Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Dubaj chce zakázat chudým lidem vlastnit auto, překáží těm bohatším
12.2.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Bohatí jsou dle dubajského direktora frustrovaní zácpami, řešením je prý jen omezení možnosti pořídit si vůz.
Dubaj, kde i policie jezdí v supersportech, je - překvapivě - domovem i pro lidi s nižšími než astronomickými příjmy. Podle dubajského direktora Hussajna Lootaha jsou právě tito lidé ve svých automobilech příčinou špatné dopravní situace v Dubaji ,a proto navrhl jim zakázat vlastnit automobily, aby bohatší nebyli frustrováni dopravními zácpami. V prohlášení řekl: "Každý má svůj luxusní život, ale naše silnice nezvládnou všechna auta bez zákonů upravujících vlastnictví."
Podle Lootaha se dubajské dopravní problémy nebudou dát vyřešit opatřeními jinde ve světě běžnými, tedy např. sdílením aut nebo jejich jiným omezováním. Jeho cílem je vlastnictví auta prodražit natolik, aby si jej mohli dovolit jen lidé s určitými příjmy. Toho se má docílit zvyšováním cen paliva, pojistného, registračních poplatků a podobně. K tomu chce navíc zavést nutnost dokládání příjmu při pořizování auta a hranici, které člověk musí dosahovat, aby si auto mohl koupit. Její výše zatím není známa, ale podle účelu by nejspíš byla nastavena tak, aby odfiltrovala ze silnic i většinu střední třídy.
Lootah očekává, že takovéto zákazy zvýší vytíženost hromadné dopravy. To v Dubaji znamená "luxusní autobusy", taxíky a metro, které se má v dohledné době rozšiřovat. Tato vize se pochopitelně naplní, pokud lidé nebudou mít jinou možnost. Hovořit o nějaké svobodě však nelze ani náznakem. Návrh Hussajna Lootaha je zatím pouze na papíře, jakou má šanci na zavedení, je těžké spekulovat.
Dubaj však není jediným městem, které drasticky omezuje počet automobilů na silnicích. Peking v roce 2010 nastavil relativně jednoduchý limit na nové registrace na 150 tisíc za rok, tedy asi čtvrtinu toho, kolik registrací by proběhlo bez limitu. Cílem bylo snížit znečištění vzduchu, což je aspoň o trošku šlechetnější záměr, než uvolnit silnice bohatým. Jak to dopadlo, nemáme zprávy.






Policie v Dubaji jezdí kromě Veyronu třeba i Astonem One-77 nebo Brabusem G 63 AMG Widestar.
Zdroj: MotorAuthority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané po zkopírování Bugatti a Rolls-Royce měli obšlehnout také Bentley, nedivili bychom se už ničemu
20.10.2025Vtipálci ukázali riziko aut řízených nikým, desítky robotických taxíků zcela zablokovaly provoz a netušily, která bije
18.10.2025Nový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
16.10.2025
Nejnovější články
Dodnes nikdy nepřihlášený Mercedes z roku 1982 je dokonalý stroj času o víc jak 40 let zpět, další osud má jasný
včeraŠkoda jako by na chvíli zapomněla, za co dnes kope, zničehonic začala vyzdvihovat přednosti dieselového auta
včeraToyota okouzlila sexy drsným offroadem pro dobrodruhy toužící po svobodě, vám ho ale neprodá
včeraMercedes začal prodávat nové základní CLA. S baterií odpovídající 15litrové nádrži je to neuvěřitelně předražená absurdita
včeraFotbalové hvězdy Realu Madrid si převzaly nová BMW zdarma. Ukázaly, že vkus buď nemají, nebo ho mít ani nemohou
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva