Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Na rychlý německý kombík se spoustou výkonu i komfortu už se zapomnělo, o to levněji ho dnes koupíte ojetý
28.6.2022 | Petr Miler
Rychlý německý kombík nemusí být auto za miliony nebo vysoké statisíce, jehož provoz spolyká měsíčně několik rodinných rozpočtů. Spoustu „praktické a rychlé hodnoty” lze koupit i za peníze, za které nepořídíte ani polovinu nové Fabie, stačí hledat.
Rychlé kombíky pro nás mají své kouzlo. Jsou pomyslným vším v jednom - auty, ve kterých nemáte problém odvézt celou rodinu i s nákladem prakticky kamkoli, a přitom si řidič můžete užívat dynamiku spojovanou primárně s docela jinými typy aut. Pokud k tomu nedávají ani trochu znát, co ve skutečnosti dovedou, je to jen lepší.
Takové vozy jsou v podstatě německý vynález. Byť o se o podobné stroje pokoušely či pokouší také jiné značky, málokterá není německá nebo nemá spojitost s některým z německých automobilových koncernů. Člověka tak napadnou hlavně ostrá Audi S a RS, Mercedesy-AMG a v menší míře i některé bavoráky. A jsou to správné úvahy. Ale ruku na srdce, tahle auta si může dovolit málokdo - i když jako ojetá vyjdou na zlomek cen nových vozů, pořád půjde o vysoké statisíce. A jejich provoz bude velmi drahý.
Dnes vám ale ukážeme auto, které v této společnosti nehledá skoro nikdo, neboť skoro nikdo už si nevzpomene, ze vzniklo. Přesto je charakterově ze stejného těsta a nestojí ani miliony, ani statisíce. Jde o Opel Vectra Caravan poslední generace C, který se - z dnešního pohledu neuvěřitelně - postupně nabízel hned s několika šestiválcovými motory. Vrcholné OPC by vás asi napadlo a může to být také kandidát. Jenže v dobrém stavu je to pořád relativně drahý vůz, navíc není úplně nenápadný. A popravdě řečeno to není moc povedené auto, je oproti výchozímu provedení vyladěné tak moc, až nefunguje, zejména podvozkově není moc příjemné.
Vedle „ópécéčka” ale v nabídce figurovala i varianta 2,8 V6 turbo, která vypadá stejně nudně jako ostatní Vectry té doby, ale pod kapotou měla pořád 230 nebo 250 koní, tedy klidně jen o 30 méně. Ta naopak fungovala velmi dobře, neboť je to v podstatě normální, ale výkonné auto, se kterým můžete a nemusíte být rychlí. Když nejste, nedá vám to „sežrat”, a když jste, dynamicky skoro nemá limit. Neměla dokonce ani omezovač rychlosti a z kopce se byla s to rozjet i na 260 až 270 km/h, kolega ji jako novou důkladně zkoušel.
Na trhu ojetin je to v jakkoli dobrém stavu velká rarita, takže musíte hledat. Narazit na kousek s nájezdem do 100 tisíc km je vzácné, vůz pro ukázku na fotkách urazil už 167 tisíc km. Je z roku 2005 a jde bohužel o verzi s automatem, ale co naplat, to už nezměníme, zase je to luxusně vybavená verze Cosmo. Nevypadá jako ze žurnálu, nějaké opotřebení je vidět, soukromí majitelé s ním ale za 17 let nenajeli zase tolik a pravidelně jej servisovali. Je zjevně nezničený a prodávající říká, že technicky je ve stavu 1A. A na své možnosti a poměry na současném trhu je tahle Vectra velmi levná.
Přijde na 5 890 Eur, tedy asi 144 tisíc Kč, což nám přijde jako zajímavá suma na auto, které nemá problém pobrat celou rodinu a uhánět s ním po Autobahnu rychlostí i přes 250 km/h bez mrknutí oka. Nenápadný rychlý kombík z Německa za lepší cenu abyste pohledali.










Vectra C Caravan na první pohled nevypadá jako poklad bazarů, ale může jím být. Šestiválcové turbo „neOPC” je spáč svého druhu. A když narazíte na zachovalé kousky v dobré specifikaci, můžete mít rychlý, pohodlný a velmi nenápadný rodinný stroj za 100 až 200 tisíc Kč. Foto: Autohaus Specht, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
Asi nejpropracovanější supersport historie si ve sprintu málem namazalo na chleba auto za osminu jeho ceny
včeraDekádu a půl starý diesel od Mercedesu na Autobahnu ukázal, proč byly naftové motory tak populární
včeraŽena neuvěřitelně nezvládla parkování se svým Mercedesem, na výsledek svého počínání bude dlouho vzpomínat
11.8.2022
Nejnovější články
Asi nejpropracovanější supersport historie si ve sprintu málem namazalo na chleba auto za osminu jeho ceny
včeraJeden z největších moderních propadáků lidé nechtějí ani ojetý, i nevyužitý v nejlepší verzi stojí pakatel
včeraSoučasné BMW 3 už jde ojeté koupit za o hodně nižší ceny, paradoxně nabízí víc než nové
včeraNejmenší auto světa proslavené Clarksonem v Top Gearu se pořád vyrábí, hned v několika verzích
včeraKorejci začali prodávat nový volič řazení, je to kýčovitý pokus vymýšlet vymyšlené
včera
Tiskové zprávy
- OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva - Získejte unikátní hodinky STI ve sbírce na pomoc dětským domovům
tisková zpráva - Nová autokamera Mio MiVue 846 WIFI 60fps nabízí zdaleka nejlepší záběry nejen v noci
tisková zpráva