Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Lewis Hamilton se poprvé oficiálně ukázal v barvách Ferrari, lepší auto mu k tomu dát nemohli
21.1.2025 | Petr Miler
Buď to bude legendární návrat, jaký svět ještě neviděl, nebo další fiasko dokazující, že mladý je člověk jen jednou. Buď jak buď, Hamiltonův přestup do Ferrari je teď hlavně obrovská marketingová taškařice a její první oficiální dějství jde ruku v ruce s tím.
Asi nikdo není schopen předem odhadnout, jak bude vypadat letošní sezóna Formule 1. Poslední dějství současné éry technických regulací zřejmě dál vyrovná už loni velmi vyrovnané pole, nepravděpodobné je jak obnovení někdejší technické nadvlády Red Bullu, tak pokračování technické dominance McLarenu. Kyvadlo dějin tedy pokračující převaze slavného britského týmu nahrává ze všeho nejvíc, jisté ale vážně není nic.
Důležitější roli než obvykle v tu chvíli budou hrát piloti, kteří umí ze svých aut dostat víc než jiní. Tady je číslo jedna jasné, nikdo už dlouho nepředvedl takovou kombinaci rychlosti, konzistence a psychické odolnosti jako Max Verstappen, velkou neznámou je ale hlavně spojení Lewise Hamiltona s Ferrari. Italský tým, který si musí v garážích pravidelně pouštět píseň Život je jen náhoda od Jaroslava Ježka, je totiž skutečně jednou dole a jednou nahoře. A Hamilton se nezdá být tým, který by jeho výkony měl homogenizovat.
Také sedminásobný mistr světa měl momenty silnější a slabší a jako čerstvý čtyřicátník prostě není tím, kdo by byl na vrcholu svých možností. Nechceme ho nijak shazovat, i loni opakovaně ukázal, že s nejlepší autem dokáže pořád ovládnout závod a jeho akcie rostou s nevyzpytatelnými podmínkami, ale kdy naposledy vystoupil ze svého stínu? Zatímco zmíněný Verstappen třeba v Brazílii ukázal, jak za komplikovaných podmínek dokáže i s průměrným vozem totálně deklasovat všechny okolo, Hamilton „fungoval” téměř bez výjimky jen tehdy, když se to sešlo jeho týmu. Snad jen doma v Británii opakovaně nacházel cesty k lepším než očekávaným výsledkům.
Jsme tedy velmi zvědavi, jak se tomuto duu povede. I když přestup Lewise H. do Maranella je už skoro rok známou věcí, až včera se oficiálně stal skutečností. Britský pilot nakráčel do ústředí automobilky v hábitu jako z dob Jacka Rozparovače a nechal se zvěčnit s řadou zaměstnanců včetně nejvyššího vedení - tuto příležitost si nenechali ujít nejen Fred Vasseur coby šéf Scuderie a Benedetto Vigna v roli generálního ředitele Ferrari, ale ani dědic Fiatu a prezident firmy John Elkan a dokonce ani Piero Ferrari, jediný syn Enza Ferrariho.
Pozoruhodné je, jakou hlavní kulisu Ferrari Hamiltonovi pro tohle entré vybralo - jde o model F40, který byl zaparkován před jedno z ikonických budov firmy. Lepší vůz mu k tomu dát ani nemohli, však zrovna o F40 se v posledních dnech hojně mluví kvůli hned dvěma nehodám s ním spojeným, naposledy tou, která stihla upravený kousek Landa Norrise. Náhoda? Skoro se nám tomu nechce věřit - spojení britské a italské ikony nám pořád přijde jako hlavně marketingový, nikoli primárně sportovní tah. A tohle zapadá do schématu.
„Jsou dny, o kterých víte, že si je budete navždy pamatovat. A dnešek, moje poprvé v roli pilota Scuderie Ferrari, je jedním z takových dnů,” uvedl k věci Hamilton v oficiálním prohlášení týmu. „Měl jsem to štěstí, že jsem ve své kariéře dosáhl věcí, které jsem nikdy nepovažoval za možné, ale část mého já se vždy držela snu závodit v rudých barvách. Nemohu být šťastnější z toho, že jsem si tento sen dnes splnil,” uvedl dále.
„Jsem neuvěřitelně vděčný Johnu Elkannovi, Benedettu Vignovi, Fredu Vasseurovi a všem ve Ferrari za jejich důvěru ve mě a za to, že jsem se stal součástí této rodiny. Jsem nadšený, že mohu začít tuto novou éru a setkat se a pracovat s obrovsky talentovanou a inspirativní partou lidí. Jsem odhodlán dát vše tomu, abych dostál očekávání týmu, celé firmy a fanoušků. Dnes začínáme novou kapitolu v historii tohoto ikonického týmu a nemůžu se dočkat, až uvidím, jaký příběh spolu napíšeme,” řekl také.
Dodejme, že Hamilton se od teď bude účastnit dění v týmu, a to včetně technických schůzek a brífinků, které mají předcházet prvním testům. Ty se mají odehrát už ve středu, s ohledem na aktuální omezení ale pochopitelně jen ve starších evolucích současných ef-jedniček. Tento týden má konkrétně jít dva roky staré Ferrari SF-23. Uvidíme, co všechno se z toho vyklube.








Spojení Ferrari a Lewise Hamiltona je definitivně realitou. Pozornost si získává nezměrnou, na sportovní výsledky si počkejme. Foto: Ferrari
Zdroj: Ferrari
Bleskovky
I levnější „americkej kýbl” to natřel třikrát dražšímu Maserati. Ukazuje zbytečnost plošného přeplňování, i bez něj je lepší ve všem
15.2.2025Levná čínská obdoba Porsche překonala časem z okruhu skutečné Porsche, na jeho jízdu se ale nedá dívat
15.2.2025Majitel vytáhl vzácné Pagani s 800koňovým motorem V12 bez turba na jeden z nejlepších okruhů Formule 1, své řádění natočil z kabiny
14.2.2025
Nejčtenější články
Na míru upravené Ferrari F40 Landa Norrise je též nabourané, nehodu jako přes kopírák natočil řidič jedoucí za ním
20.1.2025Do aukce jde Ferrari Donalda Trumpa i s původní značkou na přání, s inaugurací jeho cena vzroste násobně
20.1.2025Indové ovládající Land Rover ukázali levnější vlastní obdobu chystaného Range Roveru, nevypadá vůbec zle
20.1.2025Mechanik rozebral legendární motor Toyoty s 668 tisíci najetými km a ukázal jeho vnitřnosti, jeho stav bere dech
20.1.2025Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
20.1.2025
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 02.17. 21:54 - northwind
- Politický koutek 02.17. 09:11 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.16. 11:10 - PepaSFI
- Onboard videa 02.16. 10:08 - brnenska.odchytova
- Policejní kontroly a měření 02.16. 10:02 - Truck Daškam
- BMW Divize 02.15. 18:45 - Brus
- IT poradna 02.15. 11:50 - pavproch
- Rychlodotazy 02.15. 09:36 - PepaSFI