Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Někdo hned po koupi schoval jeden z posledních skutečných nových Trabantů, dnes je k mání za obrovské peníze
22.12.2024 | Petr Miler
Některá auta se proslaví tím, že jsou výjimečně dobrá, jiná zase tím, že jsou výjimečně špatná. Trabant patří mezi ta druhá, to ale na atraktivitě této relikvii ze samotného sklonku komunistické éry východních částí Německa neubírá vůbec nic.
Když se řekne Trabant, většina lidí si vybaví opravdu špatné auto s dvouválcovým dvoutaktním motorem a plastovou karoserií. Svého času to byla automobilová chlouba východu Německa, později spíš jeden z obvyklých vítězů klání o nejhorší auta dějin. Nakonec ale neexistuje věc, která by neměla své příznivce, a tak i Trabant takové má. Ostatně někteří s těmito vozy dodnes vyráží na expedice třeba do Afriky.
Patříte-li k fanouškům BMV, tedy bakelitového motorového vozidla, na pěkném kousku jistě spočinou vaše oči se zalíbením. A pokud byste si takový chtěli koupit, teď se objevila docela výjimečná možnost pořídit si nejen pěkný, ale dokonce nový Trabant. Čtete správně, i po víc jak 30 letech od ukončení výroby se najde kousek, který nebyl nikdy normálně používán. Navíc jde o jeden z posledních „skutečných”, tedy dvoutaktních nových kousků ze samotného konce komunistické výroby. Auto se jinak vyrábělo i po spojení „dvou Němecek”, později dokonce i se čtyřtaktním motorem.
Pávě nejslavnější provedení Trabantu má dnes k někdejší láci opravdu daleko, ostatně i to kdysi dávno jmenovali mezi dostupnými auty, jejichž koupí nelze prodělat. Ať už se vám to může zdát podivné jakkoli, Trabanty už dnes na ceně akorát rostou. A skoro ideální kousek na fotkách níže z roku 1989, tedy opravdu vrcholný produkt ještě poháněný dvoutaktním dvouválcem, to připomíná nejlépe.
Motor stroje se slibný označením 601 S a s lákavou karoserií kombi (je to dokonce takový shooting brake...) ve výsledku z objemu 0,6 litru doluje závratných 26 koní. „Bakeliťáku” to jako novému na stovku trvalo okolo 21 vteřin podle toho, jestli jste zrovna jeli na oběd nebo jste se z něj vraceli. A maximálka byla právě oněch 100 km/h, takže zrychlení lze vnímat i z jiné perspektivy - zrychlit za 21 vteřin na maximální rychlost není zas tak špatný výsledek, to snad ani žádné jiné auto nedokáže...
Pokud tedy toužíte po co nejlepším vstupu do světa takto závratných rychlostí, kombík ve vždy atraktivní kojenecké modři je vám k dispozici. Pozoruhodný je mj. tím, že téměř celých dosavadních 35 let své existence strávil někde schovaný a nikoli náhodou. Majitel jej prostě skladoval pro budoucnost a nicotných 70 najetých km absolvoval jen při snahách udržet jej fit a provozuschopný. Což je chvályhodné, úplně nejeté auto po dekádách stání by bylo akorát pro zlost. Podle nabízejícího na tomto stroji nebylo renovováno absolutně nic a je prý přesně v takovém stavu, v jakém vyjel před pětatřiceti lety z továrny, proto také vidíme dost patiny, zejména v interiéru.
Původní je tedy vše včetně příslušenství, uživatelského manuálu a apod. Spolu s koženkovým a semišovým interiérem je tenhle vůz téměř dokonalým strojem času. Jen je s cenou 19 500 eur, tedy asi 490 tisíc korun, už dost drahý. Za takové peníze můžete mít i dnes skoro novou Octavii, přece jen o fous lepší auto...



















Není to vtip, tohle je dodnes nový a zcela originální Trabant skoro za půl milionu. Je to stroj času přímo do dob, kdy se nad spojením „soudruhu učiteli” nikdo nepozastavoval. Foto: Metropole Classics, publikováno se souhlasem
Zdroj: Metropole Classics@Mobile.de
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
2.8.2025Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejnovější články
Miliardář po 8 letech čekání zrušil svou objednávku silniční Formule 1 Mercedesu, ani po složení 12milionové zálohy nedostal nic
před 2 hodinamiŠéf Fordu pořád nepochopil nic. Z elektrické pasti couvá jen na oko, nový elektromobil prý bude něco jako druhý Model T
včera (2)Padlá rodinná hvězda od VW v bazarech stále láká praktičností, odrazuje ale drahou poruchovostí
včeraSvého času největší lidová atrakce Nürburgringu míří do zapomnění, po fiasku a tragické nehodě ji demolují
včeraNový Ford Mondeo se potichu vrátil na pozici bestselleru, s cenou od 440 tisíc Kč to ale nakonec není překvapení
včera
Živá témata na fóru
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 08.03. 22:42 - Truck Daškam
- Bellet J 12 RS 08.03. 21:39 - M.Z.
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 08.03. 20:27 - řidičBOB
- Onboard videa 08.03. 16:55 - Truck Daškam
- Nový C3: vzhled na jedničku 08.03. 11:17 - pavproch
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda