Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Daimler se zbavil všech svých akcií v Tesla Motors, o čem to svědčí?
22.10.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Oficiální důvody říkají, že Tesla se ze start-upu stala vážnějším konkurentem a že elektrická třída B je hotova. A spolupráce mezi firmami tím prý nekončí.
Německá automobilka Daimler prodala svůj 3,9procentní podíl akcií ve značce Tesla, který držela od roku 2009. Mezi důvody, alespoň ty oficiální, patří i to, že se Tesla ze start-upu stala firmou, s níž je potřeba počítat do větší míry. „Tesla se ukázala být vážným konkurentem. Vazby mezi ní a Daimlerem se postupně uvolnily,” uvedl Arndt Ellinghorst, londýnský analytik ISI Group.
Hlavním důvodem držení akcií Tesly Němci byl vývoj třídy B Electric Drive. Ta je hotová a ve Spojených státech se už prodává; v Evropě by se měla začít prodávat zanedlouho. Daimler však s Teslou bude dále spolupracovat, ale už do menší míry - tak, jako spolupracuje s ostatními dodavateli, ve kterých nemá žádný podíl. Dále bude nakupovat komponenty pohonných ústrojí od Tesly, jak vyplývá z vyjádření Hendrika Sackmanna, mluvčího. „Naše partnerství s Teslou je velmi úspěšné a bude pokračovat,” uvedl Dieter Zetsche, generální ředitel Daimleru.
Podobná vyjádření lze pochopit, reálné důvody ale mohou být jiné. Daimler si například také může být vědom toho, že Tesla Motors je bublina, která splaskne - z důvodů, které jsme popisovali mnohokrát, naposledy docela nedávno. A tak své akcie raději prodá, tratný na tom nebude - koupil je v roce 2009 za 50 milionů dolarů, tehdy to bylo cca 864 milionů korun. Nyní je prodal celkem za zhruba 780 milionů dolarů, tedy asi 17 miliard korun. Získané peníze mimochodem údajně zamýšlí použít na dvanáct nových vozů Mercedes do konce dekády, mj. několik plug-in hybridů, které mu mají pomoci splnit snad až příliš přísné emisní limity na nová auta.
Daimler se ostatně chce v budoucnosti zaměřovat právě spíše na plug-in hybridy, nikoliv na elektromobily, ukládající elektřinu v bateriích. To by také mohlo stát za prodejem akcií Tesly. Naopak Toyota, která spolupráci s Teslou ukončila a od baterií míří spíše k palivovým článkům, stále drží 2,4 % akcií kalifornské automobilky.















Mercedes B Electric Drive vznikl ve spolupráci s Teslou
Zdroj: Bloomberg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejnovější články
Číňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
před 2 hodinamiVýkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
před 3 hodinamiČíňané ukazují, že pořád dělají obchod, ne jen politiku. Dřív jen elektrická značka nabídne Evropanům spalovací auta, protože je chtějí
před 5 hodinamiVW říká, že jeho spolupráce s Fordem je „velmi, velmi, velmi úspěšná”. Myslí těch 20 prodaných Capri v Česku za první kvartál?
před 6 hodinamiNová verze nejlevnějšího MG srazila jeho cenu v zahraničí o desítky tisíc níž. Pokud dorazí k nám, bude to jedno z nejlevnějších aut na trhu
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva