Jedno z nejvzácnějších BMW M v Česku nikdo nechce, přes pěkný stav i cenu 5 let marně čeká na kupce

Taková auta v České republice v prodeji moc často nevídáme a případ tohoto stroje možná nejlépe ukazuje, proč tomu tak je. Pět let nezájmu o takový kus s rozumnou cenou je na pováženou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Jedno z nejvzácnějších BMW M v Česku nikdo nechce, přes pěkný stav i cenu 5 let marně čeká na kupce

6.8.2022 | Petr Miler

Jedno z nejvzácnějších BMW M v Česku nikdo nechce, přes pěkný stav i cenu 5 let marně čeká na kupce

/

Foto: BMW

Taková auta v České republice v prodeji moc často nevídáme a případ tohoto stroje možná nejlépe ukazuje, proč tomu tak je. Pět let nezájmu o takový kus s rozumnou cenou je na pováženou.

V českých autobazarech dnes seženete bez velkých problémů v podstatě cokoli, až na jednu výjimku. Jde o jakkoli zajímavější auta vyrobená před začátkem 90. let, z prostého důvodu - do konce roku 1989 se sem nedostalo prakticky nic a i po revoluci chvíli trvalo, než si tu víc než pár jednotek lidí mohlo takové vozy dovolit. Jistě, obchodníci vyráželi a vyrážejí do Německa i pro starší vozy, které se zde pokouší zpeněžit, najít zde zákazníka pro takové stroje ale bývá těžké.

V komunitě nadšenců se o tom mluví docela často, žádná statistika to potvrzující nebo vyvracející ale pochopitelně neexistuje. Přinejmenším jedno auto dávající této tezi zapravdu ale existuje, všímáme si jej s kolegy už 5 let.

Možná je v prodeji ještě déle, poprvé v roce 2017 jsme ale psali o v Česku nabízeném BMW M5 generace E34. To je druhá nejvzácnější M5 v historii hned po první E28, zvlášť jako kombík. I se sedany ale vzniklo jen 5 877 exemplářů tohoto stroje, z nichž dnes jistě bude po světě jezdit jen zlomek. Tento kousek je z roku 1989, takže jako nový byl prodán v Německu, kde jezdil až do druhé poloviny minulé dekády v rukou jediného majitele. Pak byl dovezen k nám.

Už tehdy jsme psali, že to bylo docela odvážné, neboť vozit sem takové stroje bez toho, aniž byste pro ně předem měli zájemce, je riskantní. A bohužel jsme se nepletli - auto v tom samém bazaru, s tím samým nájezdem, propagované za pomoci těch samých fotek stojí dodnes. Přitom 146 tisíc km na 33 let starou M5 není tolik, stav auta je zjevně velmi dobrý a požadovaná cena skoro pořád stejná - v roce 2017 to bylo 520 tisíc korun, dnes je to 599 tisíc korun. Jasně, jít při nezájmu s cenou nahoru nezní moc moudře, ale situace na trhu se za oněch 5 let značně změnila, takže podobná korekce směrem nahoru dává smysl.

Jestli se vůz někdy prodá, je otázkou, na svého zájemce ale čeká opravdu dlouho. Třeba se jej zželí vám - v takovém případě můžete počítat s klasikou par excellence, kterou pohání 3,5litrový řadový šestiválec S38 s 315 koňmi výkonu. Dnes tím asi nikoho neohromíte, ale o to tu nejde. M5 E34 je kus historie a vyjímat se bude v garáži každého nadšence nejen do mnichovských silničních střel.


Jedno z nejvzácnějších BMW M v Česku nikdo nechce, přes pěkný stav i cenu 5 let marně čeká na kupce - 1 - BMW M5 E34 prodej CR ilu 01Jedno z nejvzácnějších BMW M v Česku nikdo nechce, přes pěkný stav i cenu 5 let marně čeká na kupce - 2 - BMW M5 E34 prodej CR ilu 02Jedno z nejvzácnějších BMW M v Česku nikdo nechce, přes pěkný stav i cenu 5 let marně čeká na kupce - 3 - BMW M5 E34 prodej CR ilu 03Jedno z nejvzácnějších BMW M v Česku nikdo nechce, přes pěkný stav i cenu 5 let marně čeká na kupce - 4 - BMW M5 E34 prodej CR ilu 04Jedno z nejvzácnějších BMW M v Česku nikdo nechce, přes pěkný stav i cenu 5 let marně čeká na kupce - 5 - BMW M5 E34 prodej CR ilu 05Jedno z nejvzácnějších BMW M v Česku nikdo nechce, přes pěkný stav i cenu 5 let marně čeká na kupce - 6 - BMW M5 E34 prodej CR ilu 06
BMW M5 E34 je dnes vzácné auto, historicky jedno z nejvzácnějších BMW, která do dnešních dnů přežila v parádním stavu v jen velmi omezeném počtu. Jedno pěkné je k mání v Česku. Už je tom tak ale 5 let, ani za tak dlouhou dobu ho nikdo nekoupil. Ilustrační foto: BMW

Zdroj: Tipcars

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše