Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Prodejní hit, který téměř do jednoho sežrala rez, ani dodnes nejetý a nezkorodovaný nikdo nechce
30.10.2022 | Mirek Mazal
Prakticky jakýkoli vůz lze udržovat při životě skoro donekonečna, pokud ovšem s gustem nekoroduje. To byl případ tohoto vozu, z jehož multimilionové produkce do dnešního dne nezůstalo skoro nic. Tento kousek je stále jako nový v rukou prvního majitele, prodat se jej ale ani tak nedaří.
Opel Vectra první generace je dnes už pomalu zapomenutý matador střední třídy z přelomu 80. a 90. let minulého století. Sedan a liftback debutovaly na podzim 1988 a vydržely v prodeji sedm let, během nichž se do historie zapsaly jako velmi nenápadné, relativně spolehlivé, především ale zoufale korodující automobily. První iterace označovaná jednoduše písmenem A zaujala neskutečných 2,5 milionu zákazníků hledajících odolnou techniku a dobrý poměr ceny k užitné hodnotě.
Je to z dnešního pohledu fascinující statistika. Považme, že ani verze kombi tehdy nebyla k dispozici, přesto vůz oslovil tolik lidí. Takové množství aut střední třídy dnes už za 7 let neprodá nikdo, nikde a nijak, to by snad BMW muselo začít nabízet svou trojku za 500 tisíc. A ani v takovém případě si nejsme úplně jisti, že by uspělo - trh je dnes mnohem více roztříštěný.
Ona horda kupců ale ve Vectře našla tu pravou jen částečně. Jak už jsme zmínili, renomé německého stroje kazila rez rozšiřující se po každé zimě na další a další místa. Majitelé museli věnovat zvýšenou pozornost jízdám v solených oblastech, nejlepším řešením bylo vůbec nevyjíždět. Poněkud kontraproduktivním návodem se zřejmě řídil dodnes první jediný majitel modrého sedanu z prvních let výroby - prodán byl už v červnu roku 1989. Mohl si s ním užít své, ale dělal všechno, jen ne to - po 33 letech a 4 měsících vlastnictví jej jako stále první majitel prodává.
Možná si ze slov „sotvakdy vyjel” myslíte, že zvládl třeba 3 nebo 5 tisíc tisíce kilometrů za rok, i to by ale za 33 let dalo docela vysoký nájezd. On ale jezdil jen pár desítek kilometrů měsíčně a jeho Vectra má dodnes najeto jen 20 992 km. V garáži tak stála asi 99,99 % času a není divu, že na sobě nemá jedinou známku koroze, pomineme-li litinové výfukové sběrné potrubí, kde vůbec nic neznamená. Krásný stav stvrzují nejen pravidelné servisní prohlídky, ale i řádně absolvované STK.
Všechny viditelně části vozu vypadají pořád velmi dobře, taková Vectra A už se v bazarech nevídá a je tou bezpečně nejzachovalejší v současné nabídce. Interiér křičí cosi o přelomu 80 a 90. let, modrý vnitřek tuctového sedanu střední třídy si dnes nedovedeme představit, ale to je tu součást kouzla. Pod stále naleštěnou kapotou je umístěn 2,0litrový benzínový čtyřválec o výkonu 85 kW (115 koní). Převodovka je automatická, což autu na atraktivitě nepřidá, ale vzhledem ke způsobu dosavadního využití nepřekvapí. Výbava je chabá, za zmínku stojí v podstatě jen originální rádio, i to je ale obraz 80. let, kdy tento vůz vznikl.
Výjimečný stav by mohl přilákat sběratele, nebo by ale aspoň mohl ohromit nostalgiky, nic z toho se ovšem neděje. Auto už je v prodeji pěkných pár pátků a jeho cena postupně klesá, klesá... A klesá. Dnes už je k mání za 7 690 Eur, tedy asi 188 tisíc Kč - skoro o 100 tisíc níže, než bývala. A přesto se kupce nedaří najít. Prodávající prý moc dobře ví, že dnes už je to sběratelský vůz ve stavu zánovního auta se servisní historií a pořád po prvním majiteli, a tak si jej podle toho cení. Nejsme si ale jisti, zda i nejzachovalejší Opel Vectra první generace na dnešním trhu někomu za takové peníze stojí, zatím to tak nevypadá.
Opel Vectra A 2,0i žádá za svůj prvotřídní stav s pouhými 21 tisíci najetými km už „jen” 188 tisíc Kč. Jde ale pořád o spoustu peněz, ani fandy Opelu zatím tato nabídka neohromila. Foto: Sokcevic, publikováno se souhlasem
Zdroj: [ Mobile.de]
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Na Sachsenringu začal letošní šampionát IDM včera 20:00
- Účastníci IDM v SBK a SSP včera 15:00
- BMW ASA: automatické řazení pro motocykly včera 13:13
- Grand Prix Kazachstánu odložena na pozdější termín včera 11:46
- IDM letos bez Michala Práška 2.5.2024
Nejčtenější články
- Nemoc doby: Audi se rozhodlo odpravit stále žádaný model, jeho prodeje najednou vzrostly skoro dvojnásobně
4.4.2024 - Němci vyzkoušeli ojetý VW Golf VIII kombi. Auto s větším kufrem než Octavie upadlo, pořád ale má co nabídnout
4.4.2024 - Ford zrušil plány na odhalení nových elektromobilů v roce 2025, sázka na jednu kartu dál nevychází
5.4.2024 - Nová Toyota Taisor vypadá všelijak a jmenuje se podobně, ale za 217 tisíc Kč?
5.4.2024 - Krachující Fisker je vážně zralý na odstřel, podle úřadů už neumí ani pořádně přidělat autům dveře
5.4.2024
Živá témata na fóru
- audi A4 2023 2.0 tfsi 110kw , automat 05.04. 17:59 - Filip
- S větrem ve vlasech.... 05.04. 15:12 - pavproch
- Rychlodotazy 05.04. 15:07 - pavproch
- Politický koutek 05.04. 13:36 - řidičBOB
- Volkswagen obecne 05.04. 00:53 - mattonecz
- Onboard videa 05.03. 12:52 - řidičBOB
- BMW Divize 05.03. 08:37 - pavproch
- Octavia 3, golf, passat, leon, focus - benzín, cca 2016 05.03. 07:26 - petr_riha