Německé sedany ve srovnání Top Gearu vyškolily japonský supersport

Říkáte si, že když si koupíte supersport, připravíte se sice o praktičnost běžného auta, ale získáte rychlost navíc? Nemusí to tak být, ne v dnešní době.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Německé sedany ve srovnání Top Gearu vyškolily japonský supersport

25.3.2019 | Mirek Mazal

Německé sedany ve srovnání Top Gearu vyškolily japonský supersport

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Říkáte si, že když si koupíte supersport, připravíte se sice o praktičnost běžného auta, ale získáte rychlost navíc? Nemusí to tak být, ne v dnešní době.

Druhá generace Hondy NSX ztělesňuje jeden ze současných vrcholů japonského automobilového inženýrství. Použití nejmodernějších systémů doprovázených strhující dynamikou opět evokuje připodobnění k japonskému Ferrari. Placatý supersport s čtveřicí motorů působí na papíře jako přehlídka pokroku, ale načechraný hřebínek poněkud vadne při srovnání s daleko praktičtějšími automobily z druhého konce Eurasie.

Hondu pohání hybridní soustava tří elektromotorů a jednoho přeplňovaného šestiválce o celkovém výkonu 427 kW (581 koní) a 645 Nm. S tímto výkonem a devítistupňovým automatem je zrychlení na stovku otázkou 3,3 sekundy. S hmotností 1 725 kilogramů se ručička tachometru dostane až na 308 km/h. Nepochybně ohromující specifikace, zář německých supersedanů ale staví japonskou delikatesu do trochu jiného světla.

Redakce Top Gearu přidala na startovní pozici Mercedes-AMG E63S s přeplňovaným osmiválcem o výkonu 450 kW (612 koní) a 850 Nm, který katapultuje čtyřdveřový stroj o váze 1 880 kg na stokilometrovou rychlost za 3,4 sekundy. Bez elektronického omezení se tachometr dostane až za hranici 300 km/h. Údaje Hondy už se nezdají tak skvělé, a to na řadu přichází ještě BMW.

Ukázku schopností současných supersedanů přijelo doplnit BMW M5 Competition vybavené 4,4 litrovým V8 a dvěma turby naladěnými na 460 kW (625 koní) a 750 Nm. Monstrum vážící 1 865 kilogramů působí vedle Hondy jako neobratný slon, ale díky osmistupňové automatické převodovce zrychluje na stovku taktéž za 3,3 sekundy. Omezovač je nastaven na 305 km/h.

Najednou se asijská ikona rychlosti se dvěma sedadly musí bát svůj skalp vedle větších, těžších a o poznání prostornějších strojů. Právem, neboť ve srovnání s nimi dojede do cíle až jako poslední - čtvrtmílový sprint nejrychleji zvládne BMW následované Mercedesem a až třetí prosviští Honda s těžištěm těsně nad zemí. Rozdíl prvního a posledního na dráze dlouhé čtvrt míle tvořily téměř dvě desetiny sekundy a 2,8 km/h. Nic propastného, sporťák by ale v takovém klání měl vládnout, jinak těžko ospravedlňuje svou existenci.

I když rychlost v přímce není vše, člověk si prostě musí říkat, proč vlastně přemýšlet o NSX, která se svou hmotností a charakterem vedle ještě civilizovanějších sedanů nepředvede nic zázračného ani na okruhu. Dnes je těžké obstát se supersportem před takovými monstry, jako je M5 a E63 S, proto také výrobci supersportů ženou výkony do stále absurdnějších výšin - aby si v takových kláních udrželi svo tvář. Hondě se to nepodařilo, navzdory mnohem komplikovanější technice...


Německé sedany ve srovnání Top Gearu vyškolily japonský supersport - 1 - Honda NSX proti Mercedesu AMG E63S a BMW M5 Competition sprint 01Německé sedany ve srovnání Top Gearu vyškolily japonský supersport - 2 - Honda NSX proti Mercedesu AMG E63S a BMW M5 Competition sprint 02Německé sedany ve srovnání Top Gearu vyškolily japonský supersport - 3 - Honda NSX proti Mercedesu AMG E63S a BMW M5 Competition sprint 03Německé sedany ve srovnání Top Gearu vyškolily japonský supersport - 4 - Honda NSX proti Mercedesu AMG E63S a BMW M5 Competition sprint 04Německé sedany ve srovnání Top Gearu vyškolily japonský supersport - 5 - Honda NSX proti Mercedesu AMG E63S a BMW M5 Competition sprint 06Německé sedany ve srovnání Top Gearu vyškolily japonský supersport - 6 - Honda NSX proti Mercedesu AMG E63S a BMW M5 Competition sprint 07Německé sedany ve srovnání Top Gearu vyškolily japonský supersport - 7 - Honda NSX proti Mercedesu AMG E63S a BMW M5 Competition sprint 08Německé sedany ve srovnání Top Gearu vyškolily japonský supersport - 8 - Mercedes AMG E63S vs BMW M5 Competition vs Honda NSX drag 01Německé sedany ve srovnání Top Gearu vyškolily japonský supersport - 9 - Mercedes AMG E63S vs BMW M5 Competition vs Honda NSX drag 02Německé sedany ve srovnání Top Gearu vyškolily japonský supersport - 10 - Honda NSX proti Mercedesu AMG E63S a BMW M5 Competition sprint 05
Honda NSX působí na pohled jako jasný vítěz takového klání, ve skutečnosti ale ve srovnání s nejlepšími německými supersedany dostala na frak

Zdroj: Top Gear@Youtube

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše