Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Dnešní optikou brutální sportovní kombík Mercedesu s motorem 6,2 V8 koupíte hezký levněji než základní Octavii
9.7.2024 | Petr Miler
Tohle není zase tak staré auto, jde o vůz z minulé dekády, jehož konkurenti zejména od BMW stojí pořád velké peníze. Mercedes C63 Kombi od AMG si ale hodnotu moc nedrží, i když jeho akcie pod tíhou marnosti zejména nejnovějšího nástupce musí růst.
Před pár dny, v době českého svátku jistých dvou věrozvěstů, mi můj nizozemský kolega přivezl ukázat své nové auto. Chlubit se má čím, sáhl po Mercedesu třídy C generace W204 v provedení od AMG. To kdykoli později mohlo znamenat leccos, tehdy to bylo jedno auto, které se úplně naposledy prodávalo ve svém pravověrném provedení.
Řeč je samozřejmě o verzi C63 AMG, která tehdy měla k dispozici ještě motor 6,2 V8 s atmosférickým plněním. Kolega vzal černý kombík s paketem Performance Plus, který výkon motoru šponoval na 487 koní. Dnešní optikou to není zase tolik, ne na tak brutální pohonnou jednotku. Ale stačí ji jednou nastartovat, aby vám to bylo úplně ukradené. Tohle je prostě pan motor a těšil by vás s 400 i 600 koňmi - má zvuk, má charakter, má jakousi noblesní hrubost a dostatečně výkonný by byl tak jako tak. Kdo to zná v Nizozemsku, ví, že tady je ve většině přelidněné země i 200 koní moc.
Kriticky smýšlející čtenář se teď jistě ptá, proč vám to „cpu”, ale k tomu se hned dostanu. S blahopřáním k zajímavému úlovku musela přijít i otázka na cenu, kterou následovala pozoruhodná odpověď: „Míň než 25 tisíc euro.” Musel jsem se zamyslet. Pod 25 tisíc euro? To dnes znamená asi 620 tisíc korun, dost málo na takové auto. Však C63 AMG W204 je auto, které se dělalo až do roku 2014, je to novější ekvivalent BMW M3 generace E9x, které dnes hezké nekoupíte pod milion a za 800 tisíc korun už musíte řešit akceptovat spoustu ústupků. Navíc v Nizozemsku je o něco dráž, takže tohle za 620 tisíc? Hned jsem se ptal, co tomu autu chybí, ale odpověď zněla, že nic, jen má najeto skoro 150 tisíc km. To je dost, ale na spíš sportovně-cestovní kombík C63 to není nic mimořádného či problematického. A auto vypadalo opravdu hezky, po všech stránkách zachovale.
Jakožto člověk, který se o Mercedesy až tak nezajímá, jsem tedy provedl menší internetovou rešerši a byl jsem překvapen - tohle je docela normální, spíš vyšší cena. Zejména v Německu, kde se prodalo C63 AMG jistě nejvíc, není problém narazit na ještě levnější kousky a pořád zůstat s nájezdem hluboko pod 200 tisíci km. Bavíme se tedy o skoro polovičních cenách oproti srovnatelným dobovým M3 (tehdy také s motorem V8), alespoň mají-li mít manuální řazení (u C63 si vybrat nemůžete, takže je to jedno). Což je překvapivá věc, zvlášť když uvážíme, jak hluboko s novou generací tohoto vozu Mercedes klesl a jak skvělou reklamou na někdejší plnotučný osmiválec dvoulitrová novinka je.
Mám tedy pocit, že je to dobrý tip na koupi opravdu zajímavého auta, které může být 12, 13 nebo 14 let staré s nájezdem na zlomku pomyslného přijatelného maxima, ve velmi dobrém stavu a přesto být levnější než základní Škoda Octavia Combi, která vyjde nejméně na 669 900 Kč. Auto na fotkách níže, které jsme vybrali jako jeden z velmi slušně vypadajících kousků z tohoto ranku, prodává dáma z Oldenburgu s nájezdem 170 tisíc km za pouhých 21 990 Eur, tedy asi 550 tisíc Kč. A existují i levnější kousky.
Na vůz, který z podstaty nikdy neztratí relevanci, vypadá fit, podle prodávající je technicky bez poskvrnky, stovku zvládá za 4,5 sekundy se všemi čtyřmi z tanku i psem, na 250 km/h ho zastavuje jen omezovač a optikou 2,2tunové hmotnosti současného hybridního nesmyslu váží směšných 1 730 kg, je to cena jako květinka. Stačí přidat 20 procent navíc a i s kilometry můžete být o dost níž, za nějakých 850 tisíc korun pak dokonce koupíte pořád nepříliš jeté kousky následující generace W205 s motorem 4,0 V8 biturbo, která se vyráběla ještě nedávno. To opravdu nejsou špatné nabídky, zvlášť vzhledem k relativně civilizovanému projevu auta, ze kterého pramení jak další široká použitelnost, tak nepravděpodobné dřívější týrání existující vozů na okruhu apod.

















Nejsem asi ten správný „mercedesista”, ale takové auto z roku 2010 za 550 tisíc? To vážně není zlé. Foto: Lisa, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mercedes-Benz Mercedes Benz C63 AMG Kombi@Mobile.de
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejčtenější články
BMW ukazuje Fordu, jak správně reagovat na zájem zákazníků. Je to vážně tak těžké?
7.6.2025Výrobce elektromobilů, ve kterém VW utopil už 66 miliard, letos čeká ještě nižší prodeje. Zaplácne je novými obligacemi
7.6.2025Návrat uměle zaříznutých osmiválců ukazuje sílu trhu, auta jimi vybavená dostanou nový znak jako symbol vzdoru
7.6.2025Šéf čínského gigantu říká, že tamní „elektrická revoluce” je nafouknutá bublina. Automobilky bez marží žijí na hranici krachu jen díky státu
7.6.2025Zájem Američanů o elektrická auta spadl nejníž za mnoho let, prodeje elektrických Fordů a Kií klesly až o 98 procent
8.6.2025
Živá témata na fóru
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB