Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Někdo hned po koupi schoval jeden z posledních skutečných nových Trabantů, dnes je k mání za obrovské peníze
22.12.2024 | Petr Miler
Některá auta se proslaví tím, že jsou výjimečně dobrá, jiná zase tím, že jsou výjimečně špatná. Trabant patří mezi ta druhá, to ale na atraktivitě této relikvii ze samotného sklonku komunistické éry východních částí Německa neubírá vůbec nic.
Když se řekne Trabant, většina lidí si vybaví opravdu špatné auto s dvouválcovým dvoutaktním motorem a plastovou karoserií. Svého času to byla automobilová chlouba východu Německa, později spíš jeden z obvyklých vítězů klání o nejhorší auta dějin. Nakonec ale neexistuje věc, která by neměla své příznivce, a tak i Trabant takové má. Ostatně někteří s těmito vozy dodnes vyráží na expedice třeba do Afriky.
Patříte-li k fanouškům BMV, tedy bakelitového motorového vozidla, na pěkném kousku jistě spočinou vaše oči se zalíbením. A pokud byste si takový chtěli koupit, teď se objevila docela výjimečná možnost pořídit si nejen pěkný, ale dokonce nový Trabant. Čtete správně, i po víc jak 30 letech od ukončení výroby se najde kousek, který nebyl nikdy normálně používán. Navíc jde o jeden z posledních „skutečných”, tedy dvoutaktních nových kousků ze samotného konce komunistické výroby. Auto se jinak vyrábělo i po spojení „dvou Němecek”, později dokonce i se čtyřtaktním motorem.
Pávě nejslavnější provedení Trabantu má dnes k někdejší láci opravdu daleko, ostatně i to kdysi dávno jmenovali mezi dostupnými auty, jejichž koupí nelze prodělat. Ať už se vám to může zdát podivné jakkoli, Trabanty už dnes na ceně akorát rostou. A skoro ideální kousek na fotkách níže z roku 1989, tedy opravdu vrcholný produkt ještě poháněný dvoutaktním dvouválcem, to připomíná nejlépe.
Motor stroje se slibný označením 601 S a s lákavou karoserií kombi (je to dokonce takový shooting brake...) ve výsledku z objemu 0,6 litru doluje závratných 26 koní. „Bakeliťáku” to jako novému na stovku trvalo okolo 21 vteřin podle toho, jestli jste zrovna jeli na oběd nebo jste se z něj vraceli. A maximálka byla právě oněch 100 km/h, takže zrychlení lze vnímat i z jiné perspektivy - zrychlit za 21 vteřin na maximální rychlost není zas tak špatný výsledek, to snad ani žádné jiné auto nedokáže...
Pokud tedy toužíte po co nejlepším vstupu do světa takto závratných rychlostí, kombík ve vždy atraktivní kojenecké modři je vám k dispozici. Pozoruhodný je mj. tím, že téměř celých dosavadních 35 let své existence strávil někde schovaný a nikoli náhodou. Majitel jej prostě skladoval pro budoucnost a nicotných 70 najetých km absolvoval jen při snahách udržet jej fit a provozuschopný. Což je chvályhodné, úplně nejeté auto po dekádách stání by bylo akorát pro zlost. Podle nabízejícího na tomto stroji nebylo renovováno absolutně nic a je prý přesně v takovém stavu, v jakém vyjel před pětatřiceti lety z továrny, proto také vidíme dost patiny, zejména v interiéru.
Původní je tedy vše včetně příslušenství, uživatelského manuálu a apod. Spolu s koženkovým a semišovým interiérem je tenhle vůz téměř dokonalým strojem času. Jen je s cenou 19 500 eur, tedy asi 490 tisíc korun, už dost drahý. Za takové peníze můžete mít i dnes skoro novou Octavii, přece jen o fous lepší auto...



















Není to vtip, tohle je dodnes nový a zcela originální Trabant skoro za půl milionu. Je to stroj času přímo do dob, kdy se nad spojením „soudruhu učiteli” nikdo nepozastavoval. Foto: Metropole Classics, publikováno se souhlasem
Zdroj: Metropole Classics@Mobile.de
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 2 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 7 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včera
Nejnovější články
Lidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
před 53 minutamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 2 hodinamiFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
před 3 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 5 hodinamiNejnovější Ferrari má 880 turbo-elektro koní jen na zadku, to bude snad až kruté svezení
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha