Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mercedes dal svému pilotovi Formule 1 nové auto, až do roku 2028 s ním ale nesmí jezdit
12.4.2025 | Petr Miler
Na oficiální fotce k tomuto aktu se obdarovaný usmívá, jeho nový vůz ale připomíná krásný luk bez šípu. Můžete se dmout pýchou, že máte auto jako z Tuzexu, reálně je vám ale úplně k ničemu.
V letošní sezóně se na startech velkých cen Formule 1 objevuje dlouho nevídaný počet nováčků. Jedno jméno známé z nižších závodních sérií střídá druhé a kterékoli z nich se může časem objevit ve výčtech nejlepších pilotů tohoto sportu. Vůbec největší naděje jsou ale nyní spojovány s jedním kudrnatým jedincem.
Jmenuje se Andrea Kimi Antonelli a není to ani holka, ani Fin. Jde o teprve 18letého italského závodníka, který - podobně jako kdysi Max Verstappen - ani nedostal příležitost předvést něco opravdu velkého ve Formuli 3 nebo 2 a už je ve Formuli 1. Navíc jezdí hned za Mercedes coby náhrada za Lewise Hamiltona, který letos odešel do Ferrari. Větší boty, do kterých se máte obout, vám krátce po dovršení 18. roku života dát nemohou
Jestli z člověka, kterému se pro jeho až dětský vzhled začalo v českých automobilových kruzích říkat „Antoníček”, bude další Verstappen, Schumacher nebo Senna, ukáže až čas - s takovou ambicí vstupuje do tohoto sportu každý a naplní ji sotva jeden nováček za dekádu. Ovšem zatím si Antoníček vede velmi dobře, dokonce pravidelně poráží zmíněného Hamiltona, jakkoli je zřejmé, že má o něco lepší auto.
V této pozici už tedy má i jistý marketingový potenciál, který se Mercedes rozhodl začít těžit. Jeho jméno proto spojil s poněkud nesmyslným, předraženým a patrně neprodejným AMG GT, které mu dal darem. To je hezké, že, však kdo by nechtěl dostat v 18 letech nový 612koňový Mercedes? No, jedno jméno nás napadá: Andrea Kimi Antonelli.
Tento chlapec si sice v prosinci udělal řidičák, udělal si ho ale ve špatné zemi, v domácí Itálii. Tam totiž jen o něco dřív přijali zákon, který lidem po tři roky od nabytí řidičského oprávnění zakazuje řídit auta o výkonu přesahujícím 100 koní na tunu. Zmíněné AMG je je sice až absurdně těžké, tuto hranici ale pochopitelně stále překračuje mnohonásobně, a tak jej nemůže řídit až do roku 2028.
Výsledkem je tragikomická situace, kdy Antoníček skoro co víkend sedlá stroje s výkonem přesahujícím 1 000 koní na tunu, pak ale zamíří domů a musí se smířit s něčím jako Škoda Fabia 1,0 TSI, jinak je prý nebezpečný. Je to klasická komedie rigidních zákonů, kterou krok Mercedesu jen umocňuje, však proč mu takové auto dává? Chápeme, že marketing postavený kolem základního Mercedesu třídy A by možná nevypadal tak dobře, ale aspoň by dával smysl...






Italský junior ve Formuli 1 si vlastně může zpívat: Když jsem byl maličký Antoníček, šlápl mi Mercedes na malíček - koupil mi auto, se kterým ještě tři roky nesmím jezdit. Jde o Mercedes-AMG GT 63 PRO 2024 Motorsport Collectors Edition, takhle hloupě se jmenuje. Foto: Mercedes-AMG
Zdroj: Mercedes-AMG
Bleskovky
Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
dnesŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025
Nejčtenější články
Električtí „hujeři” uznali, že elektromobily se spalovacím autům nevyrovnají. Teď tedy říkají, že to vlastně nejsou auta
22.3.2025Už ani jiní výrobci aut nechtějí s Audi mít nic společného, tento raději přejde na své vlastní motory
22.3.2025„Bojovníci proti Tesle” svým vandalismem automobilce ve skutečnosti pomáhají, její situace ostatně nebude tak zlá
22.3.2025A pak že nevydrží: Jediné kdy prodávané menší auto s dieselovým V8 je k mání po najetí 625 tisíc km. To jsme ještě neviděli
22.3.2025Nejlevnější auto světa se pořád prodává. Vypadá všelijak, ale co byste chtěli za 67 tisíc?
22.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva