Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mercedes 560 SEC Koenig: vzácné kupé je k mání, i s 390 drsnými koňmi
4.9.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Vypadá jako Ferrari Testarossa a má také jeho výkon. K tomu skvělý stav a 390 koní. Levný ale není ani trochu.
Když se řekne Koenig, spousta lidí bude tápat. Tahle firma dnes příliš známá není, v minulých dekádách se ale postarala o několik velmi zajímavých strojů. Zmiňme třeba Ferrari F50 s výkonem 850 koní, úpravy BMW 840i a 850i anebo také jejich vlastní stroj Koenig C 62, založený na Porsche 962 C1. A také na přelomu 80. a 90. let pustila do světa tuhle černou bestii, Mercedes 560SEC Koenig.
Základem je kupé třídy S generace W126 s 5,5litrovým osmiválcem pod kapotou. Ten standardně nabízel 205 kW (279 koní) a 430 Nm, Koenig se mu však podíval na zoubky a dostal z něj s pomocí dvou ruebodmychadel 287 kW (390 koní) a 500 Nm. To dnes nevypadá jako zas tak moc, však AMG staví kompakty se skoro tak velkým výkonem, ale považte, jsme stále v 80tých letech, kdy prakticky stejný výkon mělo třeba Ferrari Testarossa, jedno z nejrychlejších aut vůbec.
Tenhle výkon znamenal jednak působivou dynamiku, ale také možnost pohodlné jízdy slušnými rychlostmi s ohromnou zásobou výkonu. Totiž, tohle auto není zrovna závodní stroj, je to spíš grand tourer, vůz k pohodlné a rychlé cestě po Autobahnech mezi Stuttgartem a Berlínem. Na rozdíl od ostatních grand tourerů, třeba iněkterých výtvorů AMG, je však tohle auto vážně nápadné.
Podstatný je tu totiž bodykit, který znamená masivní rozšíření rozchodu kol. Jeho funkčnost může být diskutabilní, třeba ony prolisy před zadními blatníky jsou vážně jen prolisy a můžeme je odůvodnit slovy „protože osmdesátky” nebo „protože Testarossa”, když už jsme na ni naráželi, jinak pro ně budeme hledat podstatu jen stěží. Zajímavý je však způsob, jakým blatníky přecházejí do spoileru na víku zavazadelníku.
Fotky dají bodykitu vyniknout nejvíce a je jich tu dostatek. Všechny také ukazují jedno auto, které je zrovna na prodej. Je to celkem unikátní stroj - přesný počet vyrobených kusů není známý, v prodeji se ale objeví jen čas od času a například ve Velké Británii je prý registrovaný jeden jediný. Tento je navíc výjimečný svým čalouněním interiéru a je v dokonalém stavu - najeto jen 27 tisíc kilometrů... Máme tedy všechny důvody věřit, že jeho 390 koní cválá tak dobře, jak skvěle tento už 31 let starý Mercedes vypadá.
Může být váš, stačí zajet do Itálie, menší potíž je ale cena. Ta činí... Sedíte? 200 tisíc Eur, tedy asi 5,3 milionu korun, je suma, kterou italský prodejce za tento kousek požaduje. Máte-li zájem, zde je inzerát - málo za tohoto „Krále” nedáte, budete mít ale něco, co v jiném exempláři na silnici potkáte jen stěží...















Mercedes 560SEC Koenig je zajímavý svým bodykitem
Zdroj: Adamotors
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nadšenec koupil od starší dámy 15 let neježděný Golf v naprosto nechutném stavu, byl plný plísně. Podívejte se, co se z něj vyklubalo
včeraFernando Alonso se po trati GP Monaka prohnal v tisícikoňovém silničním Astonu, zabodoval tak víc než v samotné Velké ceně
26.5.2025Jediné současné Bugatti vám naservíruje brutální projev motoru 8,0 W16 quad turbo přímo pod nos, je to neskutečný rachot
24.5.2025
Nejnovější články
BMW se chystá změnit design úplně každého auta, které vyrábí, dokonce i nedávno představených novinek
před 25 minutamiPokus Mazdy o nové řešení elektromobilu předčasně skončil jako totální propadák. U nás se loni prodalo 6 aut, letos 0
před hodinouPřijela pouť, ale pekelně rychlá: Nejnovější BMW vypadá opravdu podivně, nic lepšího ale v jeho třídě prostě nekoupíte
před 3 hodinamiPoužití jména Favorit pro tuto novou Škodu je absurdní kastrací slavného jména. A nepovedený vzhled je ten nejmenší problém
před 4 hodinamiOjetý Opel Corsa má podle Němců smysl koupit v jedné generaci. Elektrické verzi se ale vyhněte za každou cenu, sežere vás zaživa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva