Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je dodnes prakticky nová Škoda Favorit 136 L ještě netknutá VW, dostanete k ní i původní pneu OR 37
4.3.2024 | Petr Miler
V 90. letech by asi málokoho napadlo, že tohle ztělesnění neexistující knihy „50 odstínů hnědi” bude někdy vyvolávat touhu ve sběratelích aut, ale je to tak. Tohle už je vážně sběratelský kus a jeho cena není nijak přehnaná.
Kdybyste před 25 nebo 30 roky někomu řekli, že se z tehdy tuctové Škody Favorit stane jednoho dne sběratelský artikl, asi by se vám vysmál. Ale přesně tím nyní je, tedy alespoň jím může být. Hranatý relikt revolučních časů, který se v bazarech vlastně ještě nedávno prodával za pár desítek tisíc ve velmi dobrých stavech, je dnes jakkoli zachovalý raritou. A pokud na takový narazíte, jedná se obvykle o dobře opečovávané auto s nemalým nájezdem. Dnes vám ale ukážeme něco ještě lepšího.
Jde o skoro muzejní kousek, vývozní Favorit 136 L z roku 1990, který byl po celých 34 let v držení jediného majitele. Nedá se říci, že auto nikdy nejelo, i většina Bugatti ale zvládá urazit větší vzdálenost za zlomek času. Tohle auto má totiž na tachometru jen 9 900 km a nájezd budete prodávajícímu věřit bez váhání. Stav auta je totiž i na zachovalé dobové originály mimořádný.
Ve svém olivově zeleném barevném provedení s hnědo-hnědým interiérem je na první pohled atraktivní asi jako oblek vašeho neoblíbeného politika, ale podívejte se na detaily. Vůz sice aspoň trochu jezdil, v průměru asi 290 km ročně, ale nevypadá ani na to, k autu jsou dokonce stále původní barumky OR37 Economy. Už nejsou na voze, to si dnešní prodávající netroufá, ale při koupi je dostanete nedávno sundané. A podívejte se na auto zespod, neuvidíte na něm ani větší množství špíny, natož pak korozi.
Ostatně kamkoli se na autě podíváte, spatříte něco podobného. Všechna místa, která mají na Favoritech tendenci podléhat zkáze, tady jsou ale nejen v dobrém, ale v netknutém stavu. Podobně je na tom interiér, ostatně stačí si prohlédnout volant, který má tendenci se „vyleštit” do té míry, že ani není vidět struktura plastového povrchu. Tady je vše naprosto neporušené, čalounění sedadel netknuté - najít na tomto voze chybu je velmi obtížné, nevidíme opravdu skoro žádné znaky zubu času.
Je to skutečně historicky cenný exemplář, který nabízí jeho slovenský majitel s česky znějícím křestním jménem. Ten jen potvrzuje, že vůz je naprosto originální, má původní lak, rez není ani na místech, která fotky neukazují, má stoprocentně odpovídající kilometráž a přes 30 let lelkování je možné s ním okamžitě odjet jako s funkčním autem s platnými doklady. Kam? Třeba do muzea, skoro škoda s ním vyrážet kamkoli jinam.
Člověk by čekal, že něco takového bude stát spoustu peněz. A vyloženě levné auto to není, nicméně na poměry takových Favoritů? Cena 4 500 Eur, tedy asi 114 tisíc Kč, vážně není vysoká, navíc na takovou raritu. Považte, že jde o „fako” ještě z doby, kdy do fungování škodovky nemluvil Volkswagen, takže vlastně poslední ryze české auto s prostřelenou slípkou ve znaku. U některého ze sběratelů škodovek se tento vůz jistě bude vyjímat, podle prodávajícího ho stačí vyleštit a bude jako nový.
















Stavem skutečně mimořádný Favorit 136 L z roku 1990 se objevil na prodej na Balkáně. Až takhle zachovalý, dodnes zcela originální vůz se nevídá, přitom stojí velmi přijatelných 114 tisíc Kč. Foto: Aleš Pirš, publikováno se souhlasem
Zdroj: Skoda 1990 Skoda Favorit 136L, Originalzustand@Mobile.de
Bleskovky
Dokáže se nejlepší sportovní sedan dneška vyrovnat osmiválcovým „hrdinům minulosti”? Slavný novinář má smutnou odpověď
11.11.2025
Švédové si vzali zpátky rekord legendárního okruhu, i když své auto museli kvůli „mosteckému syndromu” osadit tímto nesmyslem
10.11.2025
„Bugatti pro chudé” si ve sprintu s otočkou namazalo na chleba veškerou konkurenci, i když s ním nikdo neměl odvahu soutěžit
8.11.2025
Nejnovější články
Toyota chce z nového dvoulitru dostat až 400 koní v době, kdy ostatní s takovými motory končí, ukázala ho v akci
před 11 hodinami
Elektrický Renault Mégane je takový propadák, že mu Francouzi znovu vrátí spalovací motor
včera
Už i Tesla má problém s váznoucími prodeji, a tak začala svá auta levně pronajímat komukoli
včera
Nezájem nutí Audi dál měnit plány. Jeho poslední elektrické modely někde ani „nebudou uvedeny na trh”
včera
Mercedes ukázal nové GLB „v chlaďáku”. Z toho, co udělal s jeho interiérem, vám zamrzne úsměv na tváři
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 11.12. 19:55 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 11.12. 11:49 - pavproch
- Cyklistické vlákno 11.11. 12:11 - M.Z.
- Veřejné, neveřejné i sdílené rampy a garáže 11.11. 09:31 - Předseda
- Cena servisu 11.10. 21:01 - Brus
- Onboard videa 11.09. 14:10 - brnenska.odchytova
- Rychlodotazy 11.08. 23:43 - rutak11
- Má někdo zkušenost s nákupem ojetého auta z Německa přes malého dovozce? 11.08. 12:31 - jerry
