Luxusní SUV s dieselem V8 už nestojí moc, aktuální generaci koupíte za cenu lepší Octavie

Platí za symbol luxusu a vznešenosti, je vcelku rychlý a s dieselovým V8 i relativně úsporný. Také ale neplatí za spolehlivý a když se k tomu přidá tradiční bolístka luxusních aut, může dnes Range Rover jako stále hezká ojetina stát o miliony méně než nový vůz.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Luxusní SUV s dieselem V8 už nestojí moc, aktuální generaci koupíte za cenu lepší Octavie

3.3.2020 | Mirek Mazal

Luxusní SUV s dieselem V8 už nestojí moc, aktuální generaci koupíte za cenu lepší Octavie

/

Platí za symbol luxusu a vznešenosti, je vcelku rychlý a s dieselovým V8 i relativně úsporný. Také ale neplatí za spolehlivý a když se k tomu přidá tradiční bolístka luxusních aut, může dnes Range Rover jako stále hezká ojetina stát o miliony méně než nový vůz.

Řízení Range Roveru se vzdaluje používání jakéhokoli běžného auta. Jízda luxusním SUV připomíná spíše kormidlování elegantního parníku, který nedosahuje závratných přetížení v zatáčkách, ale poutá pozornost nevtíravou sebejistotou. Přesto dokáže být rychlé, komfortní a když dojde na jízdu v terénu, suverénně strčí do kapsy vše, co si dnes říká SUV. Vlastnictví takového auta je znakem dominantního charakteru majitele a také nadité peněženky, pokud si jej mohl dovolit koupit jako nové.

Rnager Rover je jednak drahý vůz. Aktuální verze Range Rover SDV8 Vogue s motorem 4,4 V8 o výkonu 250 kW (339 koní) stojí v České republice přes 3,25 milionu Kč v základu a příplatky či vyšší verze pošlou jeho cenu o další statisíce výš. To je jeden aspekt, druhý je, že vzhledem k jeho luxusnímu charakteru a pověstné (ať už reálné nebo ne) nespolehlivosti čelí tento model ukrutnému cenovému propadu. Jak velkému? To ukazuje auto, které vám přiblížíme dnes, není to ale výjimka, dokonce není ani nejlevnější v Evropě, je to jeden z řady vozů podobného stáří a nájezdu.

Pochází z roku 2013 a jde tedy o stále aktuální generaci vozu, kterou přes menší facelift málokdo rozezná od zcela nového provedení. Za sebou 160 tisíc kilometrů v moci dvou majitelů, což jednak není moc a jednak na to auto ani nevypadá. Tmavý interiér působí skoro zánovně, tradiční neduhy typu odřené sedačky, okopané prahy nebo ohmataný volant tady nejsou vidět.

Výbavový stupeň Vogue není vrchol ani základ, ale přináší spoustu komfortních a bezpečnostních prvků od kožených sedaček s pamětí přes panoramatickou střechu a automatické dovírání dveří až třeba po digitální televizi. Výbavy je tu opravdu hodně, a to i pro jízdu v terénu, do které se - předpokládáme - sotvakdy někdo pustil. Za cenu 29 000 Eur (asi 738 tisíc Kč), navíc s možností odpočtu DPH je to lákavá nabídka. Nová Octavia Combi 2,0 TDI Style dnes stojí více (783 tisíc Kč), a to ani nemá 4x4.

Pochopitelně, tyto nabídky mají svá „ale”, ať už to prodejce přiznává nebo ne. Range Rovery opravdu neplatí za spolehlivá auta a nouze není ani o potíže se zásadními technickými prvky. Zde je třeba prodejci přičíst k dobru, že přiznává ztrátu komprese motoru na 7. válci, což je věc, kterou u V8 nemusí člověk při zkušební jízdě ani poznat, není to jako když ztrácí kompresi jeden válec ze čtyř. Pokud je motor fit, i s tak velkým autem opravdu cvičí, jak vám ukáže naše video z dobového testu právě této verze.

Zmíněné může být větší problém a nemusí - můžete si zkusit zahrát na Tylera Hoovera, který obvykle koupí jedno z nejlevnějších aut na trhu zlevněné kvůli podobnému neduhu a pak ho obvykle za pár tisíc opraví ve spolupráci se svým mechanikem. A nebo můžete sáhnout po jiném kusu, který podobnou potíží trpět může a nemusí - modelů SDV8 s podobnou kilometráží a rokem výroby 2013 je na trhu s cenou okolo 750 tisíc Kč řada.

Tato nabídka ale také připomíná, proč jsou podobná auta po pár letech tak levná - s ohledem na vyšší výbavu bychom řekli, že tento stroj ztratil za 7 let na ceně přes 3 miliony Kč, což je opravdu hodně, také ho ale začínají trápit technické problémy, jejichž řešení může přijít na stovky tisíc jako nic. Jde tedy trochu o loterii, ale kdo nehraje, nevyhraje, říká se. Koupit Range Rover SDV8 za cenu Octavie nikdy není bez rizika.


Luxusní SUV s dieselem V8 už nestojí moc, aktuální generaci koupíte za cenu lepší Octavie - 1 - Land Rover Range Rover 2013 SDV8 prodej 01Luxusní SUV s dieselem V8 už nestojí moc, aktuální generaci koupíte za cenu lepší Octavie - 2 - Land Rover Range Rover 2013 SDV8 prodej 02Luxusní SUV s dieselem V8 už nestojí moc, aktuální generaci koupíte za cenu lepší Octavie - 3 - Land Rover Range Rover 2013 SDV8 prodej 03Luxusní SUV s dieselem V8 už nestojí moc, aktuální generaci koupíte za cenu lepší Octavie - 4 - Land Rover Range Rover 2013 SDV8 prodej 04Luxusní SUV s dieselem V8 už nestojí moc, aktuální generaci koupíte za cenu lepší Octavie - 5 - Land Rover Range Rover 2013 SDV8 prodej 05Luxusní SUV s dieselem V8 už nestojí moc, aktuální generaci koupíte za cenu lepší Octavie - 6 - Land Rover Range Rover 2013 SDV8 prodej 06Luxusní SUV s dieselem V8 už nestojí moc, aktuální generaci koupíte za cenu lepší Octavie - 7 - Land Rover Range Rover 2013 SDV8 prodej 07Luxusní SUV s dieselem V8 už nestojí moc, aktuální generaci koupíte za cenu lepší Octavie - 8 - Land Rover Range Rover 2013 SDV8 prodej 08Luxusní SUV s dieselem V8 už nestojí moc, aktuální generaci koupíte za cenu lepší Octavie - 9 - Land Rover Range Rover 2013 SDV8 prodej 09Luxusní SUV s dieselem V8 už nestojí moc, aktuální generaci koupíte za cenu lepší Octavie - 10 - Land Rover Range Rover 2013 SDV8 prodej 10Luxusní SUV s dieselem V8 už nestojí moc, aktuální generaci koupíte za cenu lepší Octavie - 11 - Land Rover Range Rover 2013 SDV8 prodej 11Luxusní SUV s dieselem V8 už nestojí moc, aktuální generaci koupíte za cenu lepší Octavie - 12 - Land Rover Range Rover 2013 SDV8 prodej 12Luxusní SUV s dieselem V8 už nestojí moc, aktuální generaci koupíte za cenu lepší Octavie - 13 - Land Rover Range Rover 2013 SDV8 prodej 13Luxusní SUV s dieselem V8 už nestojí moc, aktuální generaci koupíte za cenu lepší Octavie - 14 - Land Rover Range Rover 2013 SDV8 prodej 14Luxusní SUV s dieselem V8 už nestojí moc, aktuální generaci koupíte za cenu lepší Octavie - 15 - Land Rover Range Rover 2013 SDV8 prodej 15Luxusní SUV s dieselem V8 už nestojí moc, aktuální generaci koupíte za cenu lepší Octavie - 16 - Land Rover Range Rover 2013 SDV8 prodej 16Luxusní SUV s dieselem V8 už nestojí moc, aktuální generaci koupíte za cenu lepší Octavie - 17 - Land Rover Range Rover 2013 SDV8 prodej 17Luxusní SUV s dieselem V8 už nestojí moc, aktuální generaci koupíte za cenu lepší Octavie - 18 - Land Rover Range Rover 2013 SDV8 prodej 18
Stále aktuální Rover Range Rover 4,4 SDV8 Vogue lze dnes koupit už za ceny okolo 750 tisíc Kč v perfektním vizuálním stavu. Ten technický je vždy otázkou - tohle auto jezdí, ale se sníženou kompresí na 1 z 8 válců

Zdroj: Mobile

Mirek Mazal

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše