Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Lidový rodinný rychlík s nádechem luxusu se dá pořád koupit hezký, na svou vzácnost není drahý
15.12.2022 | Petr Miler
Jeho kouzlo je vlastně v tom, že na první pohled vypadá docela tuctově, ve skutečnosti jde ovšem nejen o vzácný, ale i výjimečně koncipovaný vůz. Relativně málo jetých už jich moc v prodeji nezbylo, pořád se ale najdou.
Volkswagen Passat B6 je dnes morálně 16 let starým autem, ale pořád se má docela k světu a je dál v bazarech vyhledáván spoustou lidí. Však nakonec následující generace B7, která nevypadá zase tak odlišně oproti současné B8, byla jen jeho větším faceliftem. S pečlivou údržbou toho dokáže najet opravdu hodně, nikoli náhodou se pravidelně umísťuje na špici největších „držáků” posledních let, tedy aut s největšími průměrnými nájezdy km. A také byla podle toho většina kousků používána. Ten, který máme dnes před sebou, ale mezi takové nepatří.
Byl vyroben v roce 2007, pod kapotou má motor 3,2 VR6 o 250 koních, spojený s převodovkou DSG - s tou odolnější, šestistupňovou verzí - a s pohonem všech kol 4Motion. Černá barva je pro leckoho nudná, k Passatu ale tak nějak sedí a černou kůži v interiéru nic nezkazíte. Vzhled ovšem bude vždy otázkou osobního vkusu a tady nakonec zas tak podstatný není.
Podstatné je, že tohle auto mělo po celých 15 let jediného majitele, který s ním najel neobvykle malých 129 tisíc km. A vypadá na to. Mezi většinou už zdevastovanými bé-šestkami působí tento stroj mimořádně zachovale zvenčí i zevnitř. Také vždy jezdil do autorizovaného servisu a podle prodejce nemůže být o kilometrovém proběhu žádných pochyb. Nakonec je schopen to doložit servisní knížkou a řadou dokladů o provedených zásazích.
Auto jistě není bez chyb, není to žádná garážová královna. Najetých 129 tisíc km není nic, takže na koženém čalounění této verze sedaček Passatu B6 je nějaké opotřebení vidět. Není to ale žádná hrůza, verze s koženými středy jsou hodně citlivé a tady je na nich dřívější používání jen lehce znát. Výrazné opotřebení prostě nevidíme - volant, výplně dveří, to vše je v pořádku.
Další zkoumání bude na případném zájemci, který se přijde na tento neobvykle zachovalý Passat podívat. Bude za ním muset vyrazit do Nizozemska, ale na takovou neobvyklost zkrátka nenarazíte na každém rohu. Na cestu si budete muset připravit 14 940 euro, tedy asi 360 000 Kč. To za tak starý Passat obecně není málo, ale za verzi V6 (či přesněji VR6, ale obchodním označením bylo to prvé) v tomto stavu to málo je. V nabídce vůbec nebývají.
Není to verze R36, takže jde pořád o velmi příjemný rodinný rychlík, který je velmi nenápadný. A jeho vnitřní pojetí je docela luxusní. Vzácné auto to bylo už ve své době, šestiválec moc lidí nepoptávalo, dnes je to pomalu jednorožec. S ohledem na to opravdu není drahý, však se stejnou výbavou a atmosférickým šestiválcem za takové peníze dnes takové auto nekoupíte, ani zdaleka. Vlastně ho nekoupíte za jakékoli peníze, takové motory se už do sedanů či kombíků střední třídy léta nenabízí.



























Kdo má rád auta, která jedou, hýčkají posádku a nedávají to moc najevo, tohle je výjimečná příležitost se jednoho takového za dobrou cenu ujmout. Foto: RH Automotive, publikováno se souhlasem
Zdroj: Autoscout24
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
před 3 hodinamiBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pasini v Brně havaroval, Sachsenring musí vynechat včera 19:09
- Petronas Honda se dvěma novými piloty včera 14:49
- Borja Gomez tragicky zahynul 3.7.2025
- Top crash pilotů po 10 Grand Prix 3.7.2025
- BMW R 1300 RS 2025: sportovnější roadster 3.7.2025
Nejnovější články
Porsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
před hodinouStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
před 3 hodinamiNádrž mu sluší. Spalovací Fiat 500 je tady, aby zachránil už pět let (ne)prodávaný elektrický propadák
před 4 hodinamiLada odhalila nejextrémnější Nivu všech dob, 280 turbokoní posílá na úplně odkrytá kola
včeraPrvní tunignová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva