Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je krásný VW Passat W8 s manuálem, toto byl lidový luxus
30.12.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Dnes VW do Passatu nemontuje ani šestiválec. Před 11 lety nabízel i W8 a s manuálem. Toto je krásný kus.
Volkswagen Passat generace B5 a také faceliftovaný B5.5 má mnoho příznivců, a to z dobrých důvodů. Je to bytelně postavené auto, které vydrží statisíce kilometrů, když se o něj alespoň trochu staráte. Není tedy s podivem, že právě tato auta často vídáme dodnes jezdit jako taxíky, třebaže výroba generace B5.5 skončila před deseti lety.
Nedávno jsme tu měli Passat B5 „po dědovi”, který byl na prodej s cca 26 tisíci najetými kilometry a perfektní údržbou po celých 19 let provozu. Byla by to zajímavá nabídka, kdyby nebyl ve výbavě Holobyt a kdyby jeho šestnáctistovka neměla pouhých 100 koní. Na stovku mu to trvalo 13 vteřin. Vůz byl ve vážně krásném stavu, ale tak slabý motor v tak velkém autě mnoho lidí chtít nebude.
Dnes tu máme docela jiný Passat na prodej, z úplně opačného konce nabídky - ve špičkové verzi W8. Je tedy novější, byl vyroben v roce 2002, a najel za svých 13 let více. Přesto toho zase tak moc nenajezdil - 94 tisíc kilometrů znamená asi 7 200 km ročně - to je dost málo na to, abychom tomu byli ochotni jen tak věřit, zejména s vědomím, kolik Passaty a jim podobná auta umí najet za čtyři roky. Fotografie ale ukazují, že tohle auto bude vážně v hodně dobrém stavu a tachometru bychom věřili i menší číslo.
Jde o generaci B5.5, což znamená modernější vzhled a zčásti také výbavu. Ta byla ale do značné míry dána verzí auta - Passat W8 byl prémiovým autem Volkswagenu do příchodu Phaetonu, pak se zařadil těsně pod něj. Na palubě tedy najdeme snad všechno, co Volkswagen uměl v té době nabídnout.
Pozoruhodný je také motor sám o sobě. W8 byl čtyřlitrový osmiválec, který nabídl 275 koní a 370 Nm a byl vždy spojen se čtyřkolkou. W8 vznikl spojením dvou bloků VR4, podobně jako u motorů W12 a W16; osmiválec byl pro tyto motory testovací platformou některých technologií. Také to byl jeden z nejdražších motorů Volkswagenu vůbec.
Konfigurace motoru umožnila zmenšit jeho délku a ve výsledku byl půdorys zhruba čtvercový, což znamenalo, že se krásně vešel do prostoru pro běžnou V6. Válce v blocích VR4 svíraly úhel 12° a navzájem bloky svíraly úhel 72°. Verze W8 byla poznat kromě označení také jinými koly a čtyřmi koncovkami výfuku. A když jste výfuk vykuchali, motor zněl velmi zajímavě.
Zákazníci navíc tedy měli možnost volby mezi manuální a automatickou převodovkou, což nemáte ani u vrcholného dieselu. Většina jich tedy volila automat, což dnes dělá z manuálních Passatů W8 celkem výjimečné a žádané zboží. Tento právě ruční řazení máme.
Máme tedy před sebou vůz s výjimečným osmiválcem, solidním výkonem, čtyřkolkou a manuálem, který je plný výbavy. Je také vzácný a ve stavu, v jakém jsme žádný W8 na prodej už dlouho neviděli. K nevýhodám patří fakt, že velký a těžký motor je podélně před přední nápravou a je náročnější na údržbu. Barva exteriéru je svérázná, ale také někoho mohlo napadnout celé auto potáhnout fólií imitující karbon...
Na poměry Passatů té doby i dostupných W8 je tento Passat docela drahý, v nabídce je za 16 800 Eur, tj. cca 445 tisíc korun a prodávající říká, že cena není k jednání. Přesto je třeba říci, že srovnatelně silné, komfortní a výjimečné nové auto dnes za tyto peníze vážně nepořídíte...














Pokud překousnete barvu, tohle by mohl být zajímavý a nenápadný osmiválec do sbírky
Zdroj: Mobile.de
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Unikl celý katalog laků pro nové BMW řady 3, je to pozoruhodná směsice klasických hitů i moderních výstřelků
před 7 hodinami
V této zemi ze dne na den zrušili všechna měření rychlosti, místo nich instalují obří dopravní značky
2.12.2025
Zima v zimě zas jednou překvapila všechny. Hasiči zveřejnili fotky „největší nehody, u jaké kdy zasahovali”
1.12.2025
Nejnovější články
Ford přijde s náhradou za Focus a hlava nám to nebere, bude to doslova popadesáté totéž
před 4 minutami
Lamborghini míří do nové éry, vize jeho budoucnosti naznačuje návrat k radikálním designům
před hodinou
Toyota ukázala Corollu pro Evropu v novém. Jedinou viditelnou novinkou asi zkouší zastřít snížení výkonu
před 3 hodinami
Experti varují před vysokou poruchovostí baterií používaných v Teslách, umírají ve velkém a hodně brzy
před 4 hodinami
Věřte nebo ne, ale tohle je nejnovější Kalašnikov. Je to motorka s vozíčkem, vlastně pořádným „vozejkem”
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
