Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jak drahé je vlastnit Bugatti Chiron? Klíčové díly jsou tak drahé, že jejich výměna zruinuje i milionáře
8.1.2023 | Petr Miler
Je jasné, že na Bugatti nic nebude levné. Obvykle se mluví o provozních nákladech, které též nejsou nízké, v kontextu s cenou vozu ale nemusí vyznívat až tak dramaticky. Ceny „velkých” náhradních dílů ale berou dech.
Kdo chce mít opici, musí mít na banány, říká jedno z tradičních rčení automobilových nadšenců. Koupit si auto je zkrátka jedna věc, provozovat jej ale druhá. Platí to zejména v případě cenově lákavých ojetin, neboť s pár léty na krku lze za lákavé ceny pořídit mnohá prestižní a silná auta, která mohou snadno stát méně než lépe vybavený nový Golf. Pokud se na nich ale něco pokazí, může se z jejich pořízení stát slušná noční můra.
Pokud jste skončili mezi těmi, kteří si podobným způsobem koupili třeba ojeté BMW místo nové škodovky a doplatili na to, můžete se utěšovat tím, že... nikdy není tak špatně, aby nemohlo být ještě hůř. Lidé stojící za kanálem The Hamilton Collection na Youtube předestřeli náklady na vlastnictví Bugatti Chiron na 10 let a máme pocit, že se vám zvednou obočí, i když si ho chvíli předtím přelepíte lepicí páskou.
Na první pohled nejsou depresivní. Koupit si Chiron je drahé, nejlevnější kousky v prodeji vidíme za asi 85 milionů korun, existuje ale slušná naděje, že tento vůz o pár let později prodáte za stejnou či ještě vyšší cenu. Ani servisní náklady zpočátku nejsou strast - čtyři roky je nese Bugatti, cenu dalších šesti let spočítali lidé „od Hamiltona” na 91 500 dolarů. To jsou více jak 2 miliony korun, žádná láce, ale za 6 let vlastnictví Bugatti? To není zase tolik, jakkoli je třeba dodat, že počítali jen běžné servisní kontroly a jednu výměnu pneu za 4 roky. Podobných výdajů (neřku-li těch za benzin apod.) může být ještě hodně.
Pozoruhodné jsou ale hlavně ceny „velkých” náhradních dílů, to když se něco pokazí. Spadne vám klíč ze stolu v restauraci na Pařížské? Připravte si 13 547 dolarů na nový, to je asi 305 tisíc Kč. Za klíč. Trochu se rozvášníte s 1 500 koňmi a brzdy už začnou říkat ne? Bude to za 47 400 dolarů, 1 070 000 Kč, jen za výměnu brzd. A to si pište, že na dvoutunovém monstru s takovým výkonem není ani karbon-keramika navěky. To je ale pořád „spotřebák”, co když se něco opravdu pokazí?
Věčný není ani motor vozu. Záruka jednou skončí a slovu „kulance” se u Bugatti leda kulantně vysmějí a vytáhnou fakturu za nový - bude na ní 856 406 dolarů, 19,3 milionu korun, mimochodem skoro o 6 milionů víc než za velmi podobný motor Veyronu. Exploze motoru je ale nepravděpodobná, taková převodovka to může zabalit snáz. V tu chvíli na účtu hledejte 185 000 dolarů, 4,2 milionu korun.
Bugatti si jistě nekupují chudí lidé, ale třeba desítky milionů za opravu motoru s převodovkou, to už zruinuje i milionáře. Inu, i tato opička ráda baští, jen těch banánů musíte mít opravdu, ale opravdu hodně. Bez zařazení do škatulky „miliardář” bychom se do této anabáze snad raději ani nepouštěli.
Nikdo asi nečekal, že vlastnit Bugatti Chiron bude levné, ovšem ceny některých náhradních dílů, které se po konci záruky moou hodit, berou dech. Foto: Bugatti
The Hamilton Collection@Youtube
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejčtenější články
- Nizozemská elektrická síť už kolabuje, operátor nařídí vypnutí dobíjecích stanic elektromobilů pro miliony lidí od 16 do 21 hod.
27.2.2024 - Zakázaná reklama na ostrý VW T-Roc vás donutí dlouze přemýšlet nad soudností těch, kteří nám dnes vládnou
27.2.2024 - Nový offroad britského miliardáře postrádá špetku invence. Kdyby si říkal Fosilier, byla by s ním aspoň legrace
27.2.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia pro Evropu vypadá jako promeškaná šance, i když cenově pořád může překvapit
27.2.2024 - Novinář popsal rok ježdění s ojetou Alfou Romeo a proč problematický vůz dál toleruje ve svém životě
27.2.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 03.29. 15:25 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 03.29. 15:08 - mattonecz
- Fiat a vše kolem nich 03.29. 14:32 - pavproch
- Pneu koutek 03.29. 12:31 - abgx1
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan