Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Legenda ostrých kompaktů 90. let se dá koupit dodnes skoro nejetá, je to lístek na vlak do porevolučního Česka
16.12.2022 | Petr Miler
Bylo to vyhledávané, ale nepříliš spolehlivé auto, které před korozí kapitulovalo bez vyjednávání. Naprostá většina z nich tak dávno ani neexistuje a hezké kusy byste spočítali na pár prstech. Tento exemplář Astry GSi je dodnes jako nový.
Dodnes není těžké narazit v provozu na auta s poněkud obhroublými nálepkami panáčka močícího na znak jiné automobilky. A dost často to bývá Volkswagen a panáčkem močícím na Opel či naopak. Člověk se při pohledu na současné pozice těchto automobilek na trhu může divit, co za tím stojí, však VW je vedle churavějícího Opelu násobně větší. A nabídky obou značek se často ani nemají čím překrývat. Někdo takový ale dozajista nezažil 90. léta.
Tehdy šlo o velké rivaly prodávající v Evropě okolo 1,5 milionu aut za rok, kdy Opel dokonce opakovaně tahal za delší kus provazu. Golf vs. Astra, to bylo tehdy něco a rivalita obou modelů fungovala i mezi ostrými variantami - Golf měl své tehdy nepříliš povedené verze GTI, Astra o něco zdařilejší GSi. Byla to v obou případech auta s výkonem okolo 150 koní a někteří lidé prostě milovali jen jedno, druhé pro ně bylo hodné zavržení.
Většina takových z toho jistě vyrostla, pokud vám to ale vydrželo dodnes (a patříte na stranu těch v tričkách s bleskem v kruhu), máte jedinečnou šanci vrátit se do časů porevolučního Česka, kde tyto půtky probíhaly též. Je to opravdu krajně neobvyklé, jeden původní a dodnes mimořádně zachovalý ostrý Opel Astra je nyní na prodej. Má za sebou jen 38 tisíc kilometrů, což za 30 let provozu neuvěřitelně málo - vůz byl poprvé registrován v prosinci 1992. Je prý v perfektním originálním stavu a podle fotek skutečně nenese prakticky žádné známky opotřebení.
Nevidíme navíc téměř žádné odchylky proti originálnímu stavu. Auto má stále svérázná litá kola, která vypadají trochu jako plecháče s plastovými kryty, původní je i maska chladiče připomínající spíše ekoverze pozdějších nástupců. Jen znak GSi na předním nárazníku není originální, tedy aspoň nevíme o tom, že by se na nějakou verzi kdy montoval v továrně. Ale to je drobná piha na kráse.
Auto lze označit za výstavní, jako nové bylo koupené v Německu, nyní je na prodej v Nizozemsku. Prodávající hovoří o unikátu a libovém stavu, dostanete i veškerou dobovou dokumentaci včetně německých „papírů” a dokonce i kartičky s kódem k autorádiu - jak dobové. Také ale tento vůz není ani trochu levný - stojí 18 995 euro, tedy asi 460 tisíc korun. Takto zachovalé GSi je ale dnes skutečně rarita mezi raritami, podobné jsme neviděli už hodně dlouho.

















Poslední vyráběná generace Opelu Astra GSi v původním stavu je dnes naprostá vzácnost. Tento vůz najel 38 tisíc km a vypadá skutečně jako nový. Foto: Totalbility, publikováno se souhlasem
Zdroj: Autoscout24
Bleskovky
BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
včeraMožná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025Příplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
11.9.2025
Nejnovější články
Zatímco majitelé nejlepších předchozích M5 prodávají svá auta se ziskem, kupec nového „parníku” BMW přišel za 320 km o 400 tisíc
včeraFord už v krizi chystá náhradu za zaříznutý Focus. Zkuste se nesmát. Anebo nebrečet
včeraŠéf Opelu si přestal brát servítky, naplno popsal absurditu umělého zdržování aut v EU
včeraČíňané prodávající auta i v Česku ukázali svůj Rolls-Royce pro chudé, je to velký luxus za cenu obyčejné Škody Superb
včeraNení velký, se srazí... Se zdí. Do té posílají své majitele auta vietnamského nudlového miliardáře, všechna teď musí do servisů
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva