Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je krásný, dodnes nejetý VW Passat B5 TDI po majiteli ročník 1938. Je to dostupný stroj času
18.10.2021 | Petr Miler
Svého času by nás tohle auto nenapadlo spojit s adjektivem „krásný”, jenže ono prostě krásné je, svým skoro dokonalým stavem. Navzdory svému stáří vypadá, jako by před pár týdny sjel z výrobní linky.
Někteří se tomu jistě budou zdráhat věřit, příští rok ale uplyne již 25 let od chvíle, kdy do prodeje vstoupil Volkswagen Passat páté generace zvaný také B5. Vydobyl si u nás - a nejen u nás - pověst velmi kvalitního, odolného vozu, se kterým můžete najet statisíce kilometrů bez větších komplikací. A patrně o něm mnozí takto nesmýšlí náhodou - i mezi statisticky nezničitelnými auty posledních dekád se pravidelně umísťuje mezi nejlepšími.
Stále tak existuje spousta lidí, kteří na něj nedají dopustit, koupili si postupně už několik exemplářů a nechtějí přepřáhnout byť jen na novější B6. Tento vůz už se ale 16 let nevyrábí ani ve své novější iteraci B5.5 a narazit na trhu ojetin na zachovalý kousek je složité, zvlášť při typickém využití Passatů obecně. Však jsme vám kdysi ukazovali, kolik může takový Passat najet za pouhé čtyři roky. V celém Německu tak dnes nenajdete skoro žádný málo jetý Passat B5, který by bylo možné koupit a kterému byste jeho malou kilometráž mohli věřit. Skoro žádný, až na jeden.
Oficiální dealer VW z města Barsinghausen nabízí jeden Passat B5.5, který je skutečně jako nový. Jeho příběh zní až podezřele, ale až si prohlédnete přiložené fotografie, uvěříte mu. Vůz je po majiteli ročník 1938, který si jej koupil v roce 2003 jako nový, až dosud jej ale neprodal a velmi pečlivě jej garážoval i servisoval. A mezi servisními prohlídkami s ním opravdu mnoho nejezdil - za celých 18 let jeho existence na jeho tachometru přibylo jen 44 tisíc kilometrů. A popravdě řečeno nevypadá ani na ty.
Nabídky takových vozů bývají podezřelé, jenže tady vážně není nad čím váhat. Podívejte se na lak, světla, interiér, motor... Toto je opravdu nejeté auto a pro příznivce bé-pětky skoro svatý grál. Do této image navíc zapadá i motorový prostor, neboť obliba B5 bývá spojena hlavně s motorem 1,9 TDI PD, kterým tento stroj disponuje. Je dokonce nejpopulárnější 130koňová verze, ke všemu ve spojení s pro tradicionalisty preferovanou manuální převodovkou. Výbava Trendline také neurazí, jsou tu všechny nejdůležitější věci včetně vyhřívaných sedadel, ty se u efektivního TDI PD budou hodit.
Je to tak skutečně zajímavá nabídka - auto je to sice 18 let staré, ale nikoli 18 let stojící, pravidelně lehce ježděné. Velmi pravděpodobně s ním tedy můžete urazit statisíce kilometrů bez větších potíží s veškerým jeho prostorem a komfortem. V nabídce je za cenu 12 990 Eur, tedy asi 331 tisíc Kč. Není to zrovna málo, ale je to pořád prakticky nový Passat B5.5 1,9 TDI PD 130, modla svého druhu ve stavu, v jakém se dávno nevídá.



















Tento Passat B5.5 je opravdu krásný, tak zachovalý exemplář do posledního detailu jsme už nějaký ten pátek neviděli. Foto: Zenker & Aleiner, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
dnesBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
před 7 hodinamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 8 hodinamiAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
před 10 hodinamiProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
před 11 hodinamiPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
dnes