Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Někdo najel s obrem s motorem 4,2 celých 909 tkm a pořád jezdil do autorizovaného servisu
15.6.2021 | Mirek Mazal
Tohle auto je fascinující z tolika pohledů, že by si zasloužilo knihu. Však kdo si koupí na takové ježdění mastodontní off-road? Kdo s ním 17 let plní servisní knihu? A především - který vůz zůstane po tom všem v takovém stavu?
Toyota Land Cruiser 100 patří mezi legendy off-roadového světa. Během desetileté produkce trvající od roku 1997 do roku 2007 si vysloužil image spolehlivého společníka na cesty všeho druhu. Ostruhy si vydobyl na rozličných expedicích, později začal platit i za luxusní zboží, a stal se tak jedním z mála skutečných konkurentů Range Roveru. Mohutný a pohodlný Land Cruiser není na trhu ojetých vozů žádnou vzácností, ale co vám ukážeme dnes, je naprostá rarita.
I když Toyoty obecně platí za velmi spolehlivá auta, zrovna Land Cruiser si málokdo kupuje na najíždění velkých porcí kilometrů. A když, pak by člověk čekal volbu některého z menších motorů. Před sebou ale máme „plnotučný” Land Cruiser s turbodieselem 4,2, který má na tachometru 909 611 kilometrů. A to prosím existuje necelých 17 let, takže s ním někdo musel jezdit k 60 tisícům kilometrů ročně. Pořádná porce na velký off-road, takto v kuse rozhodně.
Mechanika tohoto vozu je známa jako spolehlivá a trvanlivá, což platí i o dieselovém šestiválci s výkonem 150 kW (204 koní) a točivým momentem 430 Nm. I když jde o relativně úsporný motor, k ideální volbě na dlouhé dálniční přesuny má opravdu daleko. První majitel tohoto vozu ale svůj stroj musel milovat, a tak s ním jezdil a jezdil. A nejen to, také o něj velmi poctivě pečoval.
Opravdu zřídkakdy narazíte v prodeji na ojetinu s takovým stářím a nájezdem, která by po celou dobu pravidelně navštěvovala autorizovaný servis. Tady se to ale stalo a ze stavu vozu je patrné, že šlo o jen o jeden z projevů péče dosavadního vlastníka. Dlouhé cesty přežil šedý látkový interiér s dřevěným dekorem v takovém stavu, až se skoro nechce věřit, že je původní. Používání ovladačů je patrné, roky v zápřahu za sebou zanechaly nějaké šrámy, i auta s 200 tisíci km ale kolikrát vypadají hůř. Tento interiér není ani pořádně vyčištěný a přesto vypadá výborně.
Ve výbavě nechybí kde co včetně některých dodělávaných prvků, fascinující je ale na tomto autě způsob využití, jeho historie a stav. Až nyní je k dispozici druhému majiteli v kondici, kterou prodávající označuje za mimořádně dobrou a konstatuje, že na autě všechno funguje, jak má - ani původní motor a převodovka prý nenaznačují, že by měly mít vše za sebou.
Požadovaná cena 14 900 Eur, tedy asi 380 tisíc Kč, za takto staré a ojeté auto rozhodně není nízká. Ale tohle je v podstatě rarita, která může posloužit jako příklad, že i s velkým autem s velkým motorem je možné křižovat Evropu tam a zpátky a na konci nemít v rukou vrak. Tedy pokud po tom srdce touží a peněženka to dovolí.












Land Cruiser řady 100 s motorem 4,2 R6 najel skoro milion kilometrů, to samo o sobě výjimečné. A podívejte se, jak málo je to na něm vidět. Foto: Kalot Automobile, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
dnesBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
před 7 hodinamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 8 hodinamiAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
před 10 hodinamiProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
před 11 hodinamiPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
dnes