Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nejčastěji neplánovaně servisovaná auta v USA ukazují, jak je to v reálu s německou kvalitou
22.5.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Německá auta platí mezi lidmi obvykle za kvalitní, už evropská statistika neplánovaných návštěv servisů ale naznačila, že to taková sláva být nemusí. A ta americká to jen potvrzuje.
Automobil není jen hromada plechů s motorem, která má za úkol sloužit bez nároku na pořádnou údržbu. Technika potřebuje pravidelnou péči a s přibývajícím stářím a počtem najetých kilometrů ji jen přibývá. Krom předvídatelných servisních úkonů se ale občas objeví i ty neplánované - svolávací akce, při nichž majitelé aut musí navštívit oficiální servis, který má napravit chybu vzniklou během vývoje či výroby.
Na přelomu loňského a letošního roku jsme vám ukazovali, která auta takto musí nejčastěji do opraven v Evropě. Jsou to pro nás bližší data, mají ale jednu nevýhodu - nesvědčí jen o kvalitě vyrobených aut, ale také o ochotě automobilek takové svolávací akce vůbec pořádat. V minulosti jsme vás informovali třeba o tom, jak Hyundai potají opravuje chybu z české výroby nové i30 - byl to docela vážný nedostatek a žádná svolávací akce kvůli němu přesto vyhlášena nebyla.
Něco takového je v Evropě bohužel běžné. Svolávací akce tu nemají velkou tradici, a tak je otázkou, zda „vítězné” automobilky považovat jen za čestné nebo jejich auta za nekvalitní. Proto vám chceme přiblížit i americkou statistiku podobného ražení, neboť v USA tyto akce naopak tradici mají. A jen minimum automobilek se rozhodne zamlčet sebemenší problém, neboť i kdyby šlo o pouhé rezivějící dveře, v případě zatajení právníci firmu strkající hlavu do písku donutí u soudu platit obrovské peníze i lidem, kteří si vlastně ani na nic nestěžovali.
Právě na nejčastěji svolávaná auta v USA si posvítila nová studie webu iSeeCars.com. Ta ukázala prstem na automobily, které v Americe podle dat tamní National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) uspořádaly nejvíce a nejméně svolávacích akcí pro vozy modelových roků 2013 až 2017.
Výsledné hodnocení vzniklo dělením počtu svolávacích akci, věkem a počtem nově prodaných vozů. Minimální počet prodaných kusů ročně musel přesáhnout 50 000, aby se auto zahrnulo do zkoumání - jinak by jistě vítězem v obou ohledech byl nějaký exotický vůz s nahodile vysokým nebo nulovým počtem svolávacích akcí. Výsledky pak u iSeeCars porovnali s hodnocením spolehlivosti dle organizace Consumer Reports.
Konečná průměrná frekvence svolávacích akcí všech 69 zkoumaných vozidel dosáhla hodnoty 0,79, nejhorší výsledek zaznamenal Mercedes-Benz třídy C (5,77), GMC Sierra (3,25), BMW řady 3 a 4 (2,95). Nejlepší trojici zastupuje Hyundai Accent (0,10), Chevrolet Equinox (0,11) a Toyota Corolla (0,12).
Detailní výsledky můžete vidět v přiložených tabulkách a i když je zde několik u nás neprodávaných aut, také pro nás jsou cenné. Výsledky totiž potvrzují, že naznačené potíže s kvalitou zejména německých premiantů nebudou dány jen neobvyklou upřímností jejich výrobců - také v USA hnal Mercedes svá auta meziročně o 79 procent častěji do autoservisu, BMW dokonce zvýšil četnost výskytu svolávacích akcí o 113 procent. Mohli jsme si také všimnout dominance Asie v pozitivním smyslu slova. Auta z Japonska jsou nadále nejvíce bezproblémová a ta z Jižní Koreje jsou na tom stále lépe.
Samozřejmě, i tato čísla lze interpretovat různě, nad faktem, že majitelé BMW a Mercedesů musí do servisů nesrovnatelně častěji než vlastníci aut jiných značek, lze ale jen stěží mávnout rukou. Pokud máte zkušenosti s auty dvou zmíněných německých značek z posledních dekád, podělte se o ně v diskuzi...
Tabulky znázorňují zleva model, průměrnou známku, srovnání s průměrem výzkumu a poslední sloupec ukazuje hodnocení Consumer Reports. Nejhůře ze všech dopadl Mercedes-Benz třídy C před GMC a BMW
Zdroj: iSeeCars
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 9 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
před 6 hodinami - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
před 8 hodinami - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 9 hodinami - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
před 11 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 23:34 - Lachende Bestien
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry