Diesely ještě čekají krušné časy, EU tlačí na měření v provozu s tolerancí jen 60 %

Odbor průmyslové politiky EU navrhuje přísné „limity překračování limitů”. Motory by tak v rámci nové metodiky mohly překročit dnešní limity NOx jen o 60 %.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Diesely ještě čekají krušné časy, EU tlačí na měření v provozu s tolerancí jen 60 %

27.10.2015 | Marek Bednář | 10 příspěvků

Diesely ještě čekají krušné časy, EU tlačí na měření v provozu s tolerancí jen 60 %

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Odbor průmyslové politiky EU navrhuje přísné „limity překračování limitů”. Motory by tak v rámci nové metodiky mohly překročit dnešní limity NOx jen o 60 %.

Budoucnost emisních testů v evropském prostředí je na stole Technického výboru pro motorová vozidla (Technical Committee for Motor Vehicles, TCMV), který bude rozhodovat o přijetí či nepřijetí návrhu Elzbiety Bienkowskie, šéfky odboru průmyslové politiky Evropské unie. Návrh se zabývá tzv. RDE, emisemi aut ve skutečném provozu a nemíní dát výrobcům příliš mnoho prostoru k překračování limitů, které jsou platné pro současné laboratorní testy.

S tím ovšem řada národních vlád členských států nesouhlasí. V případě, že návrh u TCMV neprojde, bude postoupen vyšším instancím v rámci EU, tedy se dostane na úroveň ministrů. Tím se z něj stane více politické než průmyslové téma. A údajně to den před rozhodováním vypadá, že TCMV s návrhem souhlasit nebude.

Stojí v něm, že automobilky by v rámci RDE měly mít možnost překročit stanovený limit 80 mg NOx na kilometr o 60 %, a to v období dvou let od září roku 2017. To znamená, že až do září 2019 by dieselová auta mohla produkovat až 128 mg NOx/km v testech RDE a přesto by dostala posvěcení pod normou Euro 6. Jak se však RDE budou měřit, zatím stále není jasné.

Národní vlády v čele s Německem ovšem s tak přísným limitem nesouhlasí. Původní záměr byl tolerovat překročení o 75 procent, starší zprávy pak hovořily o tom, že ACEA, Evropská asociace výrobců automobilů, žádala možnost překročit limit, tedy nastavit tzv. faktor konformity na hodnotu 2,75, tzn. až 220 mg NOx/km. Uváděla ale, že dokud nebudou známy přesné parametry měření RDE, není možné určit potřebný faktor konformity.

„Důvěra veřejnosti a ochrana spotřebitele jsou v sázce,” řekla Bienkowska publiku v Bruselu před několika dny. „Jedinou cestou k obnovení důvěry veřejnosti je rychlý, kolektivní, souvislý a efektivní přístup. Národní vlády musí hrát svou roli a pracovat jako aktivní partneři,” pokračovala. Ovšem, můžeme kontrovat, že národní vlády aktivní jsou, jen jsou očividně v tomto případě spíše oponenty než partnery.

V žádném případě totiž národní vlády nebudou mít zájem na tom, aby nadnárodní regulace poškodily podniky v jejich zemi. A právě v Německu je automobilový průmysl pochopitelně velmi významný a nejen Volkswagen by mohl mít problémy - údajně také Opel nějakým způsobem podvádí, říká organizace Deutsche Umwelthilfe a podle testu ADACu v tom není sám.

Na výsledek rozhodování TCMV si zatím počkejme, stejně jako na další vývoj. „Limity překračování limitů” pro RDE navrhované odborem Elzbiety Bienkowskie jsou dost přísné a jejich zavedení už za necelé dva roky je s ohledem na to, jak dlouho trvá vyvinout nový automobil, příliš krátká doba. Zejména, neví-li se zatím, jak bude jejich měření vypadat...


Diesely ještě čekají krušné časy, EU tlačí na měření v provozu s tolerancí jen 60 % - 1 - Opel Zafira emise NOx mereni DUH 01Diesely ještě čekají krušné časy, EU tlačí na měření v provozu s tolerancí jen 60 % - 2 - Opel Zafira emise NOx mereni DUH 02Diesely ještě čekají krušné časy, EU tlačí na měření v provozu s tolerancí jen 60 % - 3 - Opel Zafira emise NOx mereni DUH 03Diesely ještě čekají krušné časy, EU tlačí na měření v provozu s tolerancí jen 60 % - 4 - Opel Zafira emise NOx mereni DUH 04Diesely ještě čekají krušné časy, EU tlačí na měření v provozu s tolerancí jen 60 % - 5 - Opel Zafira emise NOx mereni DUH 05Diesely ještě čekají krušné časy, EU tlačí na měření v provozu s tolerancí jen 60 % - 6 - Opel Zafira emise NOx mereni DUH 06Diesely ještě čekají krušné časy, EU tlačí na měření v provozu s tolerancí jen 60 % - 7 - Opel Zafira emise NOx mereni DUH 07Diesely ještě čekají krušné časy, EU tlačí na měření v provozu s tolerancí jen 60 % - 8 - Opel Zafira emise NOx mereni DUH 08Diesely ještě čekají krušné časy, EU tlačí na měření v provozu s tolerancí jen 60 % - 9 - Opel Zafira emise NOx mereni DUH 09Diesely ještě čekají krušné časy, EU tlačí na měření v provozu s tolerancí jen 60 % - 10 - Opel Zafira emise NOx mereni DUH 10Diesely ještě čekají krušné časy, EU tlačí na měření v provozu s tolerancí jen 60 % - 11 - Opel Zafira emise NOx mereni DUH 11Diesely ještě čekají krušné časy, EU tlačí na měření v provozu s tolerancí jen 60 % - 12 - Opel Zafira emise NOx mereni DUH 12Diesely ještě čekají krušné časy, EU tlačí na měření v provozu s tolerancí jen 60 % - 13 - Opel Zafira emise NOx mereni DUH 13Diesely ještě čekají krušné časy, EU tlačí na měření v provozu s tolerancí jen 60 % - 14 - Opel Zafira emise NOx mereni DUH 14Diesely ještě čekají krušné časy, EU tlačí na měření v provozu s tolerancí jen 60 % - 15 - Opel Zafira emise NOx mereni DUH 15Diesely ještě čekají krušné časy, EU tlačí na měření v provozu s tolerancí jen 60 % - 16 - Opel Zafira emise NOx mereni DUH 16Diesely ještě čekají krušné časy, EU tlačí na měření v provozu s tolerancí jen 60 % - 17 - Opel Zafira emise NOx mereni DUH 17Diesely ještě čekají krušné časy, EU tlačí na měření v provozu s tolerancí jen 60 % - 18 - Opel Zafira emise NOx mereni DUH 18Diesely ještě čekají krušné časy, EU tlačí na měření v provozu s tolerancí jen 60 % - 19 - Opel Zafira emise NOx mereni DUH 19Diesely ještě čekají krušné časy, EU tlačí na měření v provozu s tolerancí jen 60 % - 20 - Opel Zafira emise NOx mereni DUH 20Diesely ještě čekají krušné časy, EU tlačí na měření v provozu s tolerancí jen 60 % - 21 - Opel Zafira emise NOx mereni DUH 21Diesely ještě čekají krušné časy, EU tlačí na měření v provozu s tolerancí jen 60 % - 22 - Opel Zafira emise NOx mereni DUH 22
Naposledy se do emisní aféry Volkswagenu namočil Opel, nové emisní limity uplatňované na základě měření v reálném provozu by mohly být problémem pro všechny

Zdroj: Auto News

Marek Bednář

Diskuze 10 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše