K mání je dodnes zánovní Škoda Forman, víc jak dvě dekády pořádně nevyjela

Takhle krásný Forman, navíc z dob před rozsáhlou modernizací po převzetí Škody koncernem VW, se nevidí. A pokud se nějaký objeví, stojí nesmyslné peníze, tento nikoli.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

K mání je dodnes zánovní Škoda Forman, víc jak dvě dekády pořádně nevyjela

20.6.2019 | Mirek Mazal

Takhle krásný Forman, navíc z dob před rozsáhlou modernizací po převzetí Škody koncernem VW, se nevidí. A pokud se nějaký objeví, stojí nesmyslné peníze, tento nikoli.

Škoda Favorit byl pro český automobilový průmysl přelomový model. Toho času moderní stroj se stal jedním z mála automobilů východního bloku, který mohl ve svém segmentu konkurovat západoevropským vozidlům. Předchůdce Felicie byl jedním z klíčových faktorů, který rozhodl o zájmu o tuzemskou automobilku ze strany Volkswagenu a nalajnoval její cestu k dnešním skoro celosvětovým úspěchům.

Od Favoritu bylo odvozeno několik dalších karosářských variant, přičemž praktičtěji uvažující zájemci nejčastěji sahali po pětimístném kombi Škoda Forman. Protažený kufr za zadními sedadly svědčil nejen rodinám, ale také kutilům z řad českých i zahraničních zákazníků.

Forman se vyvážel také do Velké Británie, pochopitelně s volantem na pravé straně. Právě kormidlo na opačném umístění je jediná menší vada, pokud to takto můžeme nazvat, u prodávaného exempláře z Cornwallu. Úplně na nejzápadnějším poloostrově Anglie soukromý prodejce začal nabízet nádherný rudý kus z roku 1993, jaký jsme už dlouho neviděli.

Favorit LS Estate, jak si Forman v Británii říkal, byl vyroben ještě před rozsáhlou modernizací modelu, který změnila mj. jeho čelní masku. Od roku 1993 do do roku 2014 téměř nejezdil a pouze se stovkami kilometrů na tachometru byl prodán aktuálnímu majiteli. Ten jej pořídil pro svou ženu jako vůz na občasné ježdění, čemuž odpovídá jeho aktuální nájezd jen 12 500 kilometrů.

Minimálnímu počtu ujeté vzdálenosti odpovídá i celkový stav automobilu. Červený Favorit s batohem na zádech vypadá jako vytažený z depozitu mladoboleslavského muzea, lak s plasty nemají jediné poškození od nešetrného zacházení či nepozorných řidičů. Lité disky dodávají vyšší úroveň hezkému exteriéru. Uvnitř světlého interiéru se nezapře výroba v době vzniku samostatné České republiky, ale oba předchozí majitelé si dávali pozor, aby tvrdé plasty nebo látkové sedačky nezničili ledabylým používáním.

Udržovaný Forman je k mání za 2 750 liber, což vychází na 79 200 korun českých. Dost peněz na Forman, ale ne takový, u nás by se podobný kousek nabízel za statisíce. Pokud byste tedy měli zájem o kus české automobilové historie za ještě rozumné peníze, tohle je šance. Při ustájení vozu ve sbírce vás volant vpravo ani trápit nemusí (a i na krátké vyjížďky poslouží), v jiném případě není zase tak složité auto předělat na levostranné řízení. Ekonomicky zajímavá koupě to bude tak či onak - výjimečně zachovalé kusy škodovácké historie u nás opravdu míří s cenou výše.


K mání je dodnes zánovní Škoda Forman, víc jak dvě dekády pořádně nevyjela - 1 - Skoda Forman 1993 prodej Anglie foto 01K mání je dodnes zánovní Škoda Forman, víc jak dvě dekády pořádně nevyjela - 2 - Skoda Forman 1993 prodej Anglie foto 02K mání je dodnes zánovní Škoda Forman, víc jak dvě dekády pořádně nevyjela - 3 - Skoda Forman 1993 prodej Anglie foto 03K mání je dodnes zánovní Škoda Forman, víc jak dvě dekády pořádně nevyjela - 4 - Skoda Forman 1993 prodej Anglie foto 04K mání je dodnes zánovní Škoda Forman, víc jak dvě dekády pořádně nevyjela - 5 - Skoda Forman 1993 prodej Anglie foto 05K mání je dodnes zánovní Škoda Forman, víc jak dvě dekády pořádně nevyjela - 6 - Skoda Forman 1993 prodej Anglie foto 06
Tak pěkný Forman v inzerci prodávaných vozidel se jen tak nevidí, tento je navíc k mání za rozumnou sumu

Zdroj: Car and Classic

Mirek Mazal

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

zobrazit vše