K mání je jedna z posledních málo jetých Škod Fabia RS TDI, dnes je to velká rarita

Původní Fabia RS byla svižným a úsporným autem a podle toho s ní většina lidí zacházela. Najít dnes v prodeji jiný než dávno „spotřebovaný” kus se stovkami tisíc km je velmi obtížné, tento je ale stále zánovní.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

K mání je jedna z posledních málo jetých Škod Fabia RS TDI, dnes je to velká rarita

26.9.2021 | Mirek Mazal

K mání je jedna z posledních málo jetých Škod Fabia RS TDI, dnes je to velká rarita

/

Foto: Gerhard Meimer, publikováno se souhlasem

Původní Fabia RS byla svižným a úsporným autem a podle toho s ní většina lidí zacházela. Najít dnes v prodeji jiný než dávno „spotřebovaný” kus se stovkami tisíc km je velmi obtížné, tento je ale stále zánovní.

Letos na jaře jsme přemítali nad tím, zda má smysl koupit ojetou původní Fabii RS, když její ceny spadly konečně dolů. Na pojízdný exemplář vám stačí pár desítek tisíc korun, problém je ale v tom, že nedostanete zrovna stroj zářící novotou. Může jít o originální a dobře opečovávaný vůz, který ale může mít najeto klidně 300 nebo 400 tisíc km.

I pokud ovšem sáhnete do portmonky o hodně hlouběji, výrazně méně opotřebované exempláře na výběr mít nebudete. Třebaže se Fabií RS svého času neprodalo málo, majitelé se do jejich prodeje příliš nehrnou. Na celém Mobile.de s nabídkou téměř 1,2 milionu vozů z celé Evropy aktuálně najdete pouhých 8 (osm!) dieselových RS, z nichž všechny kousky až na dva mají najeto 250 tisíc a více km. I to je ovšem neobvyklý stav, neboť běžně takové není k dispozici ani jedno. Pak je tu ale auto, které se vymyká všemu, co dnes mezi prvními Fabiemi RS bývá k mání.

Nabízí ji soukromý majitel z Německa a uznale kývnout nad jejím stavem budou muset i ti, kterým spojení „Škoda Fabia RS” jinak nic neříká. Tento červený kousek sice sjel z výrobní linky v roce 2005, od té doby ale najel jen 55 tisíc kilometrů. Zhruba třítisícová porce připadající na každý rok v provozu je vidět na stavu všeho, co máme před očima. Majitel ostatně říká, že auto jen výjimečně jezdilo v dešti, natož pak ve sněhu. Jindy vysleplá světla, zoxidovanou koncovku výfuků či jiné typické neduhy v tomto případě nevidíme.

O fotky interiéru jsme si museli říci a čekali jsme nějaké výraznější opotřebení aspoň tam, ale není patrné. Po otevření dveří jsou vidět i stále zachovalé světlé sedačky, které jinak rychle dostávají na frak. Je popravdě řečeno překvapivé, že tak takto vypadá Fabia RS z dob, kdy byl Václav Klaus poprvé zvolen prezidentem, ale je to zkrátka tak. Majitel hovoří dokonce o stavu nového vozu a byť jistě trochu přehání, daleko od pravdy nebude.

Tato Fabie RS má samozřejmě pod kapotou naftový čtyřválec 1,9 TDI s 96 kW a 310 Nm, nic jiného nelze očekávat. Ani motorový prostor nejeví známky používání, auto stále vypadá jako pár měsíců po vyzvednutí z autosalonu. Bohužel, každá legrace něco stojí a tahle vyjde docela draho - 9 500 Eur znamená asi 241 000 Kč, což je na 16 let starou Fabii docela soda. Je to ale skutečně možná poslední málo jeté eReSo s motorem TDI v prodeji - takto zachovalé kusy jsme v nabídce neviděli už hodně dlouho.


K mání je jedna z posledních málo jetých Škod Fabia RS TDI, dnes je to velká rarita - 1 - Skoda Fabia RS TDI 2005 krasna prodej 01K mání je jedna z posledních málo jetých Škod Fabia RS TDI, dnes je to velká rarita - 2 - Skoda Fabia RS TDI 2005 krasna prodej 02K mání je jedna z posledních málo jetých Škod Fabia RS TDI, dnes je to velká rarita - 3 - Skoda Fabia RS TDI 2005 krasna prodej 03K mání je jedna z posledních málo jetých Škod Fabia RS TDI, dnes je to velká rarita - 4 - Skoda Fabia RS TDI 2005 krasna prodej 04K mání je jedna z posledních málo jetých Škod Fabia RS TDI, dnes je to velká rarita - 5 - Skoda Fabia RS TDI 2005 krasna prodej 05K mání je jedna z posledních málo jetých Škod Fabia RS TDI, dnes je to velká rarita - 6 - Skoda Fabia RS TDI 2005 krasna prodej 06K mání je jedna z posledních málo jetých Škod Fabia RS TDI, dnes je to velká rarita - 7 - Skoda Fabia RS TDI 2005 krasna prodej 07K mání je jedna z posledních málo jetých Škod Fabia RS TDI, dnes je to velká rarita - 8 - Skoda Fabia RS TDI 2005 krasna prodej 08K mání je jedna z posledních málo jetých Škod Fabia RS TDI, dnes je to velká rarita - 9 - Skoda Fabia RS TDI 2005 krasna prodej 09K mání je jedna z posledních málo jetých Škod Fabia RS TDI, dnes je to velká rarita - 10 - Skoda Fabia RS TDI 2005 krasna prodej 10K mání je jedna z posledních málo jetých Škod Fabia RS TDI, dnes je to velká rarita - 11 - Skoda Fabia RS TDI 2005 krasna prodej 11K mání je jedna z posledních málo jetých Škod Fabia RS TDI, dnes je to velká rarita - 12 - Skoda Fabia RS TDI 2005 krasna prodej 12K mání je jedna z posledních málo jetých Škod Fabia RS TDI, dnes je to velká rarita - 13 - Skoda Fabia RS TDI 2005 krasna prodej 13
Opravdu Fabia RS první generace ještě s motorem TDI je v podobném stavu naprostou raritou, tato je k mání v Německu přímo od jejího majitele. Foto: Gerhard Meimer, publikováno se souhlasem

Zdroj: Mobile.de

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše