Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je nejbizarnější a asi nejrychlejší karavan historie, nejspíš ani nevíte, že vznikl
26.6.2021 | Petr Miler
Karavany jsou obvykle nudné a nezajímavé vozy, které těší leda svou schopností vás komfortně ubytovat, tohle je ale jiný případ. Jsou to v podstatě dvě auta v jednom, přičemž ani jedno by nemuselo být nadšeným řidičům proti srsti.
Obytné vozy v posledním roce zažily obrovský boom z důvodů, které vám jistě nemusíme přibližovat. Pokud jste po takovém někdy zatoužili, určitě jste zjistili, že máte na výběr v zásadě ze dvou možností - buď obytného přívěsu, který připřáhnete za vůz, jenž je schopen jej táhnout, nebo kompletního obytného auta, které si permanentně vozí obytný prostor s sebou.
Každé má své výhody a nevýhody. Onen přívěs můžete připřáhnout klidně za BMW M5, dojet na místo určení, přívěs odpojit a mít i v cíli velmi schopný vůz pro ježdění. Cesta s takovým přívěsem za zády ale není příjemná věc a byť existují i velmi drahé a komfortní karavany tohoto typu, pořád máme pocit, že jde o nižší ligu. Nakonec ve srovnatelné podobě budou vždy levnější, pochopitelně.
Celý obytný vůz je sofistikovanější řešení, které může pohon auta rozličně používat i pro obsluhu obytné části. Přijde nám celkově fortelnější, nakonec to může být klidně přestavěný autobus či kamion a přesto se s ním snáz cestuje. Ovšem, v cíli cesty ale nemáte nic, co by vás jako řidiče potěšilo, něco jako autobus to bude vždy. Existuje něco mezi spojující výhody obojího?
Možná se budete divit, ale existuje. Výmysl, který vidíte na fotkách níže, si říká Heku Car Camp a vznikl v 80. letech. Není to ani přívěs, ani celé obytné auto, je to skutečně hybrid obojího - obytnou část, dělanou na míru pro určité modely aut, lze za vůz připojit a udělat z ní v podstatě integrální součást. Ale nemusí jí zůstat, dá se zase odpojit. Můžete tak mít v jednom schopný osobák, slušný obytňák a i po cestě se moci prohánět skoro tak, jako byste jeli bez přívěsu, neboť celý slepenec má údajně zásadně lepší jízdní vlastnosti (a také aerodynamiku) než osobní vůz s přívěsem.
Výsledek je na pohled bizarní, ale také rychlý. Základem pro celé spojení se tu totiž stal Opel Kadett GSi, slušný hot hatch své doby, který s dvoulitrovým motorem dával až 150 koní. Nic moc na současné standardy, ale majitelé Heku Car Campu říkají, že i s přilepenou obytnou částí jde o velmi rychlý vůz, který se chová jako krotší GSi. Vzhledem k tomu, že to samo jede až 220 km/h, se dost možná díváme na nejrychlejší karavan historie, který je navíc pro takové využití řádně homologován a registrován. A kdyby vás rychlost „kompletu” nedojímala, máte možnost samotný Kadett osvobodit během 10 minut. Za 11 000 euro, tedy asi 280 tisíc Kč, zajímavá nabídka.


















Heku Car Camp z 80. let šlo takto zapojit za různá auta té doby a během 10 minut jej zase odpojit. Karavan tak šlo udělat klidně i z Kadettu GSi na fotkách, se kterým se šlo při cestování přesouvat neobvykle vysokými rychlostmi. Vlastně stále lze. Foto: Huifkarcentrum Bergh, publikováno se souhlasem
Zdroj: Marktplaats
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
před 6 hodinamiStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nejnovější články
Další zákazník Porsche může děkovat automobilce, že zmastila jednu ze svých ikon, na dvou letech ježdění s ní dokonce vydělal
před 2 hodinamiSpolečný elektromobil Hondy a Sony je zatím pořádný provar. Firmám už prodělal přes 10 miliard, aniž by byl blízko dokončení
před 3 hodinamiMajiteli zánovního Volva za jízdy selhaly brzdy po aktualizaci software, který měl tento problém řešit. Vše natočil na video
před 5 hodinamiPři veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
před 6 hodinamiGaráž vydala poklad v podobě sotva jetého prvního elektromobilu Škody. Dnes zapomenutý propadák nevznikl ani ve 20 kusech
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva