Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ceny Golfů TDI po odhalení nástupce rychle klesly, i špičkové verze jsou zajímavé koupě
22.11.2019 | Mirek Mazal
Jsou auta, která si tradičně drží cenu i jako docela staré ojetiny, o Golfu VII TDI to ale momentálně neplatí. Spuštění výroby nové generace a přetrvávající dieselová skepse v Německu zatřásly cenami ojetin.
Volkswagen před měsícem odhalil novou generaci stěžejního modelu Golf. Normálně to znamená jen tolik, že VW může přepočítávat desetitisíce ničím nepodmíněných objednávek zbrusu nového modelu, letos se k tomu ale přidává ještě jeden, u Golfu ne zcela obvyklý jev. Po premiéře novinky totiž začaly rychle klesat ceny starších ročníků dosud aktuální sedmé generace vozu, a to v dieselových verzích.
Jistě se to neděje všude, ale v Německu, tradičně největším odbytišti Golfů všeho druhu, to vzhledem k tamní naftové skepsi nastalo. Nedokážeme si to vysvětlil jinak než tím, že dosavadní majitelé Golfů TDI, které v tamních prodejích sedmé generace jasně převažovaly, vyrazili pro nový model a v bazaru nabídli ten stávající. Německá poptávka po ojetých dieselech je ale relativně nízká, to způsobuje přetlak na straně nabídky a pokles cen vozů z druhé ruky. V Německu tak spadla hodnota tří- až čtyřletých Golfů TDI na polovinu původních cen a netýká se to jen obyčejných verzí. Stejné následky debutu nástupce pocítila výkonnější varianta GTD.
Výborný cestovatel na dlouhé tratě starý čtyři roky tak vychází klidně na 14 989 Eur (388 tisíc Kč). Relativně rychlý, přitom úsporný a pohodlný kombík s manuálem a nájezdem 98 419 kilometrů je lákavé zboží po prvním vlastníkovi. Polovina ceny nového kusu stačí na hnědou metalízu, xenony, litá kola, vyhřívané sedačky, dvouzónovou automatickou klimatizaci a manuál spojený s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 135 kW (184 koní).
Příznivci kompaktnějšího provedení Golfu mohli volit třídveřovou verzi taktéž z roku 2015 s nájezdem 99 950 kilometrů. Trochu akčnější černý hatchback má proti hnědému kombi ještě navíc větší kola, multimediální balíček infotainmentu a o deset centů vyšší cenu 14 999 Eur (388 tisíc Kč). Jeden z nejlepších kompaktů vůbec se stovkou pod osm sekund a spotřebou okolo pěti litrů je za takových cenových podmínek skutečným lákadlem.













Rodinný Golf GTD předposlední generace stojí teď polovinu
O nic horší nejsou německé nabídky třídveřových hatchbacků
Bleskovky
BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
včeraMožná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025Příplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
11.9.2025
Nejčtenější články
BMW posílá na věčnost své poslední „normální” auto skoro dojemnou rozlučkou, nástupce nebude
16.8.2025Tragická kvalita Fordu si dál vybírá svou daň. Blíží se stovce svolávacích akcí v letošním roce, obě poslední jsou vskutku tristní
16.8.2025VW znovu plošně zdražuje svá spalovací auta. Lidé zuří, skutečný důvod zůstává v mlze
16.8.2025Nejoblíbenější auto zločinců 90. let, které policie chtěla zakázat, je k mání v dokonalém stavu u oficiálního dealera Ferrari
16.8.2025Už i mladí lidé preferují spalovací auta před elektrickými, říká studie, která vyděsila šéfy automobilek
16.8.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 09.13. 19:05 - Truck Daškam
- Fiat a vše kolem nich 09.13. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 09.13. 10:38 - pavproch
- Pomoc s výběrem auta na denní dojíždění 09.13. 06:22 - annawonka
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.12. 16:01 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 09.12. 05:16 - AndreGlenn
- Tranzit 2.0 TDCi - potkany motor po vymene rovodu 09.12. 05:11 - JohnnyBryan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.11. 11:38 - řidičBOB