Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Kupte si poslední Volvo V70 R. Má 300 k, 4x4, manuál, horu místa, bezpečí i výdrže
20.7.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Volvo V70 R a Volva R vůbec skončila v roce 2007 a už se nevrátila. Poslední mohykán měl 300 k, aktivní podvozek, tlumiče Öhlins a špičkovou bezpečnost.
Chcete-li zakládat rodinu, hodí se pořídit si k tomu kombík, protože... dokud to nezažijete, stejně neuvěříte, co všechno budou chtít děti a manželka tahat s sebou. Pokud vám na rodině záleží, bude se hodit bezpečné auto, protože člověk nikdy neví a pokud vám v žilách koluje benzin, bude se hodit i výkonný stroj.
Nová Fabia Combi s tříválcem tyhle požadavky asi nesplní, takže bude vhodné se porozhlédnout jinde. Docela pochopíme, pokud své štěstí najdete u značky Audi, která je rychlými kombíky pověstná, jenže každému Audi nevoní. Pro ty tu může být značka Volvo, která je pro změnu posedlá bezpečností, spojení kombíku a výkonu ji ale také léta není cizí. Nedávno jsme psali o modelu 850 R a zmiňovali jeden pěkný s takřka nulovým nájezdem.
Volvo 850 R je dnes legenda a nešlápnete s ním vedle, jenže takhle pěkný kus stál přes 1 milion korun - takové peníze na auto nemá každý a když se podíváte po horších, dostanete prostě... dvacet let starý ojetý vůz se vším, co k tomu patří. Pokud podobné auto přesto nemůžete vyhnat z hlavy, je třeba si říci, že historie rychlých kombíků Volva u 850 R ještě neskončila. Ona „osmsetpadesátka” měla nástupce - jmenoval se V70 R a vyráběl se do roku 2007.
Pod kapotou byl napříč umístěný benzínový pětiválec o objemu 2,5 litru, který díky turbodmychadlu nabízel 221 kW (300 koní) a 400 Nm. Posílal je na všechna čtyři kola, a to přes pěti- a později šestistupňový automat - anebo přes šestistupňovou manuální převodovku. Bylo to vůbec poslední R (pak už přišly jen R Designy) a s manuálem šel koupit až do konce svých dnů. Můžete adorovat automaty, ale ty od Volva zázračné nejsou a hledáme-li i trochu zábavy, ne „jen” superrychlý dostavník, musíme zvolit manuální převodovku. Ta tu má navíc velmi pozoruhodnou kulisu, však se na ní podívejte sami.
Dobré zprávy ale nekončí zde. Z dalších zmiňme, že tohle auto má standardně nastavitelný podvozek vyvinutý ve spolupráci s firmou Öhlins a brzdy od Bremba a nezdá se, že by proti 850 R ztratilo něco ze svých švédských kouzel - pasivně bezpečné je až za hrob a v nedávném žebříčku 10 největších držáků poslední dekády byla i V70 na špici, stejně jako 850.
Potíž je, že tahle auta se, podobně jako 850 R, zas tak často na prodej s malým nájezdem neobjevují a manuály jsou přece jen vzácnější. V Německu se aktuálně neprodává jediný kus, který by opravdu stál za řeč, v Holandsku jsme ale našli dva kousky, které jsou zajímavou. Králi garáží tyto stroje nejsou, oba najeto přes 100 tisíc kilometrů, vypadají ale skutečně zachovale, i když na nich samozřejmě věk a používání znát je. Byly pečlivě servisovány a jejich nájezdu lze věřit podle toho i díky tomu, co můžeme vidět.
První, levnější kus je černý a má za sebou konkrétně 176 800 kilometrů. „Parkovištní šrámy” na fotkách nevidíme, opotřebení je znát nejvíc v interiéru, kde zejména kůže sedačky řidiče dává jasně najevo, že nová opravdu není. Vůz ale vypadá, že ještě minimálně stejnou porci kilometrů zvládne. Může být váš za 13 950 Eur, tedy asi 377 tisíc korun.
Druhý vůz má barvu, kterou si s žádným jiným autem opravdu nespletete - ve světlé tyrkysové metalíze se nedělalo snad žádné jiné kombi a V70 R je jím proslulá. Interiér je také černý, ale vypadá o trochu méně opotřebovaně, a to i přes větší nájezd, 183 315 km. Tenhle kus se také liší upraveným výfukem o čtyřech koncovkách, ovšem ty nevypadají nijak vulgárně a autu docela sluší. Decentně naznačují majitelům dieselových Octavií, že by si měli dát pozor. I se zbytkem auta jsou k mání za 14 950 Eur, tedy asi 404 tisíc korun.
Zdroje: Markplaats poprvé a podruhé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 2 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 3 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 4 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 6 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 14:36 - Stepan
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz