Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ford ztratil šéfa sportovního oddělení, Capito odchází do Volkswagenu
30.3.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Německému koncernu Volkswagenu se podařilo protáhnout na svou stranu Josta Capita, nejdůležitějšího muže sportovního oddělení Fordu.
Pokud pozorně čtete tyto stránky, speciálně pak informace týkající se Fordu, patrně vám neušla nedávná zmínka o třetí generaci Focusu RS a lidech kolem něj. Zmiňoval jsem se tehdy o chlápkovi jménem Jost Capito, dosud nejvyšším šéfovi fordí sportovní stáje Global Performance Vehicles. Vzpomínáte? Tak po jedenácti letech je, zdá se, jeho kariéra u modrého oválu u konce. Tvrdí to alespoň britský Autocar.
Jost Capito je před běžnou veřejností zcela nenápadnou figurkou, ale ve světě motorsportu platí za jednoho z nejzkušenějších mužů v branži. Stojí za to zopakovat si alespoň stručně jeho životopis. V 80. letech pět let v divizi M GmbH na oddělení vývoje motorů. Poté sedm let šéfem motorsportu automobilky Porsche, člen týmu stáje F1 Sauber a od roku 2001 u Fordu. Nejdříve šéfoval pouze evropské sportovní divizi Team RS, ale jeho schopnosti nemohly uniknout vedení ve Spojených státech, a tak byl pověřen také vedením americké skupiny SVT (Special Vehicle Team).
Capito ukončí spolupráci s Fordem příští měsíc a od 1. května nastupuje na místo šéfa Volkswagen Motorsport. Židli mu musel uvolnit další zkušený manažer Kris Nissen pracující na své pozici od roku 2003. V koncernu VW zůstane jednou nohou coby externí poradce.
Kdo nahradí Capita na postě ředitele Global Performance Vehicles, je momentálně nejasné. Ford i Volkswagen nešetří zdvořilostními diplomatickými nótami, takže jaké byly skutečné důvody odchodu a výměny, můžeme jen hádat. „Chtěli bychom poděkovat Jostovi Capitovi za jeho přínos při vývoji výkonných vozů Fordu a našemu oddělení motorsportu,“ prohlásil oficiálně Ford.
Z toho pochopitelně nelze moc dobře zjistit, co všechno stihl Capito udělat pro Ford při vývoji nové generace Focusu RS, nepochybně však dohlížel na vývoj nového Focusu ST, který bude oficiálně uveden ještě letos. A co jeho příchod znamená pro příznivce Volkswagenu? I to je poněkud zamotané. VW totiž neprozradil, zdali se bude Capito podílet pouze na vývoji závodních speciálů, anebo jestli ovlivní i sériové modely.






Focus RS druhé generace je Capitovo dítě, ten další už nebude
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? včera 09:13
- Hakim Danish místo Yamanaky včera 08:40
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
- Kdo je Mattia Rato? 2.11.2025
- Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky 2.11.2025
Nejnovější články
Muž za drobné pořídil odepsaný Range Rover na přestavbu, až pak zjistil, co koupil. Teď ho prodá za miliony
před 7 hodinami
Nová levná auta značky financované Jeffem Bezosem nebudou mít ani jeden oficiální servis, je to menší revoluce
před 9 hodinami
BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
před 10 hodinami
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
včera
Přechod Volva na elektrická auta „bez jakýchkoli kdyby a ale” končí totálním fiaskem. Prodeje kolabují, firma už ví, že „to nemůže diktovat”
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.03. 23:57 - mafel
- Jednostopé okénko 11.03. 23:53 - abgx1
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.03. 10:12 - M.Z.
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
- BMW Divize 11.03. 08:33 - pavproch
- Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
