Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Downsizing nefunguje ani u Fordu GT, má stejnou spotřebu jako ten starší
6.1.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nové GT má o dva válce, 1,9 l objemu a kompresor méně. I tak dle metodiky EPA vykazuje úplně stejnou spotřebu. A máme i fotky novinky auta z provozu.
Fanoušci Fordu GT a Top Gearu zároveň si jistě velmi dobře vybavují test tohoto stroje někdy v půlce první dekády 21. století. Jeremy Clarkson s ním jezdil po letišti a došlo mu palivo. Nebo to tak aspoň mělo vypadat. A na otázku kolegů, jakou měl na letišti spotřebu, odpověděl, že 4 mpg (imperiální galon), tedy asi 70 litrů benzinu na 100 km.
Nic překvapivého, když honíte kompresorový osmiválec po letišti s plynem na podlaze. Ford GT se ovšem v Top Gearu objevil ještě jednou, a to když se slavné trio vydalo na road trip do Francie v Pagani Zonda, Ferrari F430 a právě Fordu GT. Právě ten musel po cestě nejčastěji tankovat.
Nový Ford GT nemá kompresorový osmiválec o objemu 5,4 litru. Místo toho má 3,5litrovou V6 se dvěma turbodmychadly. Na první pohled tedy člověka napadne slovo „downsizing”, který se pojí s nižší spotřebou, alespoň na papíře. Skutečnou spotřebu onoho Fordu GT na road tripu Top Gearu neznáme, ale ta katalogová pro kombinaci byla 14 mpg (US), tedy 16,8 l/100 km.
Čísla nového Fordu GT byla právě zveřejněna americkým úřadem EPA a hodnota kombinované spotřeby je úplně stejná - 14 mpg, tedy znovu 16,8 litru na 100 km. Kdyby vás zajímala spotřeba ve městě, je to 11 mpg (21,4 l/100 km), spotřeba mimo město je 18 mpg (13,1 l/100 km). Je to překvapivé nejen kvůli downsizingu, na který i u sporťáků dochází právě kvůli snížení papírové spotřeby. Novinka je také s 1 310 kg hmotnosti výrazně lehčí než předchozí generace (1 520 kg), předpokládat lze lepší a aerodynamiku a sedmistupňová dvouspojková převodovka nového GT (dříve šestistupňový manuál) by též měly provozní efektivitě pomoci. Ale nestalo se.
Je třeba dodat, že čísla EPA nejsou totéž co evropské hodnoty spotřeby - většinou korespondují s realitou docela dobře, ale pořád budou platit pro normální, klidnou jízdu. Jakmile na to šlápnete, není od věci očekávat v nádrži vír podobný minulé generaci. Předpokládáme ale, že spotřeba bude to poslední, co bude majitele v takové chvíli zajímat, i když je EPA komicky varuje, že utratí 8 000 dolarů (asi 204 tisíc Kč) navíc během dalších pěti let na palivu. Tušíme, že násobně tolik utratí za první ťuklý karbonový díl...
Kromě spotřeby se k nám dostaly také obrázky Fordu GT na ulici v Detroitu. Byl spatřen bez jakéhokoliv maskování - proč také, když už je jeho vzhled opravdu dlouho znám - uživatelem Redditu se jménem Emulsifide. Pořídil čtyři fotografie a můžete se na ně podívat níže.
Zachycený vůz byl ve stříbrné barvě, která mu docela sluší, ale která extrémně vyzdvihuje tmavé nozdry výfuků. Podle autora fotek je zvuk zajímavý, i když GT jelo pomalu; člověk by si ho spíš spojil se supersportem než s Fordem, kdyby ho slyšel se zavázanýma očima. Přesně to byl cíl vývojářů, odhadujeme.

Vlevo data EPA nového Fordu GT, vpravo čísla k tomu z roku 2005. Kombinovaná spotřeba je stejná, dílčí hodnoty pro jízdu ve městě a na dálnici jsou u toho staršího dokonce lepší
Ford GT se už vyrábí, takže ho občas půjde zahlédnout na ulici
Zdroje: EPA, Reddit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejčtenější články
Elektrické Kie nekupuje v USA už skoro nikdo, prodeje se během pár měsíců propadly na směšná čísla
4.7.2025Nová Mitsubishi pro Evropu budou zjevně už jen předělané Renaulty, na tomhle to ale skoro není poznat
4.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Další firma slibuje převratné nové baterky s bleskovým dobíjením, reálně ale auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
4.7.2025Porsche chce po fiasku elektrického Macanu vrátit spalovací motory i přímo jemu, je s tím ale zoufale pomalé
4.7.2025
Živá témata na fóru
- Onboard videa 08.03. 15:58 - brnenska.odchytova
- Bellet J 12 RS 08.03. 15:36 - Pavelgalgoš
- Nový C3: vzhled na jedničku 08.03. 11:17 - pavproch
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch