Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jednotky let starý kombík Mercedesu s 367 koňmi a spoustou výbavy dnes koupíte za cenu základní Octavie
25.1.2023 | Petr Miler
Až brutální zdražování Škody posledních let člověka snadno přivede před dříve nemyslitelná dilemata. Skutečně jen za cenu obyčejné Octavie Combi lze pořídit jen jednotky let starý, vybavený, silný a pořád hezky vypadající kombík Mercedesu od AMG. Háček v tom není žádný.
Škoda se před pár dny opět předvedla. Bez přehánění drasticky zdražila všechna svá auta a cenu základní Octavie vyšroubovala už skoro na dvojnásobek toho, kolik stála předchozí generace tohoto vozu, v principu stále stejné auto, v době svého příchodu na trh v minulé dekádě. Je to podle nás šílený a nepochopitelný krok, který škodovce jen odežene další zákazníky, třebaže je spojen s vypadnutím dřívější základní motorizace z nabídky.
Trh ojetin na podobné kroky pochopitelně reaguje, nereaguje na ně ale s adekvátní intenzitou a šířkou záběru. Snadno se pak stane, že si peníze odpovídající nové základní ceně Octavie Combi (aktuálně 660 tisíc Kč, není to vtip) najednou můžete pořídit auto úplně jiné úrovně, které je sice ojeté, ale ne odjeté.
Vůz na fotkách níže přesně tohle splňuje. A nemusíte ani vědět, kolik stojí, aby vás od pohledu zaujal. Šedý kombík Mercedesu třídy C od AMG z roku 2016 s viditelně dobře vybaveným interiérem a silným motorem je vůz, který na sebe v bazaru i v záplavě ojetých prémiovek podobného stáří snadno dokáže upozornit. Pravda, většina zákazníků ojetin půjde po dieselových nebo slabších benzinových verzích, tomuhle ale budou i takoví věnovat druhý pohled. Přes své nevelké stáří, vysoký výkon až 367 koní a opravdu bohatou výbavu stojí jen 28 490 Eur, tedy asi 675 tisíc Kč. Pravda, oproti základní Octavii Combi si musíte 15 tisíc připlatit, ale to snad není podstatné. Navíc nejde o nejlevnější kus v nabídce, takové - obvykle ojetější - stojí ještě méně.
Může to znít skoro neuvěřitelně, ale žádný háček v tom není, je to jen ukázka toho, jak absurdní poměry na dnešním automobilovém trhu panují. Na tento Mercedes koukáte jednou, podruhé, hledáte následky nehody, zmínku o zadřeném motoru, zničené převodovce nebo cokoli podobného. Ale nic, tohle auto najelo jen velmi přijatelných 100 tisíc kilometrů, které Céčku této generace sotva přidělaly nějaký vrásek.
První registrace proběhla v říjnu 2016, takže se nebavíme ani o šest a půl roku starém autě. Je to také donedávna aktuální generace třídy C, navíc s šestiválcovým motorem, který ta nová už nedostala v žádné verzi, ani v té od AMG. Na poli techniky tedy není třeba přijmout žádné kompromisy, k dispozici je i pohon 4x4. A v případě výbavy platí to samé - je tu i spousta rozmařilých věcí jako drahý audiosystém Burmester nebo plná LED světla. Věci jako vyhřívaná sedadla, navigaci či parkovací asistent s kamerou ani nezmiňujeme.
Stav auta navíc není zbědovaný, ani trochu. Dosud najeté kilometry jsou trochu znát na světle čalouněné části sedadla řidiče, ale není to nic, co by stálo za řeč. Vůz byl navíc pravidelně servisovaný u oficiálních dealerů a v tuto chvíli nemá trpět žádnou chybou. Trpět může snad jen sebevědomí někoho, kdo zrovna dal 660 tisíc za základní Octavii Combi - nic proti ní, ale šestiválcové Céčko od AMG je jiná liga.
Nevíme, jestli je to hned při 25. lednu koupě roku, ale při ceně, provedení a aspoň vizuálním stavu vozu to nemusí být až špatný nápad. Posuďte sami a klidně si najděte vůz v jiné specifikaci - než kupci Octavií přijdou na to, co také mohou mít za stejné peníze, půjde okolo 650 tisíc korun koupit podobných Céček dost.














Relativně levný Mercedes-AMG C43 pochází z roku 2016, disponuje výkonem i výbavou a není ani nijak zvlášť ojetý. Přesto jej dnes koupíte za podobné peníze jako základní Octavii, může to být zajímavá volba. Foto: Bavaria Automobile, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Prototyp elektrického BMW M3 se ukázal v akci na okruhu. Působí jako rychlá a tichá smrt, právě k té může mít nejblíž
7.6.2025BMW ukazuje Fordu, jak správně reagovat na zájem zákazníků. Je to vážně tak těžké?
7.6.2025Výrobce elektromobilů, ve kterém VW utopil už 66 miliard, letos čeká ještě nižší prodeje. Zaplácne je novými obligacemi
7.6.2025Návrat uměle zaříznutých osmiválců ukazuje sílu trhu, auta jimi vybavená dostanou nový znak jako symbol vzdoru
7.6.2025Šéf čínského gigantu říká, že tamní „elektrická revoluce” je nafouknutá bublina. Automobilky bez marží žijí na hranici krachu jen díky státu
7.6.2025
Živá témata na fóru
- Onboard videa 07.07. 00:46 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1