Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jízdní vlastnosti aut brzy nebudou až tak podstatné, říká šéf Audi
15.5.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
U určitých druhů aut se autonomní jízda a konektivita mohou postavit nad jízdní vlastnosti, míní Rupert Stadler. Sporťáků se to ale prý týkat nemá.
Jak budou auta jezdit, jak se budou na silnici chovat, by se v budoucnu mohlo stát méně podstatným. Myslí si to Rupert Stadler, šéf značky Audi. Automobily budoucnosti podle něj mají orientovat spíš na konektivitu, také ve spojitosti s autonomním řízením, než na jízdní vlastnosti. Budou to vyžadovat zákazníci.
Nadšenému řidiči to zní dost chmurně, ale podle Stadlera to nebude případ úplně všech aut - sportovní vozy budou na jízdní vlastnosti klást důraz i nadále. U Audi se tedy patrně z verzí RS nestanou rozměklé, těžce nedotáčivé bačkory, které ale nabídnou špičkový internet a propojení s mobilem, chytrými hodinkami, počítačem, čímkoliv.
Na jiné aspekty jízdy automobilem, tedy onu konektivitu, ale také určitý posun k autonomní jízdě, se mají soustředit rodinná auta a SUV. Tento trend nicméně vidíme již dnes - u auta pro rodinu potřebujete dobrý přístup na zadní sedadla, abyste mohli používat i velkou autosedačku, a objemný zavazadelník. Jak vůz jezdí, je často až druhořadé.
Stadler je ostatně zastáncem autopilotů, pochopitelně zejména verze Audi, nazvané Piloted Driving. Nová generace Audi A8, která se představí v roce 2017, by měla být schopna autonomní jízdy až do rychlosti 80 km/h. Očividně tedy A8 bude na dálnicích nutno stále řídit manuálně, alespoň do jisté míry.
Tyto novinky nicméně nejsou dobrou zprávou pro ty, kteří nechtějí či nemohou mít víc než jedno auto a potřebují auto pro rodinu, ale chtějí se také občas svézt po oblíbených okreskách. Zatím nicméně existují auta, která s trochou kompromisů v oblasti zadních sedaček a zavazadelníku nabídnou slušné svezení. Přes Stadlerova slova doufejme, že nezmizí zcela.




Podle Ruperta Stadlera budou některá auta v budoucnu sázet spíš na konektivitu a autopiloty než na jízdní vlastnosti. Příští A4 (na ilustracích) se to ale snad ještě týkat nebude
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 5 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 2 minutami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před hodinou
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 3 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 4 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 13:02 - Stepan
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
