Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Je to smutné, ale kontrola kvality u Trabantu byla lepší než ta dnešní u Tesly
6.2.2018 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Čím více Tesel Model 3 se dostává k zákazníkům, tím častěji slýcháme o potížích s její kvalitou. Tento případ ukazuje, že na kontrolu se u Tesly prostě kašle.
O víkendu jsme vám ukázali, co objevil šéf firmy rozebírající auta, když se mu dostala do rukou Tesla Model 3. I dnes je to výjimečná příležitost podívat se na vůz pohledem někoho, kdo v životě prozkoumal konstrukci bezpočtu vozů všemožných značek i ér a dokáže jeho kvalitu zhodnotit právě touto optikou. A pokud takový člověk říká, že některé kvalitativní problémy neviděl nikdy, jiné od 70. let a další naposledy v 90. letech u Ki, je zjevné, že je něco v nepořádku. Zvláště když dodává, že některé nedostatky jsou i bezpečnostního rázu.
Pochopitelně, všudypřítomná skvadra příznivců Elona Muska se autory podobných poznámek okamžitě snaží zdiskreditovat, i kdyby se jim to ale náhodou povedlo, na skutečnosti stejně nic nezmění. Abychom zjistili, že Tesly obecně nejsou kvalitně postavená auta a o novém Modelu 3 to zatím platí dvojnásob, nepotřebujeme ani pohled někoho, kdo nemá nic společného s kalifornskou automobilkou. Stačí se ponořit do nitra diskuzí samotných „teslistů”, mezi kterými uˇnajdeme i dost majitelů Modelu 3. A narazit mezi nimi na člověka, který by dostal své auto bez vad, je skoro nemožné.
Mohli bychom začít vyjmenovávat desítky případů, v nichž na Modelu 3 nebylo něco tak, jak mělo, vezmeme ale jediný, který je obzvláště pikantní. Jde o člověka, který si na internetu říká ThaiTum a před pár dny si převzal svou Teslu Model 3 s výrobním číslem 3511. Hovoří o různých špatně spasovaných částech karoserie, nestejně zasazených předních světlech, pazvuku, který vydává okno spolujezdce při zavření dveří a dalších neduzích, jako nejhorší ale zmiňuje ten, který můžete vidět na obrázku níže. Jde o přední kapotu, která na jedné straně zařezává se zbytkem karoserie, na druhé ale vyčnívá výrazně nad konec předního nárazníku.
Je samo o sobě bizarní, že Tesla něco takového bez mrknutí oka předá zákazníkovi, však takový problém je opravdu vidět i z Marsu. Ještě pikantnější ale je, že se majitel pokusil věc nějak vyřešit sám a učinil jej jen velmi málo viditelným pouhým přenastavením dorazů na víku kufru. Jinými slovy - i když je Tesla denně bombardována připomínkami ke kvalitě Modelu 3, nikdo ve firmě od skončení výroby po předání vozu si nevšimne takového nedostatku. A pokud si jej všiml, nedokázal s ním provést ani to, co sám majitel několika pohyby dvou prstů.
I někteří věrní příznivci značky jsou z tohoto stavu rozčarováni (ne však sám majitel, ten říká, že není naštvaný, je rád, že auto má a jen se chtěl podělit o svou zkušenost...), a tak kontrolu kvality přirovnali k té, která svého času fungovala u východoněmeckého Trabantu. Dobové záběry z ní můžete vidět na videu níže. Je to komická věc, tragické ovšem je, že ani takovou dnes Tesla zjevně nedisponuje.
Však se podívejte, co lidé z Trabantu s auty dělají. Kontrolují přesně takové věci, které jsou pokažené i na probíraném Modelu 3 a když je vidí, tak je spraví. Ono víko kufru je nejspíše trochu ohnuté, což není nic, co by kontrola Trabantů nespravila kusem dřeva a kladivem. U Tesly toho zjevně není nikdo schopen.
Je to smutné a skoro až nechápeme, jak je to vůbec možné. A to Tesla pořád vyrábí oproti původnímu záměru jen hrstku aut, s níž si zaměstnanci mohou vyhrát ještě více než kdysi zaměstnanci Sachsenringu v Zwickau. Přesto k zákazníkům posílají takové šmejdy. Jak asi budou auta vypadat, až (pokud...) jich budou z výrobních linek sjíždět tisíce týdně?

Auto s takovýmto nedostatkem Tesla dodala zákazníkovi. A byl to jen nejviditelnější problém z mnoha
Zákazníkovi navíc stačilo párkrát otočit dorazy a problém skoro není vidět
U Trabantu řešili možná i větší nedostatky, ale řešili je. Tesla na to zjevně kašle
Zdroj: teslamotors/@Reddit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Číňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
před 10 hodinamiVýkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
před 11 hodinamiČíňané ukazují, že pořád dělají obchod, ne jen politiku. Dřív jen elektrická značka nabídne Evropanům spalovací auta, protože je chtějí
včeraNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včeraVW říká, že jeho spolupráce s Fordem je „velmi, velmi, velmi úspěšná”. Myslí těch 20 prodaných Capri v Česku za první kvartál?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva