Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Německé sedany ve srovnání Top Gearu vyškolily japonský supersport
25.3.2019 | Mirek Mazal
Říkáte si, že když si koupíte supersport, připravíte se sice o praktičnost běžného auta, ale získáte rychlost navíc? Nemusí to tak být, ne v dnešní době.
Druhá generace Hondy NSX ztělesňuje jeden ze současných vrcholů japonského automobilového inženýrství. Použití nejmodernějších systémů doprovázených strhující dynamikou opět evokuje připodobnění k japonskému Ferrari. Placatý supersport s čtveřicí motorů působí na papíře jako přehlídka pokroku, ale načechraný hřebínek poněkud vadne při srovnání s daleko praktičtějšími automobily z druhého konce Eurasie.
Hondu pohání hybridní soustava tří elektromotorů a jednoho přeplňovaného šestiválce o celkovém výkonu 427 kW (581 koní) a 645 Nm. S tímto výkonem a devítistupňovým automatem je zrychlení na stovku otázkou 3,3 sekundy. S hmotností 1 725 kilogramů se ručička tachometru dostane až na 308 km/h. Nepochybně ohromující specifikace, zář německých supersedanů ale staví japonskou delikatesu do trochu jiného světla.
Redakce Top Gearu přidala na startovní pozici Mercedes-AMG E63S s přeplňovaným osmiválcem o výkonu 450 kW (612 koní) a 850 Nm, který katapultuje čtyřdveřový stroj o váze 1 880 kg na stokilometrovou rychlost za 3,4 sekundy. Bez elektronického omezení se tachometr dostane až za hranici 300 km/h. Údaje Hondy už se nezdají tak skvělé, a to na řadu přichází ještě BMW.
Ukázku schopností současných supersedanů přijelo doplnit BMW M5 Competition vybavené 4,4 litrovým V8 a dvěma turby naladěnými na 460 kW (625 koní) a 750 Nm. Monstrum vážící 1 865 kilogramů působí vedle Hondy jako neobratný slon, ale díky osmistupňové automatické převodovce zrychluje na stovku taktéž za 3,3 sekundy. Omezovač je nastaven na 305 km/h.
Najednou se asijská ikona rychlosti se dvěma sedadly musí bát svůj skalp vedle větších, těžších a o poznání prostornějších strojů. Právem, neboť ve srovnání s nimi dojede do cíle až jako poslední - čtvrtmílový sprint nejrychleji zvládne BMW následované Mercedesem a až třetí prosviští Honda s těžištěm těsně nad zemí. Rozdíl prvního a posledního na dráze dlouhé čtvrt míle tvořily téměř dvě desetiny sekundy a 2,8 km/h. Nic propastného, sporťák by ale v takovém klání měl vládnout, jinak těžko ospravedlňuje svou existenci.
I když rychlost v přímce není vše, člověk si prostě musí říkat, proč vlastně přemýšlet o NSX, která se svou hmotností a charakterem vedle ještě civilizovanějších sedanů nepředvede nic zázračného ani na okruhu. Dnes je těžké obstát se supersportem před takovými monstry, jako je M5 a E63 S, proto také výrobci supersportů ženou výkony do stále absurdnějších výšin - aby si v takových kláních udrželi svo tvář. Hondě se to nepodařilo, navzdory mnohem komplikovanější technice...
Honda NSX působí na pohled jako jasný vítěz takového klání, ve skutečnosti ale ve srovnání s nejlepšími německými supersedany dostala na frak
Zdroj: Top Gear@Youtube
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch