Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je dodnes nová legenda Lancie, její jediný majitel nesundal ani tovární krycí fólie z interiéru
31.7.2024 | Petr Miler
Marně přemýšlíme, kdy naposledy jsme viděli takhle dokonalou Lancii Delta HF Integrale v prodeji, musí to být už několik let. Tohle auto není zachovalé ani zánovní, je nové, jediný majitel ho dodnes ani nevybalil.
Když před člověkem žijícím rallyovými závody vyslovíte jméno Lancia Delta HF Integrale, zježí se mu chlupy na zátylku a na celém těle mu vyskáče husí kůže. Delta je totiž legenda každým coulem, je to jediné auto, které kdy vyhrálo světový šampionát v rallye šestkrát za sebou, a v síni slávy tak směle stojí nad Stratosem, Quattrem, Imprezou, Xsarou, Polem, Yarisem, prostě vším. Nelze se tedy divit, že se zachovalé silniční kousky prodávají za ohromné peníze, dnes tu ale máme něco ještě lepšího.
O prodeji jednoho zcela výjimečného jsme se dozvěděli díky jednomu z našich čtenářů, který si jej všiml v nabídce firmy vlastněné pravnučkou věhlasného Gottlieba Daimlera. To je vskutku spojení s říše snů, neboť samotné auto je naprosto mimořádné. Jde o verzi Evo oslavující tehdy teprve pátý titul mistra světa pro Lancii a její Deltu. Dokonale ohromujícím jej pak činí, že má dodnes najeto pouhých 79 kilometrů. Ne 179 tisíc, ne 79 tisíc, prostě jen 79 - padesát, k tomu dvacet a ještě několik „kilásků” navrch, víc ani ťuk.
Vůz od roku 1992, kdy byl vyroben, navíc vlastnil jeden jediný majitel, který evidentně nikdy nepocítil nepřekonatelnou potřebu s tímto skvostem vyjet na silnice. Přesto jej udržoval v provozuschopném a perfektním stavu, jak je vidět i na fotografiích. Auto je naprosto dokonalé, kamkoli se podíváte - je prostě stále nové, dokonce má na většině míst interiéru dodnes originální krycí fólie z továrny. Až po 32 letech se majitel vůz rozhodl poslat jej do světa. Snad aby si konečně užil i asfaltu klikatých horských silniček? Spíše aby na něm pořádně vydělal, ale to dnes nechme stranou.
Tento vůz je Deltou HF Integrale Evoluzione, tedy posledním autem tohoto jména, které soutěžilo v mistrovství světa v rallye. Nemá ikonické barvy Martini, ale co není, může být - bílá karoserie vyloženě vybízí k jejich přidání. V jejích útrobách je pak šestnáctiventilový přeplňovaný dvoulitr Lampredi, který na kola posílá 210 koní. Hnaná jsou pochopitelně všechna a mezi zadními koly, na která proudí 53 % výkonu motoru, je šnekový samosvor Torsen.
Vůz je na prodej i s originální servisní knížkou, manuálem, původní fakturou a kompletní sadou klíčů, nástrojů, prostě vším, co kdysi dostal první majitel. Vy budete mít privilegium jej v podstatě zastoupit v jeho roli, cena auta tomu ale bohužel odpovídá - požadovaných 265 tisíc Eur znamená skoro 7 milionů Kč. Na třicetitříletou krabici na kolech je to extrémní suma, ale vy dobře víte, že tohle je ta nejméně obyčejná stará krabice na kolech, kterou si lze představit.
Díky za tip, Petře!































Tato dodnes Lancia Delta HF Integrale Evoluzione je nyní na prodej. Není a nebude levná, lepší kousek ale stěží seženete. Foto: Carola Daimler Cars, publikováno se souhlasem
Zdroj: Carola Daimler Cars@Mobile.de
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nejnovější články
Ojetá Audi A6 a A7 lákají na image držáku ve spojení s nízkými cenami, pozor ale na typický nešvar prestižních aut
před 3 hodinamiKlání německých superkombíků a supersedanů znovu ukázalo pomíjivost hybridních pohonů, s prázdnými baterkami budou nahrané
před 4 hodinamiČíňané musí mít vždy o něco víc. Zatímco Audi končí u A8, oni ukázali A9L, na svou velikost a luxus uvnitř stojí pakatel
před 6 hodinamiNejvětší dnešní propadák Škody dál líže dno prodejních tabulek. Prodává se ještě 4x hůř než beztak nechtěná Scala
před 7 hodinamiLegendární šestiválec Toyoty se konečně dočkal nástupce, chystaný nový motor dokáže skoro zázraky
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva