu pracuje s volantem, řekněme, velmi neobvykle, ačkoli při následném střihu vidíte auto letět v perfektním driftu hodném šampiona série D1?
Ne že bychom pochybovali o Jeremyho schopnostech vést auto rychle a s grácií po jakékoli silnici, za ta dlouhá desetiletí jeho praxe by se naučil jezdit bokem i Homer Simpson, ale pokud si vzpomínáte na díl s profesionální pilotkou a odbornicí na Nürburgring Sabine Schmitz, už tam jsme mohli vidět, že si z jeho řidičského „umění“ dělá trochu šoufky.
Abychom to nerozpatlávali, prostě se někdy zdá, že externí záběry jedoucího vozu jsou natočené s poněkud zručnějším pilotem než je Jeremy, ale také Richard nebo James. Pozorný divák pochopí, více se v tom nešťourá. Ne však britský bulvár.
Noviny Daily Mail před pár dny přinesly „bombastické“ odhalení. Na začátku samozřejmě nemohly v duchu sociálního populizmu opomenout, kolik že si Jeremy účinkováním v pořadu Top Gear a následným prodejem práv do celého světa vydělal. A následně vyrukovaly s informací od bývalého zaměstnance BBC, podle nějž britská televize platí profesionální závodní piloty při natáčení některých scén, jako by tím chtěli náhodou naznačit, že Clarkson si své peníze nezaslouží.
Jako příklad uvádějí klip natočený v roce 2008 s Lamborghini Murciélago. Test byl sestříhán tak, aby to vypadalo, že Jeremy tlačí Murciélago až na samou hranici maximální rychlosti v hustém dešti, ale ve skutečnosti za volantem sedí Aaron Scott, pilot formule 3. Zároveň se od nejmenovaného spolupracovníka dozvíme, že „při natáčení náročných scén seděli profesionální závodníci na sedadle řidiče většinu času“, ačkoli diváci věřili, že „sledují některou z hlavních hvězd“. Další zdroj je dokonce konkrétní a tvrdí, že jde asi o osmdesát procent celkového času, protože „moderátoři nebyli schopni provádět tyto triky dostatečně dramaticky“.
BBC po oslovení nemlžila a ústy své mluvčí Tary Daviesové potvrdila, že „při výrobě show jsou využívány služby profesionálních řidičů“. Podle britské veřejnoprávní televize je to v pořádku a vysvětluje: „Pokud za volantem vidíte Jeremyho, Jamese nebo Richarda, jsou to opravdu oni, ale běžně se stává, že po natočení záběrů musí psát scénář, a pokud produkce potřebuje dodatečně něco natočit, využijí jiného řidiče.“
Ostatně i samotný Clarkson napsal na toto téma sloupek pro The Sunday Times již v roce 2007: „Jezdil jsem před kamerou tak dlouho, než jsem si na vůz udělal názor. Pak jsem se zavřel do kanceláře na pár hodin nebo tak nějak, abych si utřídil myšlenky a přepsal je do použitelného scénáře. Jak ale zaměstnáte drahý štáb, který na vás čeká? Necháte je stát, nebo za volant posadíte náhradníka a necháte ho sklouznout, než se vrátím?“
Snad by to ani nestálo za další komentář, je ale pozoruhodné, že do článku Daily Mail se dostal i rozumnější názor, který to moc neřeší. „Táhne se to celé roky. Faktem je, že Top Gear prezentují moderátoři. Nejsou to řidiči z povolání, tak nevím, proč by měli dělat všechnu práci, když to profík zvládne lépe a rychleji,“ řekl.
Dobře, mohli byste namítnout, jak potom můžou Clarkson, May a Hammond testovat auta, kritizovat je a prezentovat fundované názory. Je to sice trefná nicméně špatně položená otázka. Pokud má totiž někdo opravdu dojem, že se Top Gear staví do pozice vědecké instituce, měl by zvážit své rozumové schopnosti. A raději přepnout na jiný kanál...
Právě toto video rozpoutalo další hon na Clarksona a BBC.
Zdroje: Daily Mail, Top Gear
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
před 4 hodinamiNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včeraNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025
Nejnovější články
Dacia udělala z Dusteru levné auto s obrovským prostorem pro náklad, pobere ho 1 150 litrů v základu
před 2 hodinamiMiláček Čechů od Kie je po smrti, místo něj zkusí zaskočit docela jinak pojaté auto. Aspoň pohon má „správný”
před 3 hodinamiNejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
před 4 hodinamiJindy spořádaní Kanaďané začali ve velkém demolovat stacionární radary, sami politici už říkají, že jsou to skrytí výběrčí daní
před 5 hodinamiŠéfové Bugatti, Rimacu, Koenigseggu a Singeru si navzájem půjčili svá auta a svezli jeden druhého, je z toho jedinečná podívaná
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva