Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jediná Čechy ve velkém nechtěná bazarová škodovka se dá pořád koupit v krásném stavu, na západě o ni stojí
2.11.2024 | Petr Miler
Máte pocit, že něco jako Čechy nechtěné auto v případě ojetin značky Škoda nemůže existovat? Mýlíte se, a to jde dokonce o verzi s motorem TDI, které jinak většina kupců vyhledává. Tento Superb tu ale kdysi škodovka jako nový přestala nabízet a bazary se mu vyhýbají jako čert kříži.
Pokud v nějaké zemi působí domácí značka aut, obvykle patří mezi oblíbené, i když její vozy nejsou zase takové terno. Anebo nejsou ani pořádně domácí. O prvním zmíněném případu by mohli vyprávět Italové, jejichž zájem dokázal udržet nad vodou celou Lancii, i když právě jen u nich byl k mání jediný její model. A o druhém třeba Britové, který při životě už dekády drží jinak mrtvý Vauxhall, jenž nenabízí nic jiného než jiným logem označené Opely.
Nechme nyní stranou, jak moc je Škoda česká či dobrá, populární je u nás velmi. Její podíl na trhu nových aut sice už není tak vysoký jako kdysi, letos ale pořád dosahuje skoro 34 %. To je docela obdivuhodné a není to jen tím, že by se pár manažerů velkých firem nechalo zkorumpovat, o škodovky je dlouhodobě enormní zájem i v bazarech mezi obyčejnými lidmi. Je celkem jedno, o co jde, Škoda na place automaticky znamená vyšší zájem, a tedy i vyšší cenu. Až na jednu výjimku.
Dobře, ne každá ojetá škodovka je automatický prodejní superhit, mezi nežádané zboží ale její vozy obvykle nepatří. Onou výjimkou je auto na fotkách níže, které za nechtěné a raději nevykupované svého času označil také největší český autobazar. Že o něm lidé nesmýšlí pozitivně, víme i z vlastní zkušenosti, třebaže jde obecně o žádaný model - Superb druhé generace. Za vše může jeho motor.
U nás se tato verze jako nová úplně přestala prodávat a škodovka jistě dobře věděla, proč se tak rozhodla. V jiných zemích byla ale vlajková loď české značky po celou svou éru k dispozici i s poněkud nepatřičným motorem, 1,6 TDI. Češi tohle neberou, do velkého auta chtějí výkonný motor, v zahraničí si ale nejen firemní klientela lebedila nad nižším zdaněním pramenícím z nižší papírové spotřeby resp. emisí CO2. A nebo se lidé nechali zlákat (i reálně) ultra-nízkou spotřebou této verze (4,4 l nafty na 100 km), která v případě varianty GreenLine klesala až k 4,1 l nafty na 100 km.
Některé Superby II 1,6 TDI se k nám pak dostaly ze zahraničí jako ojetiny, stejně nežádané jako nové ale byly i ojeté. Na jednu stranu je to pochopitelné, Superb a 1,6 TDI nejdou na papíře moc dohromady, v praxi ale nejde o horší auto než někdejší Superby 1,9 TDI se 100 koňmi (1,6 TDI jich má 105). Jde navíc o velmi tichý a reálně velmi úsporný motor, který „jen” moc nejede (stovka za 12 s).
Nezájem o něj ale byl, je a nejspíš i bude, třebaže v současné době mohou podobné vozy lákat víc než dřív. Pokud mezi takto uvažující patříte a netrápí vás pouze průměrná až podprůměrná dynamika, můžete si v zahraničí tohle auto, které na cestách nafty jen usrkává, pořád koupit v krásném stavu.
Najít vyloženě zánovní Superby 1,6 TDI je dnes skoro nemožné, protože většina z nich jezdila až do aleluja, ten na fotkách níže je aspoň trochu výjimkou. Za 9 let v provozu (skutečně byl registrován až v roce 2015) najel jen stále přijatelných 119 tisíc km, to je na Superb pořád málo. A protože se o něj majitel zjevně dobře staral, vypadá opravdu zachovale.
Je to navíc velmi slušně vybavený kousek (navigace, vyhřívaná zadní sedadla...), ale jinak v nevtíravé barvě. U nás by to byla popelka bazarů, ale na západě o tuhle verzi pořád stojí, a tak u belgického prodejce vyjde na ne úplně malých 11 990 Eur, což je dnes asi 304 tisíc Kč. To je zejména z českého pohledu hodně peněz za vyhlášený ležák bazarů, ale třeba někomu přijde vhod. Velké rodinné auto schopné ujet ještě statisíce kilometrů ve velmi slušném komfortu se spotřebou snadno pod 5 litrů to přes všechny předsudky pořád je.
















O Superby 1,6 TDI Češi v bazarech vůbec nestojí, hezký, velmi zachovalý kousek ale na západě přesto stojí dost. Foto: Sadi Car, publikováno se souhlasem
Zdroj: SRL SADI CAR@Mobile.de
Bleskovky
Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025Prototyp elektrického BMW M3 se ukázal v akci na okruhu. Působí jako rychlá a tichá smrt, právě k té může mít nejblíž
7.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ojetá stylová sportovní audina je bolestivou vzpomínkou na doby, kdy jste si do takového auta mohli poručit prakticky cokoli
před 3 hodinamiCeny ojetých aut znovu rostou, jen elektromobily dál ztrácí hodnotu raketovým tempem. Přehled největších propadáků je jich plný
před 5 hodinamiŠéf Bugatti do detailu ukázal pohon nového Tourbillonu, jeho V16 má oproti dosavadnímu motoru W16 překvapivou výhodu
před 6 hodinamiRealita Evropy v roce 2025: VW tu zkouší prodávat litrové Polo za cenu, za kterou za mořem nabízí obrovské 270koňové SUV
před 8 hodinamiLamborghini otočilo o 180 stupňů. Teď říká, že u spalovacích motorů zůstane „tak dlouho, jak to jen půjde”
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.14. 13:45 - pavproch
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 06.14. 10:00 - Stepan
- Rychlodotazy 06.14. 07:56 - Panáček
- VZKAZY 06.13. 14:29 - abgx1
- kola e89+Tiguan+Scout a Thule 06.13. 12:52 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 06.13. 12:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.13. 12:02 - řidičBOB
- BMW Divize 06.12. 09:57 - Vrooom