Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nejčastěji neplánovaně servisovaná auta v USA ukazují, jak je to v reálu s německou kvalitou
22.5.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Německá auta platí mezi lidmi obvykle za kvalitní, už evropská statistika neplánovaných návštěv servisů ale naznačila, že to taková sláva být nemusí. A ta americká to jen potvrzuje.
Automobil není jen hromada plechů s motorem, která má za úkol sloužit bez nároku na pořádnou údržbu. Technika potřebuje pravidelnou péči a s přibývajícím stářím a počtem najetých kilometrů ji jen přibývá. Krom předvídatelných servisních úkonů se ale občas objeví i ty neplánované - svolávací akce, při nichž majitelé aut musí navštívit oficiální servis, který má napravit chybu vzniklou během vývoje či výroby.
Na přelomu loňského a letošního roku jsme vám ukazovali, která auta takto musí nejčastěji do opraven v Evropě. Jsou to pro nás bližší data, mají ale jednu nevýhodu - nesvědčí jen o kvalitě vyrobených aut, ale také o ochotě automobilek takové svolávací akce vůbec pořádat. V minulosti jsme vás informovali třeba o tom, jak Hyundai potají opravuje chybu z české výroby nové i30 - byl to docela vážný nedostatek a žádná svolávací akce kvůli němu přesto vyhlášena nebyla.
Něco takového je v Evropě bohužel běžné. Svolávací akce tu nemají velkou tradici, a tak je otázkou, zda „vítězné” automobilky považovat jen za čestné nebo jejich auta za nekvalitní. Proto vám chceme přiblížit i americkou statistiku podobného ražení, neboť v USA tyto akce naopak tradici mají. A jen minimum automobilek se rozhodne zamlčet sebemenší problém, neboť i kdyby šlo o pouhé rezivějící dveře, v případě zatajení právníci firmu strkající hlavu do písku donutí u soudu platit obrovské peníze i lidem, kteří si vlastně ani na nic nestěžovali.
Právě na nejčastěji svolávaná auta v USA si posvítila nová studie webu iSeeCars.com. Ta ukázala prstem na automobily, které v Americe podle dat tamní National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) uspořádaly nejvíce a nejméně svolávacích akcí pro vozy modelových roků 2013 až 2017.
Výsledné hodnocení vzniklo dělením počtu svolávacích akci, věkem a počtem nově prodaných vozů. Minimální počet prodaných kusů ročně musel přesáhnout 50 000, aby se auto zahrnulo do zkoumání - jinak by jistě vítězem v obou ohledech byl nějaký exotický vůz s nahodile vysokým nebo nulovým počtem svolávacích akcí. Výsledky pak u iSeeCars porovnali s hodnocením spolehlivosti dle organizace Consumer Reports.
Konečná průměrná frekvence svolávacích akcí všech 69 zkoumaných vozidel dosáhla hodnoty 0,79, nejhorší výsledek zaznamenal Mercedes-Benz třídy C (5,77), GMC Sierra (3,25), BMW řady 3 a 4 (2,95). Nejlepší trojici zastupuje Hyundai Accent (0,10), Chevrolet Equinox (0,11) a Toyota Corolla (0,12).
Detailní výsledky můžete vidět v přiložených tabulkách a i když je zde několik u nás neprodávaných aut, také pro nás jsou cenné. Výsledky totiž potvrzují, že naznačené potíže s kvalitou zejména německých premiantů nebudou dány jen neobvyklou upřímností jejich výrobců - také v USA hnal Mercedes svá auta meziročně o 79 procent častěji do autoservisu, BMW dokonce zvýšil četnost výskytu svolávacích akcí o 113 procent. Mohli jsme si také všimnout dominance Asie v pozitivním smyslu slova. Auta z Japonska jsou nadále nejvíce bezproblémová a ta z Jižní Koreje jsou na tom stále lépe.
Samozřejmě, i tato čísla lze interpretovat různě, nad faktem, že majitelé BMW a Mercedesů musí do servisů nesrovnatelně častěji než vlastníci aut jiných značek, lze ale jen stěží mávnout rukou. Pokud máte zkušenosti s auty dvou zmíněných německých značek z posledních dekád, podělte se o ně v diskuzi...


Tabulky znázorňují zleva model, průměrnou známku, srovnání s průměrem výzkumu a poslední sloupec ukazuje hodnocení Consumer Reports. Nejhůře ze všech dopadl Mercedes-Benz třídy C před GMC a BMW
Zdroj: iSeeCars
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejčtenější články
Nejsilnější Ferrari dneška s 1 000 koní vyzvalo na souboj dva upravené německé kompakty. Dostalo „čočku”, na kterou v Itálii nejsou zvyklí
2.6.2025Z primitivních parkovacích kamer se stává prokletí automobilek, do servisů svolávají miliony aut kvůli jejich selháním
2.6.2025Barva auta má dlouhodobě pozoruhodně dramatický vliv na zachování ceny. A váš hrdina je dost možná velké nemehlo
2.6.2025Výroba aut v Evropě čelí riziku téměř okamžitého zastavení, varují Němci, tak moc jsme se vydali na milost Číně
2.6.2025Škoda si po 30 letech splnila sen. Auto české značky ve srovnávacím testu jasně porazilo její někdejší vzor, drahé Volvo
2.6.2025