Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Někdo ujel s ceněným BMW za 17 let jen 14 tisíc km, teď ho prodává dvakrát dráž
22.10.2019 | Mirek Mazal
Návod, jak díky autu vydělat okolo 100 tisíc za rok a ještě s ním alespoň občas jezdit? Prodej tohoto, podle mnohých posledního ryzího BMW M5 tomu napovídá, ještě ho ale musí někdo koupit.
Mezi kultovními vozy mnichovské automobilky jistě nemůže chybět BMW M5 generace E39. Čtyřdveřový supersedan dodnes patří mezi obdivované produkty sportovní divize M. Následovaly jej sice rychlejší modely, charakteru posledního ryze manuálního stroje s minimem elektroniky (alespoň z dnešního pohledu) ale nedosahují.
V letech 1998 až 2003 vzniklo úctyhodných 20 482 kusů tohoto jednoduše střiženého, přesto nezapomenutelného stroje. Většina je dávno „odjetá”, jeden z jistě vůbec nejzachovalejších exemplářů se ale nyní objevil na prodej u Enthusiast Auto Group v americkém Cincinnati. Na tachometru má totiž pouhých 9 225 mil, tedy něco přes 14 tisíc km.
Úchvatné BMW ještě více fascinuje výjimečnou specifikací v rudé barvě Imola Red. Neuvěřitelně hladká karoserie obaluje skvělou techniku zaměřenou nikoliv na záchranu planety, ale na řidiče. Ten je pánem 4,9litrového osmiválce bez turba či kompresoru. Poctivý agregát produkuje 294 kW (400 koní) a 500 Nm točivého momentu na zadní kola přes manuální šestistupňovou převodovku.
Zrychlení na 100 km/h v čase 5,3 sekundy a maximální dynamika do 293 km/h bez omezovače jsou všeříkající, ovšem M5 E39 není jen dálniční expres. Auto funguje skvěle ve všech režimech jízdy, připomíná parádně vyvážený celek, proto po něm konzervativní piloti tolik dychtí, třebaže rychlostní rekordy s ním dávno nezlomí.
Červený exemplář vyrobený před 17 léty je nejen nejetý, dostával vždy i nadstandardní péči. Nasvícený lak oslní, vymetený prach není vidět ani pod kapotou nebo v kufru. Jediné smítko nesmělo dopadnout do dvoubarevného interiéru opět strohé, ale funkční architektury. Krása střídá nádheru, ale zde to není prázdná fráze, nýbrž shrnutí nabídky za 150 tisíc dolarů (3,4 milionu Kč).
To je jistě odvážná cena, jde přesně o dvojnásobek sumy, za kterou byl tento stroj na začátku milénia v USA k dispozici zájemcům o nový kus. V minulosti už ale padly za takto zachovalé M5 E39 i vyšší sumy, a tak ani tato zřejmě není přehnaná. Pokud majitel s nabídkou uspěje, auto mu za každý rok vlastnictví vydělalo 100 tisíc Kč - to zní jako dvojitá radost.





























M5 E39 z roku 2002 není levné zboží, jeho stav ale hovoří za vše
Zdroje: Enthusiast Auto Group, Enthusiast Auto Group@Youtube
Bleskovky
Vtipálci ukázali riziko aut řízených nikým, desítky robotických taxíků zcela zablokovaly provoz a netušily, která bije
18.10.2025Nový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
16.10.2025Jeden z největších nesmyslů moderních aut pomohl zabít dalšího člověka, uhořel. Ostatní řidiči se marně snažili pomoci
16.10.2025
Nejnovější články
Dealeři aut v Číně krachují po tisících, hlavní důvody jsou varováním i pro Evropu
včeraPoslední osmiválcový supersedan světa s ručním řazením končí, obrat výrobce ale dává naději na pokračování
včeraDechberoucí, dodnes sotva jetý VW Passat W8 kombi s ručním řazením může být váš, je to dokonalé memento doby
včeraJe to zrušení potírání spalovacích motorů, nikoli jejich zákazy, co nyní vytváří tisíce nových pracovních míst
včeraFerrari postavilo pro svého zámožného klienta unikátního moderního nástupce legendární F40, na cenu se raději neptejte
včera
Živá témata na fóru
- IT poradna 10.19. 18:05 - pavproch
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.19. 13:12 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 10.19. 12:05 - mafel
- Rychlodotazy 10.19. 10:59 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 10.18. 11:47 - pavproch
- BMW Divize 10.18. 10:35 - pavproch
- Porsche - vse o sportovnich modelech 10.16. 15:38 - Vrooom
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.15. 20:06 - Truck Daškam