Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ford Mustang Shelby GT500: král pony cars má nakonec až 671 koní
28.4.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Ford může přepsat všechny tabulky s výkonem Mustangu Shelby GT500. Podle oficiálního dokladu SAE nemá jejich chlouba 650 ale 662 hp.
V Evropě si toho všímá jen málokdo, ale ve Spojených státech opět zuří tichá válka o nejvyšší výkon v segmentu tzv. pony cars a opět se jej účastní tradiční hráči - Dodge Challenger, Chevrolet Camaro a Ford Mustang. Koncern Chrysler má k tomuto účelu model SRT8 osazený atmosférickým osmiválcem 392 HEMI o objemu 6,4 litru, výkonu 470 hp (477 koní) a točivém momentu 637 newtonmetrů. Ač jsou to čísla nemalá, z trojice „poníků“ je Challenger daleko nejslabší, ačkoli také nejlevnější za 46 490 dolarů.
Koncern General Motors totiž v případě Camara povolal do služby výrazně těžší kalibr - 6,2litrový osmiválec s mechanicky poháněným kompresorem z Chevroletu Corvette ZR1 s mírně sníženým výkonem na 580 hp (588 koní) a točivým momentem 753 newtonmetrů. V GM jsou si nicméně značně přidané hodnoty pod kapotou vědomi, takže za takto vybavené Camaro ZL1 požadují 54 095 dolarů.
Již proti prvním číslům Shelby Mustang GT500 modelového roku 2013 neměly oba vozy šanci. Ford použil nový 5,8litrový osmiválec s kompresorem s výkonem 650 hp (659 koní) a točivým momentem až 816 newtonmetrů. Oproti Chevroletu Camaro ZL1 je přitom základní cena GT500 jen nepatrně vyšší. Ford chce za Shelby 54 995 dolarů.
Jako kdyby nestačilo, že Mustang nabízí o 12 koňských sil více než Corvette ZR1 (647 k), přestože je za polovic (111 600 dolarů) a zostudí také nový SRT Viper s motorem 8,4 V10 s 640 hp (649 k), dovolil si modrý ovál ještě jednu ránu rukavicí do obličejů svých soupeřů.
Ono se totiž jaksi zapomnělo, že parametry Shelby GT500 z loňského listopadu byly pouze předběžné. Nýní ale Ford drží v ruce oficiální certifikát SAE, který dokládá, že Mustang v nejsilnějším provedení disponuje výkonem 662 hp (671 koňských sil) a točivým momentem 856 newtonmetrů. To jsou hodnoty plně srovnatelné třeba s Lamborghini Murcielago LP670-4, není proto divu, že Ford s hrdostí mluví o nejsilnějším sériovém osmiválci na světě.
Jestli majitelé Mustangů GT500 někdy takovou nálož pod kapotou ocení, je pouze na jejich schopnostech a v kombinaci s tuhou zadní nápravou také trochu na pudu sebezáchovy, každopádně trůn krále třídy pony cars je zase o kousek nedosažitelnější.

















Ta samá čísla pochopitelně platí také pro otevřené Shelby GT500 Covertible
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
 Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
 dnes
 Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
 28.10.2025
 Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
 27.10.2025
Nejnovější články
 Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony
 před 3 hodinami
 Seat po dlouhé době konečně vytáhl nějakou novinku. Dál bude těšit ty, kteří chtějí co nejvíc za co nejmíň Seat po dlouhé době konečně vytáhl nějakou novinku. Dál bude těšit ty, kteří chtějí co nejvíc za co nejmíň
 před 5 hodinami
 Jedno z nejošklivějších nových aut posledních let dostává dál naloženo, někde ho zařízli ještě před vstupem do prodeje Jedno z nejošklivějších nových aut posledních let dostává dál naloženo, někde ho zařízli ještě před vstupem do prodeje
 před 6 hodinami
 Nový šéf Stellantisu naléhá, aby se Evropa vrátila ke spalovacím motorům. Hrozbou průmyslu je pro něj EU, ne Čína Nový šéf Stellantisu naléhá, aby se Evropa vrátila ke spalovacím motorům. Hrozbou průmyslu je pro něj EU, ne Čína
 před 8 hodinami
 Nová Honda Prelude dorazila do Česka a odhalila vše, se svými cenami to bude pěkná ozdoba showroomů Nová Honda Prelude dorazila do Česka a odhalila vše, se svými cenami to bude pěkná ozdoba showroomů
 před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 10.30. 15:55 - delphin
- Další zajímavá autovidea 10.29. 18:44 - Brus
- Onboard videa 10.29. 12:24 - Truck Daškam
- Politický koutek 10.28. 13:04 - Carrert93
- Autokosmetika 10.28. 12:59 - Carrert93
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
 

 
    
    
    
   
      
      
      
    
 RSS
 RSS Facebook
 Facebook Twitter
 Twitter