Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je unikátní auto, ve kterém s grácií přežijete i konec světa. A není zas až tak drahé
14.1.2022 | Mirek Mazal
Auta bývají uzpůsobena různému způsobu využití, ta připravená vzdorovat i apokalypse ale u dealerů běžně nekoupíte, taková si obvykle musíte postavit sami. Tady se ale jedno nabízí k prodeji.
Podle vědců se přírodní doba ledová vrací každých 11 500 roků. Na základě výpočtů je tedy pomalu čas, aby zamrzly všechny teploměry a planetu zasypaly metry sněhu. Jisté náznaky se čas od času objevují a byť nevíme, jak moc vážně je brát, skeptici je vidí jako jasný signál. A podle nich bude jen hůř.
Kdo by podlehl strachu a na moderní dobu ledovou by se rád připravil po všech stránkách, může se potěšit nad strojem, který i konci světa odolá. Vypadá trochu jako speciál z Dakaru, protože by se ani v takovém prostředí neztratil, upravený je ale až do té míry, že odolá i mnohem větším nástrahám.
Jedná se o Overland 4x4, už tak specifické obytné auto z původem roku 1992, které si majitel nechal v posledních letech rozsáhle upravit a od té doby s ním najel jen 5 600 kilometrů. Má kabinu MAN a přeplňovaný naftový šestiválec Caterpillar o objemu 7,2 litru a výkonu přesahujícím 300 koní, který míří na všechna kola přes manuální převodovku. Redukce a mechanicky uzamykatelné diferenciály jsou samozřejmostí a usnadňují pohyb v těžkém terénu, na rovném úseku je auto schopné vyvinout úctyhodnou rychlost až 127 km/h.
Nejpodstatnější ovšem je, že majitel nechal kompletně přestavět obytný prostor a kabinu řidiče, abyste vše přežili také uvnitř. Vnitřní prostor sice svými rozměry netrhá rekordy, ale vejde se vše podstatné. Overland je vybaven úložnými schránkami, kuchyňkou s lednicí a plynovým sporákem, skládacím stolkem, ložnicí s manželskou postelí a do vozu se vešla také toaleta se sprchovým koutem. Základní uspořádání dokonale vyhovuje dvěma osobám.
Pohodlí posádky zajišťuje solární systém, který pracuje s 11kWh akumulátory od Tesly, pro špatné počasí je tu dieselagregát od Hondy. Nechybí nezávislé topení i chlazení ovládané na dálku, 500litrová nádrž na naftu, zásoby pitné i užitkové vody, pozoruhodná parkovací kamera a vůbec spousta elektronických vychytávek spočívajících zejména v dálkovém ovládání jednotlivých funkcí, které vám dovolí uvnitř přežít, i když nebudete moci vytáhnout paty ven.
Menší rozměry auta, vysoká světlá výška a off-roadová technika dovolují cestovat prakticky v jakémkoli terénu, rychle i pomalu. A uvnitř půjde přežít též kde co. Majitel říká, že auto je v dokonalém technickém stavu schopné objet klidně hned půl světa a prodává jej jen kvůli tomu, že se pouští do stavby nového, snad ještě schopnějšího. Je to pozoruhodná nabídka a pokud vás ona apokalypsa děsí, cenu 95 000 Eur (asi 2,3 milionu Kč) nelze v dnešních reáliích za tak výjimečný stroj považovat za vyloženě vysokou. Za to si nekoupíte ani spoustu sériových obytňáků, které nezvládnou ani polovinu toho, co tento upravený Overland.
Tento stroj se nezalekne ani konce světa. Poctivá práce z 90. po rozsáhlé přestavbě je k dispozici za nikoli přehnanou cenu. Foto: Robert Rommens, publikováno se souhlasem
Zdroj: Marktplaats
Bleskovky
- Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024 - Lewis Hamilton asi pochopil kouzlo Maxe Verstappena, mezi velkými cenami začíná „smažit” počítačové hry
15.4.2024
Nejnovější články
- Firma stvořila extrémní expediční auto, které přežije i apokalypsu, uvnitř přesto vypadá jako luxusní klub
před 10 hodinami - Jako nový skomíral ve stínu Škody Octavia, o to zajímavější je rodinný kombík Opelu jako ojetina
před 11 hodinami - Tohle je nejnovější Kalašnikov v prodeji. Je-li to zbraň, pak jedině na kolech, přesto zaostává za 73letým originálem
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Další přehmat Mercedesu. Mohl jednoduše vyřešit největší problém elektromobilů, rozhodl se ale hrdě trvat na svém
včera