Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je nejbizarnější a asi nejrychlejší karavan historie, nejspíš ani nevíte, že vznikl
26.6.2021 | Petr Miler
Karavany jsou obvykle nudné a nezajímavé vozy, které těší leda svou schopností vás komfortně ubytovat, tohle je ale jiný případ. Jsou to v podstatě dvě auta v jednom, přičemž ani jedno by nemuselo být nadšeným řidičům proti srsti.
Obytné vozy v posledním roce zažily obrovský boom z důvodů, které vám jistě nemusíme přibližovat. Pokud jste po takovém někdy zatoužili, určitě jste zjistili, že máte na výběr v zásadě ze dvou možností - buď obytného přívěsu, který připřáhnete za vůz, jenž je schopen jej táhnout, nebo kompletního obytného auta, které si permanentně vozí obytný prostor s sebou.
Každé má své výhody a nevýhody. Onen přívěs můžete připřáhnout klidně za BMW M5, dojet na místo určení, přívěs odpojit a mít i v cíli velmi schopný vůz pro ježdění. Cesta s takovým přívěsem za zády ale není příjemná věc a byť existují i velmi drahé a komfortní karavany tohoto typu, pořád máme pocit, že jde o nižší ligu. Nakonec ve srovnatelné podobě budou vždy levnější, pochopitelně.
Celý obytný vůz je sofistikovanější řešení, které může pohon auta rozličně používat i pro obsluhu obytné části. Přijde nám celkově fortelnější, nakonec to může být klidně přestavěný autobus či kamion a přesto se s ním snáz cestuje. Ovšem, v cíli cesty ale nemáte nic, co by vás jako řidiče potěšilo, něco jako autobus to bude vždy. Existuje něco mezi spojující výhody obojího?
Možná se budete divit, ale existuje. Výmysl, který vidíte na fotkách níže, si říká Heku Car Camp a vznikl v 80. letech. Není to ani přívěs, ani celé obytné auto, je to skutečně hybrid obojího - obytnou část, dělanou na míru pro určité modely aut, lze za vůz připojit a udělat z ní v podstatě integrální součást. Ale nemusí jí zůstat, dá se zase odpojit. Můžete tak mít v jednom schopný osobák, slušný obytňák a i po cestě se moci prohánět skoro tak, jako byste jeli bez přívěsu, neboť celý slepenec má údajně zásadně lepší jízdní vlastnosti (a také aerodynamiku) než osobní vůz s přívěsem.
Výsledek je na pohled bizarní, ale také rychlý. Základem pro celé spojení se tu totiž stal Opel Kadett GSi, slušný hot hatch své doby, který s dvoulitrovým motorem dával až 150 koní. Nic moc na současné standardy, ale majitelé Heku Car Campu říkají, že i s přilepenou obytnou částí jde o velmi rychlý vůz, který se chová jako krotší GSi. Vzhledem k tomu, že to samo jede až 220 km/h, se dost možná díváme na nejrychlejší karavan historie, který je navíc pro takové využití řádně homologován a registrován. A kdyby vás rychlost „kompletu” nedojímala, máte možnost samotný Kadett osvobodit během 10 minut. Za 11 000 euro, tedy asi 280 tisíc Kč, zajímavá nabídka.


















Heku Car Camp z 80. let šlo takto zapojit za různá auta té doby a během 10 minut jej zase odpojit. Karavan tak šlo udělat klidně i z Kadettu GSi na fotkách, se kterým se šlo při cestování přesouvat neobvykle vysokými rychlostmi. Vlastně stále lze. Foto: Huifkarcentrum Bergh, publikováno se souhlasem
Zdroj: Marktplaats
Bleskovky
Nový Renault 5 je další obézní vepřík, který vypadá dobře jen na fotkách, působí jako karikatura originálu
před 6 hodinamiNovátorská Corvette E-Ray v evropské verzi si střihla přízemní let po Autobahnu, na 250 km/h je jako nic
před 10 hodinamiMax Verstappen se neobvykle zjevil na sociálních sítích a setřel rekordmana, který zpochybňoval jeho výkon zajetý pod falešným jménem
18.5.2025
Nejnovější články
Noblesní, kdysi extrémně drahé Bentley Azure se dnes prodává za cenu Škody Scala, tento kus názorně ukazuje, proč tomu tak je
před 2 hodinamiNekupujte si elektromobil, v roce 2030 už ho ani nebudete mít čím nabíjet, varují Nizozemci na základě zprávy operátora sítě
před 3 hodinamiFandové hledají cesty, jak snížit ukrutnou hmotnost nového BMW M5. A nachází je, Mnichov to ale zjevně nezajímá
před 5 hodinamiNový Renault 5 je další obézní vepřík, který vypadá dobře jen na fotkách, působí jako karikatura originálu
před 6 hodinamiKolaps Porsche je dílem slepé sázky na elektromobily, říká otevřeně analytik Warburgu, už se kolem toho nechodí po špičkách
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 05.20. 12:21 - Stepan
- Auto bebechy (kola a nosiče) 05.20. 11:24 - pavproch
- Přestavba Peugeot 308 SW 05.20. 09:26 - JeanneFadel
- S větrem ve vlasech.... 05.18. 13:27 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 05.17. 19:29 - Vrooom
- Hybridní pohon Dacia - přímovstřik spolehlivost 05.17. 16:49 - Vincente DePalito
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.16. 18:57 - Truck Daškam
- Onboard videa 05.15. 15:13 - řidičBOB