Muž koupil nejlevnější Bugatti na světě, opravil ho dílem, který trápí i Octavie TDI

Co mají společného Škoda Octavia a Bugatti Veyron? Krom mateřského koncernu za jejich zády zdánlivě nic, jsou tu ale zjevně spojitosti, které jim působí podobné potíže.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Muž koupil nejlevnější Bugatti na světě, opravil ho dílem, který trápí i Octavie TDI

20.1.2020 | Petr Miler

Muž koupil nejlevnější Bugatti na světě, opravil ho dílem, který trápí i Octavie TDI

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Co mají společného Škoda Octavia a Bugatti Veyron? Krom mateřského koncernu za jejich zády zdánlivě nic, jsou tu ale zjevně spojitosti, které jim působí podobné potíže.

Levné Bugatti neexistuje. Je jedno, jestli se zaměříme na předválečné modely, stroje z 90. let nebo moderní typy, na všechny potřebujete desítky milionů korun. Z Veyronů je v tuto chvíli nejlevnějším kusem v Evropě jeden z exemplářů nabízených ve Velké Británii, který stojí v přepočtu přes 32 milionů Kč. Stačí 950 průměrných platů před zdaněním a máte to. Aj.

Spousta peněz, i tak se ale najdou ještě levnější kousky, jen za nimi musíme zamířit na druhou stranu Atlantiku, kde jsou Bugatti obecně o něco dostupnější. Loni jsme vám ukazovali v tu chvíli nejojetější a nejlevnější Veyron, který byl s více jak 43 000 km v prodeji za 900 tisíc dolarů (20,5 milionu Kč). Ještě levnější kus ale našel na trhu muž, který vlastní americkou půjčovnu výjimečných aut Royalty Exotics. A zjevně neodolal pokušení nabídnout i takový stroj svým zákazníkům, neboť už dříve jedno podobné v portfoliu měl.

Cenu neupřesnil, konstatoval však, že šlo nejlevnější vůz tohoto druhu na celém světě. Jak už ovšem nejspíše tušíte, taková koupě se neobejde bez jistých „ale”. Auto bylo částečně poškozené, především ale mělo porouchaný motor. Občas vynechávaly zápaly a vůz celkem pochopitelně odmítal přepnutí do více jak 750koňového režimu. Normální člověk by se asi se 750 koňmi spokojil, ale když už si koupíte Bugatti za desítky milionů, asi chcete víc.

Auto nejprve svěřil servisu, který odhadl cenu jeho opravy na - podržte se - 200 tisíc dolarů. To je 4,5 milionu korun, za takové peníze se kupují špičková celá auta, u Bugatti je to účet za opravu dílčích potíží. Novopečený majitel tedy dodává, že suma mezi 50 a 60 tisíci dolary (tedy okolo 1,25 milionu Kč) odpovídala opravě oněch vizuálních nedostatků, mj. poškozených či chybějících karbonových dílů, i tak je ale okolo tří a čtvrt milionu Kč za opravu vynechávajícího motoru neskutečná suma.

Dotyčný se tak rozhodl si vůz za pomoci kolegů, kteří pečují o půjčovaná auta, opravit sám a dobře udělal. Vzhledem k charakteru potíží sázel na tzv. váhu vzduchu, známou to Achillovu patu i úplně obyčejných aut koncernu VW (u nás hlavně starších Octavií TDI), která na Veyron stojí v záplavě superdrahých náhradních dílů mrzkých 200 dolarů (4,5 tisíce Kč). To proto, že i tato exkluzivita používá komponent montovaný na motory W12 a 2,5 R5, z nichž zejména ty druhé jsou frekventované.

Problém se skutečně ukázal být v této banalitě a po výměně snímače množství nasávaného vzduchu všechny nepříjemnosti zmizely. A vzhledem k tomu, že zkušební jízda proběhla ještě s částečně odstrojeným vozem, můžeme vidět Veyron prohánět se po veřejných silnicích v dosti neobvyklé podobě s chybějícími částmi karoserie. Že je i tehdy rychlý jako čert a pozornost na sebe poutá ještě více než kdy jindy, nepochybujte ani na vteřinu.


Muž koupil nejlevnější Bugatti na světě, opravil ho dílem, který trápí i Octavie TDI - 1 - Bugatti Veyron Royalty Exotics oprava 01Muž koupil nejlevnější Bugatti na světě, opravil ho dílem, který trápí i Octavie TDI - 2 - Bugatti Veyron Royalty Exotics oprava 02Muž koupil nejlevnější Bugatti na světě, opravil ho dílem, který trápí i Octavie TDI - 3 - Bugatti Veyron Royalty Exotics oprava 03Muž koupil nejlevnější Bugatti na světě, opravil ho dílem, který trápí i Octavie TDI - 4 - Bugatti Veyron Royalty Exotics oprava 04Muž koupil nejlevnější Bugatti na světě, opravil ho dílem, který trápí i Octavie TDI - 5 - Bugatti Veyron Royalty Exotics oprava 05Muž koupil nejlevnější Bugatti na světě, opravil ho dílem, který trápí i Octavie TDI - 6 - Bugatti Veyron Royalty Exotics oprava 06Muž koupil nejlevnější Bugatti na světě, opravil ho dílem, který trápí i Octavie TDI - 7 - Bugatti Veyron Royalty Exotics oprava 07Muž koupil nejlevnější Bugatti na světě, opravil ho dílem, který trápí i Octavie TDI - 8 - Bugatti Veyron Royalty Exotics oprava 08Muž koupil nejlevnější Bugatti na světě, opravil ho dílem, který trápí i Octavie TDI - 9 - Bugatti Veyron Royalty Exotics oprava 09Muž koupil nejlevnější Bugatti na světě, opravil ho dílem, který trápí i Octavie TDI - 10 - Bugatti Veyron Royalty Exotics oprava 10Muž koupil nejlevnější Bugatti na světě, opravil ho dílem, který trápí i Octavie TDI - 11 - Bugatti Veyron Royalty Exotics oprava 11Muž koupil nejlevnější Bugatti na světě, opravil ho dílem, který trápí i Octavie TDI - 12 - Bugatti Veyron Royalty Exotics oprava 12Muž koupil nejlevnější Bugatti na světě, opravil ho dílem, který trápí i Octavie TDI - 13 - Bugatti Veyron Royalty Exotics oprava 13Muž koupil nejlevnější Bugatti na světě, opravil ho dílem, který trápí i Octavie TDI - 14 - Bugatti Veyron Royalty Exotics oprava 14Muž koupil nejlevnější Bugatti na světě, opravil ho dílem, který trápí i Octavie TDI - 15 - Bugatti Veyron Royalty Exotics oprava 15Muž koupil nejlevnější Bugatti na světě, opravil ho dílem, který trápí i Octavie TDI - 16 - Bugatti Veyron Royalty Exotics oprava 16Muž koupil nejlevnější Bugatti na světě, opravil ho dílem, který trápí i Octavie TDI - 17 - Bugatti Veyron Royalty Exotics oprava 17Muž koupil nejlevnější Bugatti na světě, opravil ho dílem, který trápí i Octavie TDI - 18 - Bugatti Veyron Royalty Exotics oprava 18Muž koupil nejlevnější Bugatti na světě, opravil ho dílem, který trápí i Octavie TDI - 19 - Bugatti Veyron Royalty Exotics oprava 19Muž koupil nejlevnější Bugatti na světě, opravil ho dílem, který trápí i Octavie TDI - 20 - Bugatti Veyron Royalty Exotics oprava 20
Tak trochu domácí oprava Bugatti Veyron nám dovoluje prohlédnout si tento superstroj i z pohledů, které se nám běžně nenaskytnou. O následné jízdě s částečně odstrojeným autem ani nemluvě

Zdroj: Royalty Exotic Cars@Youtube

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.