Nepopulární názor: emisní skandál VW je mi ukradený. A vám může být též

 | 123 příspěvků | 26.9.2015 Walter Kraft
Reagovat

Nepřihlášený Long

V EU jsou dotace za nízké.. | 26.9.2015 11:59reagovat
avatar

V EU jsou dotace za nízké emise ve městech běžné, jen u nás v politice na to sere pes, klasika, přesně tak, nám to může být ukradený.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Embed

Reakce na: V EU jsou dotace za nízké.. | 26.9.2015 12:04reagovat
avatar

Jenže i kdyby tu byly, beztak budou vycházet pořád z těch samých virtuálních výsledků měření, který realitu neodrážej ani u jednoho auta...

Nepřihlášený Rob D.

Pan Kraft opět racionálně... | 26.9.2015 12:06reagovat
avatar

Pan Kraft opět racionálně. Je to tak, neděje se v podstatě nic, to šílenství nechápu. A nemám TDI.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený xpert

komunikace eu-nemecko poba.. | 26.9.2015 12:09reagovat
avatar

komunikace eu-nemecko pobavila, dobry :))

jinak samo souhlas, je to nafoukly az beda. jen tak se na to nezapomene, ale akcie se vrati nahoru urcite. s timhle vw nestoji ani nepada a bude to platit tim spis, az to praskne na vsechny.

Nepřihlášený XTad

Smutne je spis to, ze cela.. | 26.9.2015 12:09reagovat
avatar

Smutne je spis to, ze cela afera je pouze dusledkem honu na CO2. Kdyby nebyly motory tak downsizovane (kvuli nizsimu CO2), nevykazovaly by takove hodnoty NOx a kdyby se tolik neprotlacovaly diesely (opet kvuli nizsimu CO2), tak jezdime v normalnich benzinech (ktery by nebyl oproti nafte znevyhodnen vyssi spotrebni dani) a nejake NOx neresime.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený xpert

Reakce na: Smutne je spis to, ze cela.. | 26.9.2015 12:11reagovat
avatar

to je slusna trefa, nox jsou i u v12 prakticky nula. ale nekdo zacal honit co2 a na ostatni se kaslalo... smutny.

Nepřihlášený Sedmikráska

Na tento článek nelze říci.. | 26.9.2015 12:34reagovat
avatar

Na tento článek nelze říci než absolutní trefa do černého.

Nepřihlášený Driver

Článek trefný a šel by shr.. | 26.9.2015 12:45reagovat
avatar

Článek trefný a šel by shrnout do jedné věty. Ekologie, (jako jedna z mnohých dalších záminek, jmenujme třeba ochranu před terorismem jako důvod napadení suverenních států, atd atd) je dnes zástěrka pro další umělý růst kapitalizmu. (který už dávno narazil na své hranice, je totiž založen na neustálém růstu, a to je nemožné) Nejde o to, že je špatně se chovat ekologicky, jde o to, že se ekologicky necháváme. Jen se šíří iluze o tom, že se na tom pracuje. Ve skutečnosti to tak není. Tesla vynalezl takové technologie, které se dodnes tají. Jde o energii zdarma distribuovanou dokonce bezdrátově. Až bude tohle dostupné, bude skutečně lidstvo myslet ekologii vážně. Zatím jsme v rámci CZ nevyužili ani potenciál plynofikace. Většina domů měla plyn nebo přímotopy. Tohle jsou mnohem větší zdroje emisí, tyhle kotle na uhlí a plasty... No a od minimálních emisí jsme se díky daním na proud pro přímotopy (tarif) a daň na plyn posunuli kam? Točná sezóna začíná. Vidíte ten smog co je každou zimu neskutečný? Diesely jezdí celoročně. Kde jsou priority? JE TO VŠE JEN BYZNYS A PODVOD. Ekologie neexistuje.

Nepřihlášený ExFun

Souhlasím s článkem. Vidím.. | 26.9.2015 13:07reagovat
avatar

Souhlasím s článkem. Vidím ale důvod pro "paniku". Ne proto, co se stalo, ale co se může stát (samozřejmě černé scénáře).

Premisa 1 je, že eko mají značnou politickou sílu (viz vůbec vznik norem, eko instituce)

Premisa 2 je, že se to týká všech dieselů.

Pokud celá aféra vyšumí do ztracena, budeme rádi. Pozitivním výsledkem by bylo i navýšení emisních limitů, což ale nejde předpokládat.

Můžou ale nastat obrovské svolávací akce na diesely, při kterým jim budou přehrávány SW, aby limity plnily stále - tím by se dieselová auta vrátily zpět - snížení výkonu by bylo jistotou... To už by uživatelé ucítili podstatně.

Další variantou by bylo uvalení speciální daně na diesely (to zřejmě předpokládá MB, který hned vydal prohlášení, že budoucnost je v hybridech). Zase to odnesou uživatelé.

Celkově lze předpokládat, zvýšení současného tlaku na opouštění dieselů. žádná země si nebude chtít nechat zničit automobilku, takže automobilky a vlády budou společně přemýšlet nad tím, jak to celé nechat zaplatit poplaníky/řidiče. Smysl by pak dávalo nejvíc zdanění a administrativní opatření znevýhodňující diesely, čímž bude vyvíjen tlak na zbavení se dieselů a pořízení benzínů, nebo nejhůř hybridů... Vlády se nažerou, automobilky zahojí na prodejích nových aut. Ekonomika se (uměle) roztočí na vyšší otáčky. Jen lidi to zase zaplatí...

Současné majitele dieselů to tedy může postihnout citelně ...

Majitelé benzínů ale nemusí být také úplně klidní. Jednak lze očekávat, že se dříve nebo později objeví nějaký problém i u benzínů, ale ještě dříve teoreticky mohou ona administrativní opatření (v nejhorší podobě pro-hybridní) zasáhnout i je...

Nepřihlášený ExFun

Ještě dodám, že pokud by n.. | 26.9.2015 13:13reagovat
avatar

Ještě dodám, že pokud by nastala akce - znič diesel, kup benzín, výrobci takové regulace využijí a navýší ceny...

Nepřihlášený Leos Mastnik

Konečně promluvil někdo, k.. | 26.9.2015 13:28reagovat
avatar

Konečně promluvil někdo, kdo věci rozumí. Až doposud jsem četl ohledně emisí jenom tlachy hlupáků.

Nepřihlášený cudzinec11

PROTIUVAHA: - keby cena v.. | 26.9.2015 13:33reagovat
avatar

PROTIUVAHA: - keby cena vasho auta klesla zo dna na den na 0 EUR, bolo by vam to ukradnute? asi tazko... - keby ste zaplatili niekolkotisic USD navyse s vedomim, ze si kupujete ekologicke auto a potom by ste zistili, ze to tak nie je, kupili by ste ho? Zvlast keby bol benzin za 60 centov a ten benzinovy trojlliter sestvalec lacnejsi??? Tvrdenie, ze kazdy vie, ze udaje o spotrebe su loz, jednoducho nie je pravdive!!! Vacsina kupujúcich aut nie su automobilovi nadsenci, nepoznaju metodiku merania spotreby, nechodia na specializovane servery a pod. Prid 50 rocna pani do predajne, zapaci sa jej napr. Captur, pozrie na nizku spotrebu, zisti, ze to prijemne taha a odide z predajne s 1.5 dieslom, s ktorym potom ide 5 km do prace a do Tesca... Chcel by som vidiet, ako dodatocne vyreklamuje, ze jej to zerie viac... Ked v USA plati ochrana spotrebitela a nas zakaznik je nas pan a v EU je tolerovane spekulovanie, podla mna je zaverom, ze treba prejst aj v EU na USA system a netolerovat dalej nezmysly. Ibaze v EU zial z USA preberame iba to zle a to dobre ignorujeme...

Nepřihlášený rakkin

Když má VW takový přístup.. | 26.9.2015 13:53reagovat
avatar

Když má VW takový přístup k emisím, jaký bude mít dál přístup k ostatním věcem? Podplácení článků, aby VW byl co nejlepší, absolutní výkyvy udávané spotřeby oproti realitě.To už zde vše bylo. Auto od takového výrobce nikdy:) Né nadarmo drží japonci v ostatních žebříčkách první pozice.

Nepřihlášený kony

musim opravdu pochvalit cl.. | 26.9.2015 13:58reagovat
avatar

musim opravdu pochvalit clanek, dlouhej jak tejden, ale dobrej. Vic takovych

Nepřihlášený nicknamed

Mne to ukradeny rozhodne n.. | 26.9.2015 14:12reagovat
avatar

Mne to ukradeny rozhodne neni. Predevsim by mne zajimalo, jestli v realu spadne auto s takto upravenym motorem do jine normy a budou se prepisovat technicaky a vymenovat treba zelene samolepky za zlute. Protoze jestli na papire podvodem splnuje Euro 5 a v realu max. Euro 3 jako me Volvo V 70 z roku 2001 a podvodne auto bude mit vjezd do zelenych casti mest povoleny, protoze diky podvodu ma pravo na zelenou samolepku, kdezto me se zlutou samolepkou nikoliv (v roce 2018 i v Praze), tak je to na zalobu.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený JaRy

Od začátku aféry jsem v po.. | 26.9.2015 14:17reagovat
avatar

Od začátku aféry jsem v pozadí viděl Piecha, který celou VW tak jak ji vidíme v posledních dvaceti letech vybudoval, svou hlavou a teď se to vzali do rukou nýmandi, kteří by to asi časem poslali zcela do průseru. On tam chtěl mít kompetentní lidi a přesto, že vznikne ztráta tak tím, že se do vedení dostanou jeho zdatní a spolehliví lidi je to vlastně přínos. Bohužel si myslím, že od něj se nedostane žádná informace na veřejnost.

Nepřihlášený

Reakce na: Mne to ukradeny rozhodne n.. | 26.9.2015 14:43reagovat
avatar

ty jdes porovnavat starej vrak s novyma autama? ses normalní?

Nepřihlášený

mě by docela zajímalo jest.. | 26.9.2015 14:59reagovat
avatar

mě by docela zajímalo jestli při pádu akcií začal někdo hromadně zkupovat akcie VW Group a kdo,protože postupem času v tom nic jinýho nevidim než spekulaci

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Dalibor

Reakce na: mě by docela zajímalo jest.. | 26.9.2015 15:22reagovat
avatar

Já bych o jednom maníkovi věděl, jmenuje se F. Piech.

Nepřihlášený ano, ano ..

za všechno mohou regulátoři.. | 26.9.2015 15:26reagovat
avatar

za všechno mohou regulátoři ... jakej blbeček vůbec vymyslel, že se za vraždu chodí na 15 let do kriminálu?

Nepřihlášený MK

Autor zjevně nemá právní v.. | 26.9.2015 15:59reagovat
avatar

Autor zjevně nemá právní vzdělání, jinak by takovou hloupost nenapsal. Pokud jsou stanoveny nějaké normy měření emisí, pak se zcela jistě předpokládá, že takové hodnoty bude auto dosahovat běžně za testy obdobných podmínek, ne že se to očůrá ad hoc softwarovou úpravou. Jde o to jaký je cíl normy, a ten je evidentně někde zcela jinde

Nepřihlášený mackomorf

Vynikajúci článok s ktorým.. | 26.9.2015 16:28reagovat
avatar

Vynikajúci článok s ktorým absolútne súhlasím. Ruku do ohňa kto vyberá auto podľa produkcie CO2 a Nox? Určite sa nájdu aj taký ale veľa ich nebude.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Bio

Jde jen o to, že se diesel.. | 26.9.2015 16:29reagovat
avatar

Jde jen o to, že se diesel neměl v osobáku nikdy objevit. Je to zbytečná chyba evropanů, kterou by měli co nejrychleji napravit.

Nepřihlášený oh.c!

Reakce na: Smutne je spis to, ze cela.. | 26.9.2015 16:29reagovat
avatar

Souhlas. Bohužel "se vytvořila" teorie, ve které hraje CO2 o tzv. "globálním oteplování". A tato teorie je prezentována všude. Smutné je, že je tato teorie "globálních oteplovačů" považována za standart. Dovolí si někdo na veřejnosti označit tuto teorii za hovadinu? Ne, naopak politici toho využívají jako zdroje financí pro korupci svých voličů. Čest výjimkám.

Nepřihlášený klus

Autorovi podvod nevadí a p.. | 26.9.2015 16:35reagovat
avatar

Autorovi podvod nevadí a proto nemá s podváděním VW problém. Asi ho ten podvodník platí a odpadům, jako je autor článku peníze nesmrdí. To se dá pochopit. Co však nechápu, že to nevadí zákazníkům VW. To jsou to opravdu tak tupé zmasírované ovwce, že si koupí auto od firmy, která vědomě podvádí kvůli pár ušetřenejm euro. To je nenapadne, že je může podvádět i v něčem jiném.

Nepřihlášený Tom

Ne že bych s článkem v mno.. | 26.9.2015 16:38reagovat
avatar

Ne že bych s článkem v mnoha věcech nesouhlasil, zvláště v pohledu na absurditu evropského systému norem a měření emisí, který toho se skutečnou ekologií nemá moc společného. Ale článek podle mě krásně ukazuje jeden velmi rozdílný aspekt v přemýšlení evropanů (čechů zvláště) a severoameričanů, jak jsem jej za svého pobytu v USA vnímal. Pokud chcete u nás jako nezletilí dostat pivo nebo cigarety, dojdete se zletilým kamarádem do hospody nebo do trafiky a on Vám požadované zakoupí a klidně před zraky všech přítomných předá. Když jsme chtěli v USA koupit kolegům z Ukrajiny, dvacetiletým těžkým kuřákům cigára (v USA od 21), poprvé nám je prodavačka neprodala, že jsou s námi nezletilí, kteří se snažili už jednou cigarety koupit a ona nechce problémy. Když se nám to jinde (bez těchto kolegů v dohledu) podařilo a chtěli jsme jim je před obchodem předat, přiběhl na nás prodavač zevnitř obchodu, jestli jsme se nezbláznili. Nikdo neřešil žádné kejkle, slovíčkaření a alibismy, kdo komu co předá, kdo za to má a nemá zodpovědnost, atd., když stejně bylo všem jasné, že cigarety byly pro (u nich) nezletilé a smyslem zákona, proč byl vydán, je tomu zabránit. Takže myslím, že WV moc dobře věděl, proč se v USA nabonzoval nakonec sám a sypal si popel na hlavu. Kličkování a relativizování, na které jsme zvyklí v Evropě by mu mohlo pořádně zavařit.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený kluc

Reakce na: Pan Kraft opět racionálně... | 26.9.2015 16:38reagovat
avatar

Pan Kraft racionálně pro sebe - pro peníze do vlastní kapsy. S tebou je to horší. Na podvádění jsi si zvykl do takové míry, že už ti nevadí.

Nepřihlášený kluc

Reakce na: Ne že bych s článkem v mno.. | 26.9.2015 16:42reagovat
avatar

V zemi, kde je každý podvodník a hrdina, to těžko vysvětlíš. I proto absolutní nepochopení této kauzy. V této kauze totiž nejde o nějaké emise, ale o to, že firma VW vědomě podváděla se souhlasem nejvyššího vedení. Proto ta aféra, výměna vedení, pád akcií,...

Nepřihlášený Lowman

Tento článek tesat do kame.. | 26.9.2015 16:43reagovat
avatar

Tento článek tesat do kamene.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený kluc

Reakce na: Vynikajúci článok s ktorým.. | 26.9.2015 16:49reagovat
avatar

Tady jde o oxidy dusíku, které způsobují rakovinu. A věř tomu, že to zákazníky v USA enormně zajímá. Proto tam mají tak přísné normy, které ignoranti podvodem obešli. Nikoho jiného to ani ve snu nenapadlo a raději v USA malé diesly neprodávali. VW tím získal konkurenční výhodu a pár USD na tom vydělal. Teď snad těm idiotům došlo, že lhát a podvádět se nemá. Není problém se podívat, co si o VW teď jejich zákazníci a prodejci myslí. Ta firma v USA skončila.

Nepřihlášený kluc

Reakce na: Tento článek tesat do kame.. | 26.9.2015 16:50reagovat
avatar

Stejně jako tvou omezenost a hloupost.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Petr

Novinářská kuurrva. Pan re.. | 26.9.2015 16:57reagovat
avatar

Novinářská kuurrva. Pan redaktor je buď bezmozek a nebo nemá na chleba. Takhle hluboko klesnou se snad ani za peníze nedá. Ale chápu, že koncern musí šířit propagandu i pro tu mejtupější část populace. Asi dobře ví, právě tam má nejvíc zákazníků.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Stuttgart, 26. září 2015... | 26.9.2015 17:00reagovat
avatar

Stuttgart, 26. září 2015. Porsche Automobil Holding SE, Stuttgart ("Porsche SE"), dosáhla dohody s Suzuki, Shizuoka, získat podíl z 1,5 procenta v kmenových akcií společnosti Volkswagen AG, Wolfsburg, v OFF- transakce na trhu. Zúčastněné strany se dohodly nezveřejňovat kupní cenu. Akcionářská Porsche SE v obyčejném základního kapitálu společnosti Volkswagen, čímž vzroste na 52,2 procenta. Stakeof upsaný kapitál bude činit 32,4 procenta.

Porsche SE považuje nákup 4.397 milionů kmenových akcií jako silný závazek k své hlavní investice, a zdůrazňuje svou roli jako kotva akcionáře v Wolfsburg se sídlem automobilky.

Tady bych viděl zakopanýho psa jenom by mě zajímalo kolik na tom odkupu při poklesu ceny akcií vydělali.

Nepřihlášený Lowman

Reakce na: Stejně jako tvou omezenost.. | 26.9.2015 17:57reagovat
avatar

Copak, argumenty nemáš tak urážíš?

Nepřihlášený Provo

Reakce na: Novinářská kuurrva. Pan re.. | 26.9.2015 18:00reagovat
avatar

Na rozdíl od tebe, který jenom anonymně nadáváš, se umí redaktor podepsat a veřejně obhajovat svůj názor.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Pepa

hlavně že ty vyžraný amíky.. | 26.9.2015 18:29reagovat
avatar

hlavně že ty vyžraný amíky zajímají nějaký emise, vždyť jsou největšími znečišťovateli planety hned po Číně dohromady se tyto dvě země podílejí na téměř polovině na planetě vypouštěných emisí

Nepřihlášený Petr

Reakce na: Na rozdíl od tebe, který j.. | 26.9.2015 18:38reagovat
avatar

Pan redaktor neobhajuje svůj názor. Jenom za peníze plní zadání. Až nějakým podvodem přijde o střechu nad hlavou a děcka mu umřou na rakovinu, tak pochopí, že těch pár korun za to nestálo.

Nepřihlášený

To teda slyším poprvé, že.. | 26.9.2015 18:56reagovat
avatar

To teda slyším poprvé, že je NOx karcerogenní.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Sir CHerokee

Dobrý článek. Hlavně srovn.. | 26.9.2015 19:14reagovat
avatar

Dobrý článek. Hlavně srovnání s uhelnými elektrárnami sedí! Je to celé jen pseudoekologická šikana.... naprosto nesmyslná. A pak Evropu zaplavují takové pseudomotory jako jsou 3válcové 1,0 turbo motory a podobné pitomosti.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený xps

Reakce na: To teda slyším poprvé, že.. | 26.9.2015 19:20reagovat
avatar

není nad sebevzdělání ...

http://hluk.eps.cz/hluk/emise/vliv-emisi-na-zdravi/

Cituji: "dlouhodobá expozice vysokým koncentracím výfukových plynů dieselových motorů vede k nárůstu výskytu rakoviny o 40%" ...

Jinak tedy k článku pana autora, pana Krafta ... VW lhal a proto mu náleží trest!!! Lhali ostatní? Náleží jim stejný trest!!! Emise elektráren prosím nerozebírat, efektivita elektráren je trochu někde jinde a kdokoli píše příspěvek na toto forum cítí, že ta elektřina se někde vzít musí, v dieselu si vozí zadnici kde kdo ...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený xps

Reakce na: Dobrý článek. Hlavně srovn.. | 26.9.2015 19:21reagovat
avatar

Vřele doporučuji nejdřív něco přečíst a především o tom trochu popřemýšlet. Taková prázdná prohlášení ukazují jediné ... kam proud, tam lodička ...

Nepřihlášený lojz

Další článek nahovno. M.. | 26.9.2015 19:37reagovat
avatar

Další článek nahovno.

Místo podsouvání bezvýznamných zavádějících info, typu kolik čeho vyprodukuje loď nebo elektrárna, bych se tu rád dočetl onu základní zásadní informaci. A to jaké emisní normy platily v USA, jaké u nás, jaké deklaroval VW při prodeji auta emise a potom počkal na nový srovnávací test.

A posouzení o jak významný podvod jde bych nechal na čtenářích a nesnažil se to trapně všude zlehčovat.

První alarmující informací pro zákazníky je skutečnost, že koncern je prolhaný do morku kostí. Ale zřejmě to redakci pořád dost sype.

Nepřihlášený ...

Souhlasím s autorem článku.. | 26.9.2015 20:15reagovat
avatar

Souhlasím s autorem článku. Zajímavé bude co z toho a jak se projeví na naší Škodě. Taď dám bokem zdejší "hajtery"- teoreticky by ji (Škodu) to mohlo VELMI posílit jak v rámci VW tak globálně.

A to přiznám dvě věci: 1. Jsem totální pesimista stižený depresemi. 2. Mám o hodně lepší informace než autor...

Nepřihlášený Pepa

Pokud autorovi textu nevad.. | 26.9.2015 20:41reagovat
avatar

Pokud autorovi textu nevadí chování VW ,tak mu dozajista nebudou vadit bio potraviny plné chemie, maso plné růstových hormonů,doping sportovců, nedodržování konstrukčních pravidel v motoristických sportech, atd.dalo by se pokračovat nekonečně dlouho.

Vždyť přece chceme hlavně hodně laciného jídla.Nové rekordy ve sportu... .

Není lepší méně a kvalitně.Méně rekordů,ale čestných? Ale uznávám,že každý má právo chtít něco jiného.

A VW se nepřiznalo jen tak,řešilo to rok a nic nevyřešilo,takže jim nic jiného nezbývalo.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený ...

Reakce na: Pokud autorovi textu nevad.. | 26.9.2015 21:30reagovat
avatar

Cokoli není zakázáno není trestné. Pravidla pro bio... a eko... stanovují ignoranti kteří nejsou vývojáři, konstruktéři nebo technologové. Vůbec si nedokáží představit kolik peněz, času a lidského úsilí stojí pokrok civilizace... místo toho objímají stromy a pijí "diamantovou" vodu. Přitom třeba metanu vyprodukují nejvíc krávy, podporované v rámci podpory zemědělcům...

Nepřihlášený Břetislav Černík

Nesrovnalosti v argumentec.. | 26.9.2015 23:49reagovat
avatar

Nesrovnalosti v argumentech autora článku.

1. S názorem autora článku ohledně emisí CO2 automobilů nelze nic jiného než souhlasit.

2. S argumentací o produkci jiných škodlivých plynů v poměru s ostatními znečišťovateli je ale situace trochu odlišná. Těžko se dá srovnávat tepelná elektrárna, která rozptyluje uvedené znečištění do objemu miliónů kilometrů kubických s automobilovým výfukem, který vám produkuje uvedené plyny přímo pod nosem. Možná si autor nepamatuje stav v okolí rušných ulic ve velkoměstě před zavedením katalyzátorů a omezováním emisí. Můj čuchový indikátor ale i přes nárůst dopravy hlásí zlepšení. A pokud z tohoto důvodu Amíci považují jednání VW jako podvod, tak ty z velkoměst docela chápu. A ty z EU také. Ono totiž mnohdy jet za takovým dieslem není ani v zácpě na dálnici žádné výhra a člověk mnohdy nechápe, jak takový čmoudoprd mohl projít technickou či homologací.

Nepřihlášený

Ano, třícestný řízený kata.. | 27.9.2015 00:41reagovat
avatar

Ano, třícestný řízený katalyzátor je jediným zásadním objevem , který skutečně zásadně omezil škodliviny ve výfukových plynech. Od té doby je to jen takové hraní.

Nepřihlášený Luki

Tyhle články typu "ano, vy.. | 27.9.2015 00:58reagovat
avatar

Tyhle články typu "ano, vysral jsem se na lavičku, ale tamten taky a má větší hovno" miluji. Podstatné je, že na lavičky se nesere.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Komické.

Když autor už v první větě.. | 27.9.2015 06:20reagovat
avatar

Když autor už v první větě napíše, že se nejedná o obhajobu "něčeho", každému, kdo se trochu vyzná, jak to v "prolhané branži" chodí, je okamžitě jasné, že autor cosi obhajuje, ale počíná si u toho krajně neobratně.Takhle se krizové PR nedělá.

Nepřihlášený ExFun

Reakce na: Tyhle články typu "ano, vy.. | 27.9.2015 09:30reagovat
avatar

Jenže zde se jedná o lavičku, na které lze podle norem sedět jen se zašitou pr.elí.

Zákonné normy lze porušit, ale přírodní ne. Norma této lavičky jak hezky napsal D-Fens !Třetí důležitá věc je, že emisní limity se neustále zpříšňují. Z politického důvodu je nezbytné, aby každá další edice emisních regulací byla ještě extrémnější než ta předchozí, jinak začnou alarmistické organizace dělat bordel a budou hořce obviňovat politiky z nedostatku vůle bojovat za záchranu planety. V případě EURO-6 se podařilo vyhlásit válku fyzikálním zákonům a při EURO-7 se je podaří porazit"

Nepřihlášený hjjkoo

Dneska holt frcej racionál.. | 27.9.2015 09:34reagovat
avatar

Dneska holt frcej racionální zmrdi.Dobre mravy nejsou a nebudou

Nepřihlášený RENÉ

TSI - kdyby takovéhle moto.. | 27.9.2015 10:27reagovat
avatar

TSI - kdyby takovéhle motory vyráběla jakákoli jiná automobilka, novináři by ji roznesli na kopytech. Vždyť to byl průser jako hrom. TDI - poslední spolehlivé TDI byla 1.9, co následovalo potom byl průser jako hrom. No a teď průser s normami. DAS AUTO? DAS MARKETING!

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Pavel

Jiste, snaha vw hlasit do.. | 27.9.2015 11:57reagovat
avatar

Jiste, snaha vw hlasit do sveta, ze ostatni vyrobci jsou v tom taky je marna. Jedna vec je vyvijet pod tlakem emisnich limitu technicka reseni, ktera v normovanem testu emisni limity plni, druha vec je snazit se to ochcat nejlevnejsi cestou necim, co se zapina jen po dobu testu a ziskat tak konkurencni vyhodu. Vsichni vime kolik aut se s temito motory prodalo... Takze je to svinstvo tecka. Bavit se o nesmyslnosti norem je uplne jina diskuse. Do te rovnice je vsak treba pridat jeste jednu podstatnou vec. Cele omezovani co2 je jen predzvest toho co prijde... Dochazeji nam zdroje a bez omezeni spotreby prijde konec brzy. Co na tom, ze ti mocni si spotrebu neomezuji. Vsude letaji, na summity jezdi v nejsilnejsich limuzinach... Rozhodnuti za nas delaji lide, ktere jsme nevolili... Nepripomina vam to leta minula? Toto je jen zacatek

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Antikomunista

Reakce na: Jiste, snaha vw hlasit do.. | 27.9.2015 12:04reagovat
avatar

Ty jsi jasný kandidát na náčelníka u komančům.

Nepřihlášený Pepa

Normy,pravidla sice stanov.. | 27.9.2015 12:31reagovat
avatar

Normy,pravidla sice stanoví úředník,ale ten má zásluhu,že to dá na papír.Jinak co norma obsahuje,parametry, vytvářejí právě lidé ve firmách,které se danou věcí zabývají.Tudíž normy jsou splnitelné,je to jen otázka investic.

Například BMW emisní požadavek plnilo,VW ne.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Pro všechny zastánce co zd.. | 27.9.2015 19:23reagovat
avatar

Pro všechny zastánce co zde hájí tu partu podvodníků, kteří chtějí vydělávat více a více za méně a méně.Nemám vůz tohoto výrobce a ani mít nikdy nechci.Nejde tu o nějaká čísla kolik to vypouští emisí, ale o tom, že VW lhal zákazníkům i institucím.Každý ať jim auto vrátí a dostanou peníze.To by byla prdel.Já bych to udělal! Ale zde se budou zase kamarádi od VW a Škody hájit. Důvody jsou jasné a je jedno jestli to má znak VW a nebo Škoda nebo Seat. 1. Předraženost domácí značka vyrábějící auta v cr kousek za humny a přitom nejdražší auta na trhu.O VW Seat a Audi to ani nemluvím 2. nevybavenost aut absurdní, jak jsou očesaná auta.Vše musí dále zákazník připlácet 3.nehorázné finty na zákazníky Uvádění nových generací, které jsou 10 let staré:-( Falešné výfuky:-( Kopírování jiných značek:-( Podvody u emisí:-( 4.Poruchovost Ač to 95% majitelů nepřizná , tak poruchovost je proti jiným značkám je hrozná

Nepřihlášený Miro

Fuj dizel ! | 27.9.2015 20:39reagovat
avatar

Fuj dizel !

Nepřihlášený Miro

Reakce na: TSI - kdyby takovéhle moto.. | 27.9.2015 20:40reagovat
avatar

Das prepadak! :D proste niekto musi byt najhorsi..

Nepřihlášený Vladimír Vošický

Výborný článek i od tak ma.. | 28.9.2015 11:29reagovat
avatar

Výborný článek i od tak malého serveru. Teď tu ovšem budu vládnout já.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Prodejce

Reakce na: Výborný článek i od tak ma.. | 28.9.2015 13:37reagovat
avatar

takže začíname:

http://www.hyundai.cz/files/download/akcni-nabi dky/i20-akcni-cenik.pdf

Nepřihlášený JaRy

Reakce na: Normy,pravidla sice stanov.. | 28.9.2015 13:47reagovat
avatar

bmw emisní požadavky v provozu taky neplní a násobně je překračuje a nejhorší je v tom volvo. Ale o to vůbec nejde, jde o to zaměřit se na firmu, ze které se dá vyrazit nejvíc peněz. A to je jednoznačně vw.

Nepřihlášený R32

Ale no tak... toto je len.. | 28.9.2015 14:32reagovat
avatar

Ale no tak... toto je len prvá lastovička, všetci sa pripravte na mega mediálnu VW masáž kde sa bude problém bagatelizovať, ukazovať na iných, ukazovať na nezmyselné - s realitou nereálne merania, prirovnávať k inému priemyslu atď... Skrátka VW má marketing (a média) pod palcom.

Nech si dá pán autor (a každý obhájca tohto podvodu) napr. do svojej studni 50 !!! násobne viac chlóru a potom nech dá s kľudom každému svojmu členovi rodiny denne tú vodu piť...

Nepřihlášený foji

Tady je to samej duševní n.. | 28.9.2015 15:51reagovat
avatar

Tady je to samej duševní naháč, cenu ale za největšího debila si odnáší ten co si kupuje ty nejdražší a nejméně vybavenější auta na trhu s falešným výfukem.

Nepřihlášený Pupík

Souhlasím s tím, že honba.. | 28.9.2015 16:09reagovat
avatar

Souhlasím s tím, že honba za ekologii v určitých odvětvích je občas přitažená za vlasy, ale rád bych autorovi připomenul pár informací.

Problém s NOx z aut je ten, že se auta ve velké blízkosti lidí a zástavby. Na rozdíl od elektrárny, která leží někde za kopcem a především pak může všechny škodliviny snadno rozptýlit do okolí.

S tím také souvisí druhý problém. NOx vypouští auta výfukem velmi nízko nad zemí. A zde potom působením slunečních paprsků (zejména pak v teplých a bezvětrných dnech) vzniká tzv. přízemní ozon, který je pro nás toxický. Proto je zde snaha na snižování emisí NOx.

Takže srovnávat emise aut a uhelných elektráren pomocí množství vypouštěných látek takto jednoduše nelze. Na druhou stranu některé emisní normy jsou opravdu přitažené za vlasy.

Nepřihlášený Vašek P.

Tento článek je určen před.. | 28.9.2015 16:19reagovat
avatar

Tento článek je určen především pro ty jedince, kteří neznají význam slova PODVOD. Smutné na tom je především fakt, že sám autor není tak debilní, ale brání svého největšího zadavatele reklamy. Což určitým jedincům ani nedojde.

Nepřihlášený Petr Laierman

Při pročítání řádků čl.. | 28.9.2015 18:16reagovat
avatar

Při pročítání řádků článku, který mimochodem nelze pro autorův zavrženíhodný názor ani dočíst, jsem shledal alespoň jednu skutečnost za přínosnou. Mám tím na mysli skutečnost, kdy motoristicky zaměřená část novinářské obce, podle zatím valné většiny prezentovaných textů zabývajících se kauzou VW, přistupuje ve svých úsudcích k miskám vah soudně a hodnotí událost spravedlivě. Naopak zbytečně sáhodlouhý pamflet autora, se kterým se očividně snaží sugestivní formou vnutit čtenáři svůj scestný názor je prosťáckým výlevem rádoby advokáta ospravedlňujícího dlouhé roky páchaný podvod německé automobilky.

Pakliže někdo bez zábran na veřejnost demagogicky hlásá a staví do jedné roviny tvrzení, že hodnoty týkající se motorů jsou také u ostatních výrobců nepravdivě uváděnými položkami, pak se zavádějícím způsobem snaží jednak odvést pozornost od výtečníků z VW a zadruhé diletantsky zametá nahnilé hrušky s jablky na jednu hromadu určenou k vysypání na kompost.

K morální stránce se ještě vrátím níže, neboť bych nejprve rád objasnil meritum napadené věci. Pakliže automobilky celého světa provádějí testování a měření své produkce za maximálně zoptimalizovaných jízdních podmínek, ze kterých následně vypočítávají hodnoty pomocí aritmetického průměru, pak se možná jedná o laboratorní výsledky, kterých řidiči posléze zřídka dosáhnou v běžném provozu. Nicméně předem naplánovaná a poté také zrealizovaná úprava software v managmentu motoru za účelem v momentě probíhající technické kontroly upravit jeho chod tak, aby vyhověl daným předpisům je prachsprostý podvod! Málo platné, ale to není totéž, jak se nám s nesourodou argumentační snahou snaží pisatel předložit.

Majitelé dotčených vozů snad nepřijdou do chvíle případně vynucené výměny diskutované elektronické destičky o výkonnové parametry motoru, k tomu mohu mít třeba i čistě svůj odlišný názor na neustále se překotně zpřísňující předpisy pro výrobce, kdo ale neoddiskutovatelně pocítí křivdu budou ostatní poctiví výrobci aut, kteří se k podobn..

Nepřihlášený Abre

Je to manazerske selhani... | 28.9.2015 21:13reagovat
avatar

Je to manazerske selhani. Nejvetsi neznamena nejlepsi a Winterkorn sel za svym planem dohnat a predehnat Toyotu skutecne pres mrtvoly. Bez podilu na US trhu nejvetsi byt nelze. Jenze zatimco Toyota v Kalifornii plni normy s benzinovymi hybridy, VW se tam snazil naspat se smradlavym dieselem a jeste bez vstrikovani mocoviny. Je to proste diletantstvi a zaslouzene na ne dojeli.

Nepřihlášený Miroslav Ambrozek

Vynikající pravdivý realis.. | 28.9.2015 21:24reagovat
avatar

Vynikající pravdivý realistický článek. Ještě přede jeho předčtením jsem měl stejný názor, jen bych ho nikd ynedokázal tak skvěle napsat a vylíčit. Gratuluju pane redaktore!!!

Nepřihlášený bub

Mě by zajímalo jakou EU no.. | 29.9.2015 07:41reagovat
avatar

Mě by zajímalo jakou EU normu to auto plní, když není na testu, to nikde nezaznělo.

Pokud limity NOx překračuje 30x, tak se nevejde vůbec nikam.

jaké jsou v tom případě eko-poplatky při následném prodeji? A kdo je bude platit (lidi, nebo VW?)

Ještě, že diesel nemám mít nechci :-)

Zajímalo by mě, jestli a kdy to praskne i na ostatní výrobce, v tomhle není VW samotné, spíš naopak...

Nepřihlášený Petr Š.

Mě jsou emise taky někde u.. | 29.9.2015 11:13reagovat
avatar

Mě jsou emise taky někde u zadku. Chci zpět naftové motory, které jezdily skoro na vzduch, najely 500tkm bez oprav atd. - první generace TDI a SDI.

Nepřihlášený Jirik

Autor clanku podle me upln.. | 29.9.2015 12:12reagovat
avatar

Autor clanku podle me uplne nedohledne, co to vsechno muze znamenat pro VW a pripadne i zakazniky. A proc by to lidi, majici tyto auta, melo trochu zajimat, i kdyz nemaji akcie koncernu. Na zacatek lze souhlasit s tim, ze to neni novinka, a ze pro bezneho cloveka se tim zatim nic nemeni, neb auto autuje...

Par faktu:

- Pravo zna terminy ala umysl. Tzn. argumentace, ze udelatko na male emise pro test je ok uplne neobstoji. Smysl testu je asi zrejmy, neco zmerit. Automobilka timto naprosto jasne a umyslne auto "zmenila" pro test.

- Splneni testu neni jen vec pro spotrebitele, ale pro automobilku, aby auto mohlo legalne jezdit a aby automobilka neplatila penize za produkci vozu s vysokymi emisemi. Dulezity je mix.

- Pokud auta emise nesplnuji, teoreticky mohou prijit o emisni stitek. S tim souvisi pojisteni, vzjezd do ruznych mest, dotace.

- USA nemaji problem udelat spor jakekoliv velikosti.

- Naprava je dle meho technicky nemozna. Ty auta to proste nesplnuji.

Tak a ted at mi nekdo rekne, ze to na klienta nema dopad. VW muze teoreticky i zbankrotovat, neb penize co je to bude stat, budou obrovske. Auta mozna nejsou ok, mozna dokonce technicky zpusobila. Ano, sice je to cele jen o papirech, ale ja zde tedy dusledky vidim, a jsem rad, ze se me to netuka (ne, nejsem tak chytrek, ale proste jsem si koupil zrovna japonce... spise nahoda).

Nepřihlášený tom

Reakce na: není nad sebevzdělání ..... | 29.9.2015 12:28reagovat
avatar

Tu rakovinu způsobují benzpyreny na sazích ...ne NOx

Nepřihlášený tom

Reakce na: není nad sebevzdělání ..... | 29.9.2015 12:30reagovat
avatar

Výborný článek

Nepřihlášený Maty

No, odpověď je vcelku jedn.. | 29.9.2015 16:03reagovat
avatar

No, odpověď je vcelku jednoduchá. LŽOU VŠEM, nejen spotřebiteli... Možná jen v emisích, nebo ve spotřebě, nebo v parametrech auta, možná i v dalších záležitostech???

Nepřihlášený nox diesely ve mestech

Elektrarna v Britanii, ano.. | 29.9.2015 16:23reagovat
avatar

Elektrarna v Britanii, ano ale takova mala elektrarna TDI vedle vas na ulici to taky nepotesi. Navic tech dieslu je 45-50 procent u ojetin jeste mozna vic a kdyz to vsechno jede mestem tak se NOX koncetruje na male plose. Stejne je to s diesel tankerama na mori, ze to tam nekde v ocenau vypousti NOx urcite neni dobre, ale horsi je 50tisic NOx dieselu na frekventovane silnici ve meste (100tisic vozidel je bezna frekvence na nej ulicich v Praze/Brne,...)

Nepřihlášený folk

Článek dobrý. Jen se divím.. | 29.9.2015 17:48reagovat
avatar

Článek dobrý. Jen se divím že to tak neudělali. Nicméně pokles cen akcií.. a určitě nesníží ceny nových aut takže stále budou všichni co nedají dokupy peníze nejen na highline nakupovat v áčkách. Země se otáčí stále stejně a dále..

Nepřihlášený Článek

Autor článku je nic jiného.. | 29.9.2015 18:40reagovat
avatar

Autor článku je nic jiného než podplacená novinářská kur*va

Nepřihlášený Fíkovník

Neřekl bych, že postup VW.. | 30.9.2015 01:17reagovat
avatar

Neřekl bych, že postup VW je nějak více obhajitelný, spíš bych řekl, že VW je první, na koho to prasklo. Divil bych se, kdyby celá kauza tady skončila. Princip je daný a pokud někdo prokáže, že ostatní podobná auta jsou na tom podobně, tedy že emise nepřekračují v řádu procent nebo desítek procent (což by odpovídalo rozdílu udávané a měřené spotřeby), ale ještě řádově více, což předpokládá výraznější kamufláž než odmontovaná zrcátka a podobná zvěrstva, tak asi i další automobilky zaplatí vysoké pokuty. Ať platí, proč ne? Ať svolávají a předělávají auta, proč ne? Ať státy donutí majitele těch aut zjednat nápravu na náklady výrobců aut, proč ne? KOnečně si servisy něco vydělají poctivě, že :-) Zlehčování faktu, že ve výfukových plynech není jen "relativně neškodný" CO2, ale také vyloženě jedovaté NOx neboli skupina různých oxidů dusíku takto označená por zjednodušení, je podle mě ubohé podobně jako předstírání, že přečipované turbodiesely nečoudí. Na motoristicky zaměřený web mě to mrzí. Chápu, že fleet manažera toto nezajímá, jeho svědomí končí před vstupními dveřmi do firmy, chápu, že majitele načipovaného TDI to nezajímá, jeho svědomí se měří na cm mezi nohama, chápu, že utahaného podnikatele to nezajímá, ale tady už bych si troufnul tvrdit opak. Můžu se mýlit, ale podle mě tímhle dost lidí vw naštval. Já chci dýchat čerstvý vzduch, akceptuji auta, beru vývoj i legislativní jako cestu někam, netvrdím že se vším souhlasím, ale tenhle druh podvodu? Jenže podobná argumentace, která zní v článku, nabádá k taktice nicnedělání a vyčkávání, kdo smrdí víc, místo toho, aby majitelé aut sami v zájmu vlastního zdraví omlátili ty auta výrobci o hlavu a požadovali adekvátní náhradu, třeba nové... :-)

Nepřihlášený Martin

JENŽE TIM KRADLI PENÍZE!!!.. | 30.9.2015 09:29reagovat
avatar

JENŽE TIM KRADLI PENÍZE!!! Prestituti to bagatelizuji, ale VW tim okrádal na placení výpalného za emise, jeho auta tak byly o desetitisíce levnější než u poctivývh automobilek. Kdyby VW přes Merkel nevedl celou EU, tak už má na krku žaloby za ušly zisk, protože cena vyšší o 40000Kč by znamenala, že si zákazník místo Passatu koupí třeba Mondeo!

Nepřihlášený Martin

Přesně: podobná argumentac.. | 30.9.2015 09:30reagovat
avatar

Přesně: podobná argumentace, která zní v článku, nabádá k taktice nicnedělání a vyčkávání, kdo smrdí víc, místo toho, aby majitelé aut sami v zájmu vlastního zdraví omlátili ty auta výrobci o hlavu a požadovali adekvátní náhradu, třeba nové... :-)

Nepřihlášený Pavel

A kdo s tím článkem souhla.. | 30.9.2015 09:32reagovat
avatar

A kdo s tím článkem souhlasí je fakt hloupá ovce, vždyť to právě VW stal v čele vymyšlení nízkých emisí!!! Tedy je viník a ne oběť měření CO a podobně. Jen si hodně troufal, protože hodně podváděl! A celé roky dělal machra, jak je nejlepší ve vyýrobě dieselů :-/ Jo je nejlepší v podvádění a nebojte se, nejen při emisích, ale všude při výrobě těch popelnic ...

Nepřihlášený vaclav

Mne se na tom libi, jak je.. | 30.9.2015 10:06reagovat
avatar

Mne se na tom libi, jak je primitivismus a ignorantstvi vydavano za racionalitu a starost o svoje okoli a ferovost naopak za hysterii a hloupost. Trochu me zarazi, ze jak to sleduju, je to takove trochu ceske specifikum.

My totiz vime, ze nam nevadi, ze vetsina dieslu kolem nas ma nasobne vyssi emise NOx, nas to netrapi, ze se vzajemne travime. Hlavne mamo, ze to jezdi za 5.

Vubec nam nevadi, ze vetsina aut co o nich vetsina ma vlhke sny by napr v USA neprosla homologaci kvuli emisim

Nejlepsi opatreni by bylo, kdyby auta mela vyfuk vepredu, pak by takovehle rakovinaky nikdo nekoupil

Nepřihlášený Sina

No většinou s článkem souh.. | 30.9.2015 17:51reagovat
avatar

No většinou s článkem souhlasím. Především s tím že podvádějí všichni a nesmyslné Euro normy nedávají ani jinou možnost. Ale to srovnání s uhelnými elektrárnami je trochu mimo. Především to co na vašich obrázcích tak děsivé "kouří" jsou chladicí věže a z nich stoupá jen vodní pára. Stejně "kouří i Temelín. Proto se také elektrárny stavějí u bohatých vodních zdrojů. A hlavně se elektrárny nestavějí v centrech měst, zatímco dieselové exhalátory tam čudí lidem pod nos. Navíc mnohonásobně více než určují Euro normy ;).

Nepřihlášený Ravik

Mysleli to dobře.. dopadlo.. | 1.10.2015 17:11reagovat
avatar

Mysleli to dobře.. dopadlo to jako vždycky. Na začátku geniální revoluční emisní předpis nutící výrobce k použití lambdasondy a katalyzátoru k docílení co nejkvalitněšího spalování.. takové spalování není ani dokonale úsporné, ani maximálně efektivní ale z hlediska emisí v reálném prvozu nejčistější. Takto řešená vozidla z přelomu osmdesátých a devadesátých let dosahují na emisních testech zlomky normových hodnot z daného období, snadno plní normy pozdější ovšem na vozidlo nepřenositelné. V reálném provozu pak mají emise srovnatelné s vozy o více jak 25 let mladšími. Zdělení článku, že se nic neděje mi tak přijde jako absolutně slepé vzhledem k tomu, že se na základě prodejní lobby automobilek a fiktivních vymyšlených norem, které nikdo nedodržuje, sepisují a vymáhají zákony šikanující provoz starších vozidel nebo finanční sankce okrádající lidi o tisíce až desetitisíce korun (například absurdní ekovýpalné a podobné rádobyekodemagogie).

Nepřihlášený Mara

Chech, článek přesně trefu.. | 2.10.2015 14:45reagovat
avatar

Chech, článek přesně trefuje můj vlastní názor.

Eko aktivisti, zalkněte se ;)

Nepřihlášený Nic

Je to softwarová ochrana m.. | 5.10.2015 00:56reagovat
avatar

Je to softwarová ochrana motoru proti přetočení na neutrál. Problém to není.

Nepřihlášený Hrdlodus

Jedna poznámka. Emise auto.. | 23.10.2015 15:56reagovat
avatar

Jedna poznámka. Emise automobilů se nemají měřit s emisemi těch deseti zmiňovaných elektráren.

Mají se měřit s emisemi elektráren v zástavbě velkých měst.

Zásadním problémem, které mají na svědomí emise aut je smog ve městech. Jinde nejsou emise aut prakticky problémem.

Toť poznámka k tomu porovnávání emisí aut a elektráren. Není to nic proti zbytku článku.

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše