Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nejúspornější Škoda Octavia Combi TDI se dá levně koupit zánovní, nechtěné provedení tlačí cenu dolů
11.9.2023 | Petr Miler
Škoda Octavia Combi TDI a nechtěné auto? Teď si určitě říkáte, že žertujeme, ale věřte tomu, že i v rámci nabídky této bazarové perly se najdou provedení, po kterých lidé až tak netouží. V poměru hodnoty a ceny pak mohou být zajímavou volbou, toto je teprve pětiletý a skoro nejetý vůz.
Trh s ojetými auty začal ochládat už loni v červnu. Tento stav trvá dodnes, však pro horší měsíční výsledky se letos někdy musíme vracet až k přelomu první a druhé dekády nového milénia. Není to tak, že by trh byl v naprostém rozvratu, snadno může být ještě hůř, už to ale dávno není tak, že se prodá skoro všechno, skoro hned a skoro za jakoukoli cenu. Jsme tak stále častěji svědky zajímavých nabídek, o které byla v předchozích letech dlouho nouze. Prostě se objevují v nabídce ojetiny, jež se míjí s představami většiny publika a s cenou musí jít dolů. Přesto mohou být zajímavé, nakonec i právě proto.
Jedno takové auto tu máme dnes, je to vlastně docela slušná podivnost. Jde o Škodu Octavia, tedy obecně žádaný vůz, dokonce verzi Combi, tedy ještě více žádaný vůz. K tomu s motorem TDI, tedy skoro ideální vůz, navíc s minimálním nájezdem, jasnou historií s jedním majitelem, co více si přát? Možná nic, z pohledu většiny kupců jsou to ale přinejmenším dvě věci - smysluplnější výbava a aby oním motorem byl 2,0 TDI.
Když má auto v označení verze napsané „Ambition” a k tomu vidíte věci jako navigaci a přitom manuální klimatizaci, víte, že je zle, protože půjde o nějakou německou bizarnost. Není to tedy tak, že by auto nebylo vybavené, už verze Ambition je víc než úplně „oholený” Active, k tomu jsou tu vyhřívané sedačky nebo ona navigace. Ale aby tohle někdo spojil s některými úplně základními prvky? Tohle prostě řadu lidí neláká, však kdo si dnes do Octavie pořídí manuální klimu?
Motorem je pochopitelně 115koňový 1,6 TDI, který si moc obliby v Octavii nezískal, ale ruku na srdce, dnes se může zdát atraktivnějším než dříve. Tohle auto má spotřebu 3,8 litru nafty na 100 km mimo město a není problém s ním reálně jezdit klidně ještě o tři čtyři deci úsporněji. Skutečně, zvlášť v této výbavě. Žádný rychlík to není, 180 km/h po dálnici ale pojede také a dokud nenaložíte dozadu obě tchyně s nákupy z Polska, někoho i předjedete. A pořád je to Octavie Combi, jedno auto pro všechno, prostorný a pohodlný vůz vhodný klidně i pro jízdu po poli.
Tohle auto chce prostě trochu asketu, který by se styděl i za tu automatickou klimatizaci, však manuální stačí. Odměnou mu bude téměř dokonalý stav vozu z roku 2018, tedy už faceliftovaného provedení, které v rukou jediného majitele a se všemi požadovanými servisy najelo jen 39 900 km. To je na Octavii TDI skoro nic, ujede klidně dalších 800 tisíc km a to klidně jen se 700 zastávkami u čerpací stanice. Je to v podstatě zánovní auto, jen s nežádaným motorem a nepreferovanou výbavou, ale také není drahé.
Prodávající za něj žádá 14202 Eur bez německé DPH, tedy asi 345 tisíc Kč. Před pár léty bychom se takové ceně vysmáli, ale dnes, kdy nejlevnější nová Octavia Combi TDI stojí 659 900 Kč? To je prostě zajímavá nabídka, však kdo si koupí superúsporný diesel, aby s ním za 7 let najel necelých 40 tisíc km? Ale pokud vám nevoní, nechte ji být, zájemce o takové auto se nejspíš najde i bez vás.
















Je to bizarní věc, ne že ne, hlavně kvůli své výbavě, motoru a dosavadnímu využití. I tak je to podle nás zajímavá nabídka - za relativně málo peněz dostanete zánovní Octavii Combi TDI, která reálně jezdí za méně než 4 litry nafty na 100 km jako nic. Foto: Amrein Automobile, publikováno se souhlasem
Zdroj: Amrein Automobile@Mobile.de
Bleskovky
Při hodinové honičce jako z GTA dva muži zmizeli policii s pomocí čtyřech aut včetně těžkého tahače s cisternou
dnesMuž skončil v poutech za to, že si „ukradl” své vlastní auto poté, co mu bylo ukradeno
10.8.2025První majitel najel s novým Volvem za 21 let přes 1 milion kilometrů. Celou dobu jezdil k jednomu dealerovi, toto ho u něj čekalo za odměnu
9.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Je pro Moto2 lepší přípravou Moto3 nebo MS-SSP? 16:40
- Časový program GP Rakouska 16:00
- Debut Nagashimy v MotoGP? včera 19:20
- Manuel Gonzalez chce zůstat v paddocku MotoGP včera 16:00
- Vítězný double Marka Červeného 10.8.2025
Nejnovější články
Zkrachovalá největší evropská továrna na baterky našla kupce toho, co z ní zbylo. Je to další firma žijící z peněz „těch druhých”
před 6 hodinamiMajitelé Tesel okouší odpor značné části veřejnosti. Už i auta jako toto ztrácí hodnotu raketovým tempem
před 8 hodinamiModerní „obdoba Modelu T” od Fordu je fraška. O nic převratného by nešlo ani před 5 léty, a to si další roky počkáme
před 9 hodinamiÚchvatný nový „analogový” supersport s V12 manuálem a nízkou hmotností je nadějí, že vše ještě není ztraceno
před 11 hodinamiŠéf Mercedesu, který chtěl zakázat vlastním zákazníkům spalovací auta od roku 2030, teď volá po zrušení jejich zákazu od roku 2035
dnes
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 08.11. 23:04 - delphin
- Pneu koutek 08.11. 21:13 - M.Z.
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 08.10. 23:28 - Truck Daškam
- Onboard videa 08.10. 15:38 - Truck Daškam
- Toyota obecně 08.10. 10:06 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.10. 01:06 - Truck Daškam
- whitelist & blacklist 08.09. 17:33 - řidičBOB
- Politický koutek 08.08. 20:53 - jerry