Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je dodnes pořádně nejetá Škoda Rapid 136 ve verzi pro export, vlastně ani není drahá
8.5.2023 | Petr Miler
Skutečné kupé v nabídce Škody je dnes už jen sen, za komunistické éry automobilky to kupodivu byla standardní součást nabídky. Historicky poslední sériové kupé ze samotného konce výroby Rapidu 136 je teď na prodej s neobvykle málo barvitou historií.
Možná to ani nevíte, Škoda ale model Rapid nabízí dodnes, třebaže z významných trhů má smysl zmínit už jen Čínu a ze setrvačnosti také Rusko. Dokud byl k mání u nás, chválili jsme jej, současně jsme ale museli často poznamenat, že to je tak trochu parazit. Vzal si jméno výjimečného kupé z 80. let a ještě výjimečnějšího vozu z počátků existence Škody a postavil kolem něj velmi racionálně pojatý rodinný liftback či hatchback nakonec jen s tříválcovými motory. Obecně vzato, proč ne, ke stylovému kupé ale moderní Rapid měl a má daleko.
Dvoudveřový Rapid Škoda vyráběla ve druhé polovině 80. let a po krátké éře nepříliš chtěné verze s motorem modelu 120 nabídla varianty 130, 135 a 136 s motory 1,3 o výkonu až 46 kW (63 koní). Těm sekundovaly věci jako pětistupňová převodovka, víceprvkové zavěšení zadní nápravy či čtyřpístkové přední brzdy. Nabízelo tedy na poměry tehdejší ČSSR zajímavou dynamiku a pochopitelně, bylo to kupé, takže šlo o stylovku, kterou ani dnešní Škoda zdaleka nenabízí. SUV jménem Enyaq Coupe s pěticí dveří nemá se skutečným kupé společného lautr nic. Ale zpět k Rapidu z 80. let.
Těchto aut se nevyrobilo úplně málo, vznikly jich desetitisíce, jenže je to už přes 30 let, kdy se za posledním zavřely brány škodováckých továren. Narazit tak dnes na vůbec nějaký kus v prodeji je výjimečné a obvykle má daleko k novému. Dnes vám ale ukážeme nabízený kousek, který na první pohled není překrásný, je to ale možná dodnes originální a pořádně nejetý exemplář, jaké se v prodeji nevídají.
Jedná se o exportní Rapid 136 z roku 1986, tedy samotného konce výroby Rapidu jako takového, který byl původně vyvezen do Velké Británie a od té doby až do roku 2016 patřil jedinému muži, který s ním od roku 2004 nevyjel. Posledních 7 let náleží současnému vlastníkovi, který zachoval jeho originální stav co do vzhledu, technicky jej ale dal dohromady tak, aby prošel britskou technickou. Což leccos naznačuje o jeho kondici.
Vůz má tedy pravostranné řízení, což je jistě minus, ale předělání zrovna tohoto auta na levostranné řízení je docela jednoduché a těžko to bude překážkou pro někoho, kdo chce hezký Rapid z té doby. Možná ale bude škoda na něm něco měnit, neboť je to sběratelská rarita par excellence - dodnes najel pouhých 22 500 mil, tedy asi 36 tisíc km. A stav vozu tomu odpovídá.
Na první pohled nevypadá jako libový kousek, neboť je na něm znát, že toho od roku 2004 toho moc nenajezdil a více jak 10letý pobyt převážně v garáži auto také poznamenal. Nic to ale nemění na svým způsobem fantastické realitě - před sebou máme dodnes zcela originální, zjevně viditelně nezkorodovaný vůz, který jen patinou připomíná, že existuje už 34 let. Svěřte ho detailngové firmě a bude vypadat o 100 procent lépe jen po vyčištění.
Čekali jsme, že něco takového bude hodně drahé, však pár set tisíc by za takový vůz nějaký sběratel nejspíše dal. Prodávající ovšem nemá hlavu v oblacích a požaduje velmi přijatelných 5 495 britských liber, tedy asi 147 tisíc Kč. To je podle nás velmi adekvátní, snad i nízká cena, na takovou raritu rozhodně.











Takhle originální Rapid 136 z časů komunistické Škody s pouhými 22 500 mílemi na tachometru je rarita. A za 147 tisíc Kč nejde o drahý špás. Foto: A. G., publikováno se souhlasem
Zdroj: 1989 Skoda 136 Rapid Coupé For Sale@Cars and Classic
Bleskovky
Do Formule 1 se po mnoha letech vrátila žena, proslula hlavně jako kaskadérka z bondovek
28.9.2023 (93)Záběry z pohledu řidiče ukazují, jak mu přes střechu přejelo auto jedoucí v protisměru. Bylo to jinak, než se zprvu zdálo
27.9.2023Řidič za bílého dne ujel policii v centru New Yorku a sám si to natočil, něco takového jsme v životě neviděli
27.9.2023
Nové na MotoForum.cz
- Pátek v Portimau, Königovi problémy na pokračování včera 15:56
- V úvodu v Japonsku obsadil Salač umístění v Top-7 včera 12:58
- Test CFMOTO 450SR a 450NK: s kapotáží nebo bez? včera 09:00
- Páteční tréninky v Japonsku včera 08:51
- Pre Pirelli Portuguese Round 28.9.2023
Nejnovější články
Developer chce vydělat 88 milionů za 5 let vlastnictvím vzácného Lamba. S vesmírnou lodí na kolech ujel 70 km
před 9 hodinamiČínské Audi za cenu Škody je v Evropě okamžitě hit, tlačí Číňany k růstu prodejů o stovky procent
před 10 hodinamiNový typ stacionárního radaru vás změří až na kilometr daleko, zabrzdit před ním nepomůže
včeraElektrický propadák Audi nekoupilo ani 100 lidí, přesto ho firma nabídne znovu, spalovací ikonu utne
včeraPorsche se vykašlalo na pravidla, obyčejným lidem nabízí auto rychlejší než závoďáky pro profíky
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.29. 22:42 - abgx1
- "Bizarní" dopravní značky 09.29. 20:59 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 09.29. 13:20 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.29. 11:23 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 09.29. 09:26 - Stepan
- Land Cruiser vs Outback 09.28. 20:27 - Stepan
- Cyklistické vlákno 09.28. 20:12 - honziss
- Dříve M135i, nyní ///M2 09.28. 15:06 - Spectral