Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je poklad staromilců, nejeté poslední velké luxusní Audi s motorem V6 bez turba, manuálem a výbavou jako z katalogu Škody
6.2.2025 | Petr Miler
Tušíte, že se takové auto vůbec vyrábělo? A pokud ano, viděli jste někdy nějaké na vlastní oči? Prodat se jich musela hrstka, navíc často ve specifikacích podobných této. Pro většinu lidí to bude auto za trest a verze k smíchu, pro některé to ale bude učiněný poklad.
Kdyby dnes někdo chtěl stvořit moderní verzi písně „To všechno odnes' čas” z automobilového prostředí, byl by z toho song trvající nejméně hodiny. Změnilo se toho hodně, nás jako nadšence ale nejvíce mrzí teď už prakticky úplná eliminace aut s atmosféricky plněnými motory a manuálními převodovkami. Musíte zamířit pro něco velmi exotického - a patřičně drahého - jako je Porsche 911 GT3, pokud to tedy nemá být něco naprosto obyčejného, jako Škoda Fabia 1,0 MPI.
Manuál už vám dnes ve výkonnějším autě prostě neprodá skoro nikdo do ničeho. A výkonné atmosféricky plněné motory jsou téměř neexistující věc. Kdybyste si k tomu vymysleli ještě velký sedan nebo kombík luxusní značky, prodejce u jakéhokoli dealera by vás nejspíš poprskal něčím ostřejším, co by si po prvním kontaktu s vámi musel dát. Není to ale zase tak dávno, kdy se podobná auta ještě dala koupit prostě proto, že automobilkám přišlo správné je specifické klientele také nabízet.
Možná tomu ani nebudete věřit, ale ještě Audi A6 generace C7 alias 4G, tedy vůz vyráběný až do roku 2018, se dal koupit s motorem V6 FSI, manuální řazením a dokonce i s karoserií kombi. Jsme si zatraceně jistí, že to je poslední velké luxusní auto, do kterého si šlo něco takového v Evropě nadiktovat. A popravdě řečeno jsme takový stroj na vlastní oči v životě neviděli.
Pár jich ale vzniknout muselo a jedno z nich se objevilo na prodej v mimořádně pěkném stavu a nekonečné bizarní specifikaci. V prodeji už jsme pár šestiválců s manuálem viděli a obvykle šlo o sedany v naprosto oholené specifikaci a s „nápaditými” barvami typu černá nebo šedá. Tohle je jejich král - šedý sedan snad v naprosto základním provedení s koly z dětského trakaře a dokonce i halogenovými světly. To člověk ani neví, že A6 C7 mohla mít. O to víc fascinující možnost vrátit se k něčemu vymýcenému v neobvykle podobě ale tohle auto představuje - tahle A6 má výbavu jako z katalogu Škody - Škoda Citigo, možná Fabia, nanejvýš Rapid. Není tu prakticky vůbec nic „nóbl”, ani automatická klimatizace.
A jeho stav je stejně mimořádný. Nabízeno je totiž s velmi malými 39 tisíci najetými km od dvou majitelů v německém Krumbachu. Možná to není úplně leštěnka, bylo by to jako leštit si Prestige každý den, na fotkách ale není vidět žádné výrazné opotřebení nebo poškození - exteriér, interiér a dokonce i motorový prostor jsou ve velmi dobré kondici. Tohle je spása pro konzervativce, kteří se nesmířili s povinnými turby, automaty a dalšími výmysly moderních aut a přitom chtějí vůz, který ještě nepatří do muzea.
Nevyjde úplně levně, stojí 17 999 Eur, tedy asi 450 tisíc Kč, což není na brzy 14 let starou A6 málo. Najetých kilometrů je ale minimum a morální hodnota tohoto auta je nekonečná, třebaže s motorem 2,8 a 204 koňmi to vážně nebude uragán. I tak bude časem jen zajímavější, neboť něco takového dnes opravdu koupit nejde. A jak jsme zmínili, je udivující, že to donedávna ještě šlo.














Audi A6 C7 s motorem 2,8 FSI s manuální převodovkou je něco velmi vzácného, toto je nyní objevilo v prodeji v Německu. Na A6 tohoto stáří není levné, je to ale vážně výjimečný vůz s minimálním nájezdem. Foto: Metropol Car, publikováno se souhlasem
Zdroj: Metropol Car@Mobile.de
Bleskovky
  Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
  Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
  Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? včera 09:13
 - Hakim Danish místo Yamanaky včera 08:40
 - Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
 - Kdo je Mattia Rato? 2.11.2025
 - Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky 2.11.2025
 
Nejnovější články
 Muž za drobné pořídil odepsaný Range Rover na přestavbu, až pak zjistil, co koupil. Teď ho prodá za miliony
před 10 hodinami
 „Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 11 hodinami
 Nová levná auta značky financované Jeffem Bezosem nebudou mít ani jeden oficiální servis, je to menší revoluce
včera
 Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
včera
 Přechod Volva na elektrická auta „bez jakýchkoli kdyby a ale” končí totálním fiaskem. Prodeje kolabují, firma už ví, že „to nemůže diktovat”
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva 
    
    
    
  
      
      
      
    