Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Krásné luxusní SUV s dieselem V8 už i v aktuální generaci koupíte za cenu lepší Octavie
28.2.2021 | Mirek Mazal
Platí za symbol luxusu a vznešenosti, je překvapivě rychlé a s dieselovým V8 i relativně úsporné. Tradiční bolístka luxusních aut spolu s obavy o spolehlivost přesto snadno způsobí, že Range Rover může jako stále hezká ojetina stát už jen statisíce.
Řízení Range Roveru se vzdaluje používání jakéhokoli normálního auta. Jízda s luxusním SUV připomíná spíše kormidlování elegantního parníku, který nedosahuje závratných přetížení v zatáčkách, ale poutá pozornost nevtíravou sebejistotou. Přesto dokáže být rychlé, komfortní a když dojde na jízdu v terénu, suverénně strčí do kapsy vše, co si dnes říká SUV. Vlastnictví takového auta je znakem dominantního charakteru majitele a také nadité peněženky, pokud si jej mohl dovolit koupit jako nové.
Range Rover je skutečně drahý vůz. Aktuální verze Range Roveru Vogue startuje v České republice na 3 milionech Kč, to ale dostanete základní dieselový V6 a výbavu sice slušnou, ne však ohromující. Jednoznačně nejzajímavějším byl na tomto modelu dieselový motor 4,4 V8 o výkonu 250 kW (339 koní), který už dnes nekoupíte, charakterem mu má nejblíže kompresorem přeplňovaný benzin 5,0 V8, který s cenou začíná na 3,5 milionu korun. A příplatky či další rozšíření (nebo dokonce prodloužení...) pošlou cenu vozu klidně o miliony výš - prodloužená verze SVAutobiography začíná dokonce na 6 milionech.
To je jeden aspekt, druhý je, že vzhledem k jeho luxusnímu charakteru a pověstné (ať už reálné nebo ne) nespolehlivosti čelí tento model ukrutnému cenovému propadu. Jak velkému? To dobře ukazuje auto, které vám přiblížíme dnes, není to ale výjimka, dokonce není ani nejlevnější v Evropě, je to „jen” nejhezčí a nejlépe nafocený vůz z řady nabízených exemplářů podobného stáří, ke kterému jsme získali kvalitní fotografie.
Pochází z roku 2013 a jde tedy o stále aktuální generaci vozu, kterou přes menší facelift málokdo rozezná od zcela nového provedení. Za sebou má 157 tisíc kilometrů s kompletní servisní historií, což jednak není moc a jednak na to auto ani nevypadá. Černo-béžový interiér působí skoro zánovně, tradiční neduhy typu odřené sedačky, okopané prahy nebo ohmataný volant tady nejsou vidět.
Výbava má blízko k maximální možné, a tak přináší spoustu komfortních a bezpečnostních prvků od kožených sedaček s pamětí přes panoramatickou střechu a automatické dovírání dveří až třeba po digitální televizi. Výbavy je tu opravdu hodně, a to i pro jízdu v terénu, do které se - předpokládáme - sotvakdy někdo pustil. Však se na ten černý stroj na velkých kolech podívejte, je to spíše takový klenot, který by mohl, než dříč, který by musel - myslíme jezdit v terénu.
Za cenu 35 999 Eur, tedy asi 940 tisíc Kč, je to lákavá nabídka. Není to absolutně málo, pochopitelně, nová Octavia RS ale dnes stojí na chlup stejně, a to ani nemá 4x4. O 340 koních, hromadě výbavy, terénních schopnostech a nakonec i dynamice zachycené na videu níže ani nemluvě.
Na druhou stranu nesmíme zapomínat, proč jsou podobná auta po pár letech tak levná - s ohledem na vysokou výbavu bychom řekli, že tento stroj ztratil za 8 let na ceně snadno 3,5 až 4 miliony Kč, což je opravdu hodně. Prodávající říká, že je v bezvadném vizuálním i technickém stavu, čemuž věříme, problémy ho ale mohou začít trápit kdykoli a když už přijdou, jejich řešení může přijít na stovky tisíc jako nic. Jde tedy trochu o loterii, ale víte, co se říká: Kdo nehraje, nevyhraje. Koupit si za milion Octavii se zárukou umí každý. Mít za stejnou cenu tento noblesní Range Rover SDV8 není bez rizika, je to ale skutečně auto z úplně jiné ligy.
Stále aktuální Rover Range Rover 4,4 SDV8 Vogue lze dnes koupit už za ceny okolo 900 tisíc Kč v perfektním vizuálním a prý i technickém stavu. Uznáváme, že tento kousek je krásný a podívejte se, jak jede, na našem dobovém videu níže. Foto: Autopark Hohenzollern, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mobile
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejčtenější články
- Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024 - Nový krok VW ukazuje, proč automobilka přichází o nejlepší techniky, její R v nové podobě nemůže fungovat
27.3.2024 - Aston Martin vrátil do kabin svých aut tlačítka. Pozoruhodnou cestou zjistil, jak moc lidem vadí je nemít
27.3.2024 - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
27.3.2024 - Zbytečný a takřka neprodejný: Klon Škody Enyaq s logem Fordu neřeší vůbec nic, přesto se začíná prodávat v Česku
27.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva