Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mercedes 560 SEC Koenig: vzácné kupé je k mání, i s 390 drsnými koňmi
4.9.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Vypadá jako Ferrari Testarossa a má také jeho výkon. K tomu skvělý stav a 390 koní. Levný ale není ani trochu.
Když se řekne Koenig, spousta lidí bude tápat. Tahle firma dnes příliš známá není, v minulých dekádách se ale postarala o několik velmi zajímavých strojů. Zmiňme třeba Ferrari F50 s výkonem 850 koní, úpravy BMW 840i a 850i anebo také jejich vlastní stroj Koenig C 62, založený na Porsche 962 C1. A také na přelomu 80. a 90. let pustila do světa tuhle černou bestii, Mercedes 560SEC Koenig.
Základem je kupé třídy S generace W126 s 5,5litrovým osmiválcem pod kapotou. Ten standardně nabízel 205 kW (279 koní) a 430 Nm, Koenig se mu však podíval na zoubky a dostal z něj s pomocí dvou ruebodmychadel 287 kW (390 koní) a 500 Nm. To dnes nevypadá jako zas tak moc, však AMG staví kompakty se skoro tak velkým výkonem, ale považte, jsme stále v 80tých letech, kdy prakticky stejný výkon mělo třeba Ferrari Testarossa, jedno z nejrychlejších aut vůbec.
Tenhle výkon znamenal jednak působivou dynamiku, ale také možnost pohodlné jízdy slušnými rychlostmi s ohromnou zásobou výkonu. Totiž, tohle auto není zrovna závodní stroj, je to spíš grand tourer, vůz k pohodlné a rychlé cestě po Autobahnech mezi Stuttgartem a Berlínem. Na rozdíl od ostatních grand tourerů, třeba iněkterých výtvorů AMG, je však tohle auto vážně nápadné.
Podstatný je tu totiž bodykit, který znamená masivní rozšíření rozchodu kol. Jeho funkčnost může být diskutabilní, třeba ony prolisy před zadními blatníky jsou vážně jen prolisy a můžeme je odůvodnit slovy „protože osmdesátky” nebo „protože Testarossa”, když už jsme na ni naráželi, jinak pro ně budeme hledat podstatu jen stěží. Zajímavý je však způsob, jakým blatníky přecházejí do spoileru na víku zavazadelníku.
Fotky dají bodykitu vyniknout nejvíce a je jich tu dostatek. Všechny také ukazují jedno auto, které je zrovna na prodej. Je to celkem unikátní stroj - přesný počet vyrobených kusů není známý, v prodeji se ale objeví jen čas od času a například ve Velké Británii je prý registrovaný jeden jediný. Tento je navíc výjimečný svým čalouněním interiéru a je v dokonalém stavu - najeto jen 27 tisíc kilometrů... Máme tedy všechny důvody věřit, že jeho 390 koní cválá tak dobře, jak skvěle tento už 31 let starý Mercedes vypadá.
Může být váš, stačí zajet do Itálie, menší potíž je ale cena. Ta činí... Sedíte? 200 tisíc Eur, tedy asi 5,3 milionu korun, je suma, kterou italský prodejce za tento kousek požaduje. Máte-li zájem, zde je inzerát - málo za tohoto „Krále” nedáte, budete mít ale něco, co v jiném exempláři na silnici potkáte jen stěží...















Mercedes 560SEC Koenig je zajímavý svým bodykitem
Zdroj: Adamotors
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
včeraFerrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
včeraJedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nejnovější články
Dodnes nejeté monstrum rallyové skupiny smrti je k mání v silniční verzi, stojí už víc než spousta Ferrari
včeraProfesor ekonomie přesně popsal, jak si evropské automobilky zničily svou vlastní budoucnost výměnou za krátkodobý zisk
včeraVietnamec, který vydělal miliardy na nudlích prodávaných i v Česku, chystá novou vlajkovou loď a útok na další trh
včera„Hrozí náhlá ztráta brzdných schopností.” Ferrari až po třech letech výroby objevilo kritickou chybu klíčového modelu za víc jak 10 milionů
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva