Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ceny Golfů TDI po odhalení nástupce rychle klesly, i špičkové verze jsou zajímavé koupě
22.11.2019 | Mirek Mazal
Jsou auta, která si tradičně drží cenu i jako docela staré ojetiny, o Golfu VII TDI to ale momentálně neplatí. Spuštění výroby nové generace a přetrvávající dieselová skepse v Německu zatřásly cenami ojetin.
Volkswagen před měsícem odhalil novou generaci stěžejního modelu Golf. Normálně to znamená jen tolik, že VW může přepočítávat desetitisíce ničím nepodmíněných objednávek zbrusu nového modelu, letos se k tomu ale přidává ještě jeden, u Golfu ne zcela obvyklý jev. Po premiéře novinky totiž začaly rychle klesat ceny starších ročníků dosud aktuální sedmé generace vozu, a to v dieselových verzích.
Jistě se to neděje všude, ale v Německu, tradičně největším odbytišti Golfů všeho druhu, to vzhledem k tamní naftové skepsi nastalo. Nedokážeme si to vysvětlil jinak než tím, že dosavadní majitelé Golfů TDI, které v tamních prodejích sedmé generace jasně převažovaly, vyrazili pro nový model a v bazaru nabídli ten stávající. Německá poptávka po ojetých dieselech je ale relativně nízká, to způsobuje přetlak na straně nabídky a pokles cen vozů z druhé ruky. V Německu tak spadla hodnota tří- až čtyřletých Golfů TDI na polovinu původních cen a netýká se to jen obyčejných verzí. Stejné následky debutu nástupce pocítila výkonnější varianta GTD.
Výborný cestovatel na dlouhé tratě starý čtyři roky tak vychází klidně na 14 989 Eur (388 tisíc Kč). Relativně rychlý, přitom úsporný a pohodlný kombík s manuálem a nájezdem 98 419 kilometrů je lákavé zboží po prvním vlastníkovi. Polovina ceny nového kusu stačí na hnědou metalízu, xenony, litá kola, vyhřívané sedačky, dvouzónovou automatickou klimatizaci a manuál spojený s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 135 kW (184 koní).
Příznivci kompaktnějšího provedení Golfu mohli volit třídveřovou verzi taktéž z roku 2015 s nájezdem 99 950 kilometrů. Trochu akčnější černý hatchback má proti hnědému kombi ještě navíc větší kola, multimediální balíček infotainmentu a o deset centů vyšší cenu 14 999 Eur (388 tisíc Kč). Jeden z nejlepších kompaktů vůbec se stovkou pod osm sekund a spotřebou okolo pěti litrů je za takových cenových podmínek skutečným lákadlem.













Rodinný Golf GTD předposlední generace stojí teď polovinu
O nic horší nejsou německé nabídky třídveřových hatchbacků
Bleskovky
Rýsuje se nový šéf Volkswagenu, který by mohl firmu zachránit. Teď dokonce jezdí s tímto starším VW, ač je to miliardář
30.5.2025Nadšenec koupil od starší dámy 15 let neježděný Golf v naprosto nechutném stavu, byl plný plísně. Podívejte se, co se z něj vyklubalo
28.5.2025Fernando Alonso se po trati GP Monaka prohnal v tisícikoňovém silničním Astonu, zabodoval tak víc než v samotné Velké ceně
26.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Luca Marini zůstává v nemocnici, kdo pojede místo něho? včera 15:15
- Toprak pojede MotoGP s Pramac Yamahou 30.5.2025
- Salač si vyzkoušel nový povrch Masarykova okruhu 30.5.2025
- Co nového v Supersportech? 29.5.2025
- Změny u Yamahy ve WorldSBK a WorldSSP 29.5.2025
Nejnovější články
Peugeot říká, že když jeho první elektrické GTi bude fiasko, vrátí se i jako spalovací auto. Je vůbec nutné čekat na výsledek?
včeraToyota v Evropě začne vyrábět jeden ze svých nejzajímavějších modelů, přesto vám ho tu neprodá. Je jen na export
včeraUnikla podoba další novinky levné značky VW. Vzala znovu starou škodovku a udělala z ní ještě úplně jiné auto
včeraFord musel zastavit objednávky jednoho ze svých modelů. A znovu je nerozjede, i když zájemce nestačí počítat
včeraJeep Cherokee je po dvouleté odmlce zpátky a vypadá jako nikdy dřív
včera
Živá témata na fóru
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.31. 14:17 - pavproch
- Auto bebechy (kola a nosiče) 05.31. 14:17 - pavproch
- VZKAZY 05.31. 14:09 - pavproch
- Detektory policejních radarů 05.30. 20:29 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.30. 20:22 - řidičBOB
- Rychlodotazy 05.30. 13:57 - delphin
- Politický koutek 05.29. 13:49 - jerry
- BMW Divize 05.29. 13:32 - pavproch