Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Někdo ujel s ceněným BMW za 17 let jen 14 tisíc km, teď ho prodává dvakrát dráž
22.10.2019 | Mirek Mazal
Návod, jak díky autu vydělat okolo 100 tisíc za rok a ještě s ním alespoň občas jezdit? Prodej tohoto, podle mnohých posledního ryzího BMW M5 tomu napovídá, ještě ho ale musí někdo koupit.
Mezi kultovními vozy mnichovské automobilky jistě nemůže chybět BMW M5 generace E39. Čtyřdveřový supersedan dodnes patří mezi obdivované produkty sportovní divize M. Následovaly jej sice rychlejší modely, charakteru posledního ryze manuálního stroje s minimem elektroniky (alespoň z dnešního pohledu) ale nedosahují.
V letech 1998 až 2003 vzniklo úctyhodných 20 482 kusů tohoto jednoduše střiženého, přesto nezapomenutelného stroje. Většina je dávno „odjetá”, jeden z jistě vůbec nejzachovalejších exemplářů se ale nyní objevil na prodej u Enthusiast Auto Group v americkém Cincinnati. Na tachometru má totiž pouhých 9 225 mil, tedy něco přes 14 tisíc km.
Úchvatné BMW ještě více fascinuje výjimečnou specifikací v rudé barvě Imola Red. Neuvěřitelně hladká karoserie obaluje skvělou techniku zaměřenou nikoliv na záchranu planety, ale na řidiče. Ten je pánem 4,9litrového osmiválce bez turba či kompresoru. Poctivý agregát produkuje 294 kW (400 koní) a 500 Nm točivého momentu na zadní kola přes manuální šestistupňovou převodovku.
Zrychlení na 100 km/h v čase 5,3 sekundy a maximální dynamika do 293 km/h bez omezovače jsou všeříkající, ovšem M5 E39 není jen dálniční expres. Auto funguje skvěle ve všech režimech jízdy, připomíná parádně vyvážený celek, proto po něm konzervativní piloti tolik dychtí, třebaže rychlostní rekordy s ním dávno nezlomí.
Červený exemplář vyrobený před 17 léty je nejen nejetý, dostával vždy i nadstandardní péči. Nasvícený lak oslní, vymetený prach není vidět ani pod kapotou nebo v kufru. Jediné smítko nesmělo dopadnout do dvoubarevného interiéru opět strohé, ale funkční architektury. Krása střídá nádheru, ale zde to není prázdná fráze, nýbrž shrnutí nabídky za 150 tisíc dolarů (3,4 milionu Kč).
To je jistě odvážná cena, jde přesně o dvojnásobek sumy, za kterou byl tento stroj na začátku milénia v USA k dispozici zájemcům o nový kus. V minulosti už ale padly za takto zachovalé M5 E39 i vyšší sumy, a tak ani tato zřejmě není přehnaná. Pokud majitel s nabídkou uspěje, auto mu za každý rok vlastnictví vydělalo 100 tisíc Kč - to zní jako dvojitá radost.





























M5 E39 z roku 2002 není levné zboží, jeho stav ale hovoří za vše
Zdroje: Enthusiast Auto Group, Enthusiast Auto Group@Youtube
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nejnovější články
Kolabující Audi se dál hojí na svých dealerech, marže jim seřízlo až k nule. „Prodávat auta už se nevyplatí,” říkají
před 3 hodinamiLuxusní superjachta Orient Expressu se ukázala před dokončením. Už vztyčila karbonové stěžně, samy jsou větší než většina jachet
včeraZtráty v desítkách miliard, 20 tisíc propuštěných. Nissan padá ke dnu, teď ale vytáhl radikální plán, jak vše vyřešit
včeraMajitel Mazdy si zkusil sám vyměnit olej, aby ušetřil 1 800 Kč za práci servisu, teď musí zaplatit 90 tisíc za opravu
včeraNad Volkswagenem byl poprvé v historii vyhlášen bankrot, pro Němce je to další z řady nepříjemností
včera
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 07:47 - Snowman000
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 09.15. 10:50 - M.Z.
- Výběr navigace do auta 09.15. 09:08 - killerbring
- Komfortní jednotka passat b5.5 09.14. 17:48 - Šimon