K mání je dodnes zánovní Škoda 120 po 1. majiteli, 120 tisíc Kč na ni zdaleka nestačí

Všichni víme, že tohle auto bylo tak trochu z nouze ctnost, ale třeba na něj vzpomínáte rádi. Pro takové tu máme jeden skoro zázračný kus, vůz, který od roku 1981 najel jen 10 tisíc km v rukou jediného člověka.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

K mání je dodnes zánovní Škoda 120 po 1. majiteli, 120 tisíc Kč na ni zdaleka nestačí

17.9.2021 | Petr Miler

K mání je dodnes zánovní Škoda 120 po 1. majiteli, 120 tisíc Kč na ni zdaleka nestačí

/

Foto: Autohandel Marcel Jäger, publikováno se souhlasem

Všichni víme, že tohle auto bylo tak trochu z nouze ctnost, ale třeba na něj vzpomínáte rádi. Pro takové tu máme jeden skoro zázračný kus, vůz, který od roku 1981 najel jen 10 tisíc km v rukou jediného člověka.

Přechod od „stopětek” a „stodvacítek” k Favoritu znamenal pro Škodu mnoho]] - zbavila se zastaralé koncepce (i když vyprávějte to Porsche) „všechno vzadu” a nabídla auto, které ve své době možná nebylo dokonale konkurenceschopné, rozhodně ale nebylo pro smích. Typ 742, vyráběný před Favoritem a často označovaný podle jmen jednotlivých verzí jako „stopětka” či „stodvacítka”, ale také může pro spoustu lidí mít svůj půvab. Však mnozí z nás pořád pamatují, že v nich vyrůstali, ať už lidsky nebo řidičsky.

Je to také jeden ze symbolů normalizace na českých silnicích, protože se typ 742 představil v roce 1976 jako nástupce Škody 100 a 110, třebaže na stole bylo i něco lepšího. Nejtypičtější varianta 120 byla jakousi prostřední verzí, měla motor o objemu 1 174 cm3 (odtud jméno 120) který dával 52 koní, jezdil na nízkooktanový benzín a se čtyřstupňovým manuálem byla jeho maximálka 140 km/h. V průběhu čtrnácti let výroby vzniklo na 1 170 693 kusů této varianty, takže za vzácnost ji považovat nejde.

Základní výbava Škody 742 byla dnešní optikou až nepředstavitelná. Verze 105 S, tedy Standard, nejenže nenabídla opěrky hlavy, ale ani loketní opěrky ve dveřích nebo stahovací okna zadních dveří. Na tyhle výdobytky si člověk musel připlatit, bylo potřeba zvolit verzi 105 L, tedy de Luxe. U varianty 120 bylo L standardem, vrcholem pak byla verze GL, Grand de Luxe, která s trochou sarkasmu nabídla luxusní prvky jako například opěrky hlavy nebo posilovač brzd.

Pokud dnes člověk zatouží po takovém stroji, není zas tak těžké najít nějaký na prodej. Budete-li mít štěstí, bude mít doklady a s hodně velkým štěstím i platnou STK. Pokud budete mít vážně extra velké štěstí, nebudete muset zaplatit ekodaň, protože se o ni postaral už někdo před vámi. Jestliže ale budete chtít takové auto dát do stavu, v jakém před 35 či více léty vyjíždělo z továren AZNP, věc za 10 tisíc spolkne ohromné množství času, úsilí, peněz a... stejně to nebude ono. Pořád se ale občas podaří narazit v prodeji na auto v dokonalém stavu se.

K mání v Německu se objevil stroj, který žádné investice nepotřebuje, je prakticky nový. Je to stodvacítka s původním designem (varianta L, po jakémsi faceliftu šlo o typ M), tedy kulatými světly vpředu a jakýmisi opačnými přesýpacími hodinami vzadu, z roku 1981. Není zrenovovaná, ve stavu, v jakém ji vidíte, přežívá už 40 let v rukou prvního majitele, který ji téměř jen garážoval. A onen stav je skutečně skoro dokonalý, neboť vůz za celou tu dobu najezdil pouhopouhých 10 300 kilometrů. Nechybí tam žádné číslo, prostě deset tisíc tři sta.

Tohle auto je vážně skoro nové. Škodovek 742 jsme viděli v životě fůru a známe jejich slabá místa - věci, které se opotřebovávají, reznou, prostě rychle zajdou. Takové tu ale není vidět ani jedno. Prodávající auto dobře nafotil a skutečně na něm nenajdete chybu - typicky „chycené” víko kufru, hrany dveří, zašlá nádržka na kapalinu ostřikovače, prošoupané sedačky... Cokoli takového je ve stavu nového auta, i když je vše originální. Auto má dokonce původní německou SPZ z roku 1981, takovou jste možná ani na vlastní oči neviděli.

Také ale podle toho stojí. Cena 12 498 Eur, tedy asi 316 tisíc Kč, je opravdu tučná a označení vozu přesahuje pomalu trojnásobně. Na druhou stranu... Zachovalejší stodvacítku mimo muzeum abyste pohledali.


K mání je dodnes zánovní Škoda 120 po 1. majiteli, 120 tisíc Kč na ni zdaleka nestačí - 1 - Skoda 120L 1981 nejeta prodej 01K mání je dodnes zánovní Škoda 120 po 1. majiteli, 120 tisíc Kč na ni zdaleka nestačí - 2 - Skoda 120L 1981 nejeta prodej 02K mání je dodnes zánovní Škoda 120 po 1. majiteli, 120 tisíc Kč na ni zdaleka nestačí - 3 - Skoda 120L 1981 nejeta prodej 03K mání je dodnes zánovní Škoda 120 po 1. majiteli, 120 tisíc Kč na ni zdaleka nestačí - 4 - Skoda 120L 1981 nejeta prodej 04K mání je dodnes zánovní Škoda 120 po 1. majiteli, 120 tisíc Kč na ni zdaleka nestačí - 5 - Skoda 120L 1981 nejeta prodej 05K mání je dodnes zánovní Škoda 120 po 1. majiteli, 120 tisíc Kč na ni zdaleka nestačí - 6 - Skoda 120L 1981 nejeta prodej 06K mání je dodnes zánovní Škoda 120 po 1. majiteli, 120 tisíc Kč na ni zdaleka nestačí - 7 - Skoda 120L 1981 nejeta prodej 07K mání je dodnes zánovní Škoda 120 po 1. majiteli, 120 tisíc Kč na ni zdaleka nestačí - 8 - Skoda 120L 1981 nejeta prodej 08K mání je dodnes zánovní Škoda 120 po 1. majiteli, 120 tisíc Kč na ni zdaleka nestačí - 9 - Skoda 120L 1981 nejeta prodej 09K mání je dodnes zánovní Škoda 120 po 1. majiteli, 120 tisíc Kč na ni zdaleka nestačí - 10 - Skoda 120L 1981 nejeta prodej 10K mání je dodnes zánovní Škoda 120 po 1. majiteli, 120 tisíc Kč na ni zdaleka nestačí - 11 - Skoda 120L 1981 nejeta prodej 11K mání je dodnes zánovní Škoda 120 po 1. majiteli, 120 tisíc Kč na ni zdaleka nestačí - 12 - Skoda 120L 1981 nejeta prodej 12K mání je dodnes zánovní Škoda 120 po 1. majiteli, 120 tisíc Kč na ni zdaleka nestačí - 13 - Skoda 120L 1981 nejeta prodej 13K mání je dodnes zánovní Škoda 120 po 1. majiteli, 120 tisíc Kč na ni zdaleka nestačí - 14 - Skoda 120L 1981 nejeta prodej 14K mání je dodnes zánovní Škoda 120 po 1. majiteli, 120 tisíc Kč na ni zdaleka nestačí - 15 - Skoda 120L 1981 nejeta prodej 15K mání je dodnes zánovní Škoda 120 po 1. majiteli, 120 tisíc Kč na ni zdaleka nestačí - 16 - Skoda 120L 1981 nejeta prodej 16K mání je dodnes zánovní Škoda 120 po 1. majiteli, 120 tisíc Kč na ni zdaleka nestačí - 17 - Skoda 120L 1981 nejeta prodej 17K mání je dodnes zánovní Škoda 120 po 1. majiteli, 120 tisíc Kč na ni zdaleka nestačí - 18 - Skoda 120L 1981 nejeta prodej 18K mání je dodnes zánovní Škoda 120 po 1. majiteli, 120 tisíc Kč na ni zdaleka nestačí - 19 - Skoda 120L 1981 nejeta prodej 19K mání je dodnes zánovní Škoda 120 po 1. majiteli, 120 tisíc Kč na ni zdaleka nestačí - 20 - Skoda 120L 1981 nejeta prodej 20K mání je dodnes zánovní Škoda 120 po 1. majiteli, 120 tisíc Kč na ni zdaleka nestačí - 21 - Skoda 120L 1981 nejeta prodej 21K mání je dodnes zánovní Škoda 120 po 1. majiteli, 120 tisíc Kč na ni zdaleka nestačí - 22 - Skoda 120L 1981 nejeta prodej 22K mání je dodnes zánovní Škoda 120 po 1. majiteli, 120 tisíc Kč na ni zdaleka nestačí - 23 - Skoda 120L 1981 nejeta prodej 23K mání je dodnes zánovní Škoda 120 po 1. majiteli, 120 tisíc Kč na ni zdaleka nestačí - 24 - Skoda 120L 1981 nejeta prodej 24K mání je dodnes zánovní Škoda 120 po 1. majiteli, 120 tisíc Kč na ni zdaleka nestačí - 25 - Skoda 120L 1981 nejeta prodej 25K mání je dodnes zánovní Škoda 120 po 1. majiteli, 120 tisíc Kč na ni zdaleka nestačí - 26 - Skoda 120L 1981 nejeta prodej 26K mání je dodnes zánovní Škoda 120 po 1. majiteli, 120 tisíc Kč na ni zdaleka nestačí - 27 - Skoda 120L 1981 nejeta prodej 27K mání je dodnes zánovní Škoda 120 po 1. majiteli, 120 tisíc Kč na ni zdaleka nestačí - 28 - Skoda 120L 1981 nejeta prodej 28
Zachovalejší Škodu 120 L před „faceliftem” jsme už dlouho neviděli. Má za sebou pouhých 10 300 km od novoty v rukou jediného majitele a je v zatraceně dobrém stavu. Foto: Autohandel Marcel Jäger, publikováno se souhlasem

Zdroj: Autoscout24

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.