Ford dál dráždí výběrem zákazníků nového GT. Neuvěříte, kdo dostal první dva

Ford si asi řekl, že když už dráždí své příznivce tím, komu dodá nové GT, tak pořádně. Ty první nejsou pro celebrity, volba ale zdvihá obočí ještě víc.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Ford dál dráždí výběrem zákazníků nového GT. Neuvěříte, kdo dostal první dva

21.12.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Ford dál dráždí výběrem zákazníků nového GT. Neuvěříte, kdo dostal první dva

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ford si asi řekl, že když už dráždí své příznivce tím, komu dodá nové GT, tak pořádně. Ty první nejsou pro celebrity, volba ale zdvihá obočí ještě víc.

Když Ford před téměř dvěma léty v Detroitu představil nové GT, vyhlašoval, že ho bude prodávat pouze nadšencům a fanouškům značky. Aby vůz skutečně jezdil, aby se nestal předmětem čachrů překupníků, aby jej dostali lidé, kteří k modrému oválu mají nějaký vztah. A jedním z požadavků bylo vlastnictví Fordu GT z roku 2005, který si všichni nemohli koupit spíše proto, že na něj neměli peníze - automobilka měla tehdy problém celou plánovanou produkci multimilionového sporťáku „udat”.

Ford tedy tentokrát zvolil jiné řešení - výrobu omezil v první fázi na pouhých 500 kusů pro celý svět a na základě 6 505 žádostí vybral hrstku lidí, jimž vůz dovolí koupit. Už první informace o tom, kdo byl a nebyl vybrán, překvapovaly, však se tu našly různé známé tváře, které nepůsobily dojmem, že by měly k Fordu nějaký bližší vztah. Čas ale nechal na tyto podivnosti zapomenout a věnovali jsme se spíše tomu, co vůz skutečně nabídne.

Zvláštní přístup Fordu se znovu dostal do hledáčku médií před pár dny, kdy se provalilo, že se do finálního seznamu 500 budoucích majitelů nového GT se dostala i skotská zpěvačka Amy Macdonald. Tedy, samotná informace o jejím výběru byla známa už déle, až teď ale sama prozradila, že dosud nejenže žádný Ford nikdy nevlastnila, prý ani nikdy žádný neřídila.

Dokonce připouští, že žádost vyplnila spíše pro legraci, napsala do ní nesmysly a nepočítala s tím, že by byla vybrána. O to více ale její volba naštvala všechny, kteří nové GT mít chtěli a nebylo jim přáno ani když si pořídili předchozí iteraci. Takových lidí totiž po světě existuje přes 4 tisíce a je jasné, že ani pouze jejich zájmu by výrobní omezení nové iterace nestačilo.

Ford tak znovu podráždil řadu svých skalních příznivců a nyní se mu to „podařilo” ještě jednou. Už v momentě publikace článku o pozadí výběru Amy Macdonald se pochlubil tím, že vyrobil první sériové kusy GT pro zákazníky. A teď před sebou máme zprávu o tom, pro koho jsou určeny.

Po všem zmíněném jsme očekávali nějaké celebrity, třeba někoho jako je Jay Leno. To by jen ztvrdilo veřejně nepřiznané preference Fordu, realita je ale snad ještě horší - první dva vyrobené kusy putují do garáží Billa Forda Jr., prezidenta automobilky a jednoho z potomků zakladatele, a Marka Fieldse, generálního ředitele.

Nepochybujeme, že tihle dva mají automobilku Ford opravdu rádi. Dost pravděpodobně také oba mají v garáži Ford GT z roku 2005 a další auta s modrým oválem ve znaku. Přesto si říkáme, kde vedení firmy nechalo smysl pro realitu, když si po vší nešťastné publicitě s výběrem zákazníků GT dovolí toto. Ať si Ford s Fieldsem GT koupí, ať s ním jezdí, přejeme jim to. Ale zrovna tito dva lidé si své kusy mohli nechat vyrobit mimo onu 500kusovou kvótu a potichu si je převzít kdesi uprostřed běhu výroby.

Kdyby někdo u Fordu myslel hlavou, mohl této příležitosti využít. Mohl první vyrobený kus dodat nějakému sběrateli aut značky, klidně i nepříliš známému, zapálenému „fordistovi”, komukoli takovému. Však mohl dokázat, že o tyto lidi mu jde především, že celebrity nejsou na prvním místě. Takto vidíme, že vážně nejsou, šéfové Fordu přidělili první GT... sami sobě. A na fórech se místo napravené reputace rázem mluví o jakémsi papalášství a nechápajících fanoušků značky přibývá.

Z fotek je zřejmé, že jeden z prvních dvou majitelů si vybral čistý modrý lak, druhý zvolil černou barvu s oranžovými pruhy. Který kus bude patřit komu, zatím nevíme. Co víme, je, že výroba Fordů GT opravdu neskončí po oněch 500 kusech, finální číslo vyrobených exemplářů bude vyšší. Má vznikat 250 kusů ročně a první pětistovka budou vozy modelových let 2017 a 2018. Prý je už vyprodáno dalších 250 kusů, které budou vyrobeny jako modelový rok 2019, a bude se vyrábět ještě celý rok 2020, což zatím dává rovný tisíc kusů. Jestli bude tento počet konečný, ale zatím nevíme.


Ford dál dráždí výběrem zákazníků nového GT. Neuvěříte, kdo dostal první dva - 1 - Ford GT dodavky vyroba 01Ford dál dráždí výběrem zákazníků nového GT. Neuvěříte, kdo dostal první dva - 2 - Ford GT dodavky vyroba 02Ford dál dráždí výběrem zákazníků nového GT. Neuvěříte, kdo dostal první dva - 3 - Ford GT dodavky vyroba 02aFord dál dráždí výběrem zákazníků nového GT. Neuvěříte, kdo dostal první dva - 4 - Ford GT dodavky vyroba 03Ford dál dráždí výběrem zákazníků nového GT. Neuvěříte, kdo dostal první dva - 5 - Ford GT dodavky vyroba 04Ford dál dráždí výběrem zákazníků nového GT. Neuvěříte, kdo dostal první dva - 6 - Ford GT dodavky vyroba 05Ford dál dráždí výběrem zákazníků nového GT. Neuvěříte, kdo dostal první dva - 7 - Ford GT dodavky vyroba 07Ford dál dráždí výběrem zákazníků nového GT. Neuvěříte, kdo dostal první dva - 8 - Ford GT dodavky vyroba 08Ford dál dráždí výběrem zákazníků nového GT. Neuvěříte, kdo dostal první dva - 9 - Ford GT dodavky vyroba 09Ford dál dráždí výběrem zákazníků nového GT. Neuvěříte, kdo dostal první dva - 10 - Ford GT dodavky vyroba 06
Ford dál dráždí výběrem zákazníků nového GT. Neuvěříte, kdo dostal první dva - 11 - ford gt prvni dva vyrobene 02Ford dál dráždí výběrem zákazníků nového GT. Neuvěříte, kdo dostal první dva - 12 - ford gt prvni dva vyrobene 05Ford dál dráždí výběrem zákazníků nového GT. Neuvěříte, kdo dostal první dva - 13 - ford gt prvni dva vyrobene 01
Ford se nedávno pochlubil tím, že vyrobil první dva Fordy GT. Teď zmínil i to, pro koho jsou určeny - dostanou je Bill Ford Jr. (na poslední fotce vlevo) a Mark Fields (vpravo)

Zdroj: Detroit News

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.