Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nová Škoda Fabia v úplném základu přes vysokou cenu nic krásného nenabízí, jinde je ale ještě hůř
1.1.2022 | Petr Miler
Nová Fabia vstoupila do prodeje s opravdu vysokými cenami a byť její standard je vyšší než dříve, nelze ani po technické, ani po výbavové stránce hovořit o ničem výjimečném. Vizuální stránka tomu odpovídá, přesto pořád není tak špatně, jak by mohlo být.
Nová Škoda Fabia byla odhalena v polovině minulého roku a nelze říci, že by si utrhla ostudu. Naopak dokázala zaujmout jak svým evolučním exteriérem, tak relativně klasickým a přitom hezky provedeným interiérem. Přidejme si k tomu motory, mezi kterými se objevila i čtyřválcová jedna-pětka se 150 koňmi a máme před sebou atraktivní malé auto šité pořád do značně míry podle potřeb zákazníků, nikoli jen evropských norem.
Poněkud horší zprávou byly ale ceny, které vystoupaly velmi vysoko. Když v roce 2013 vstupovala do prodeje Octavia třetí generace, k dispozici byla od 334 900 Kč, za což jste dostali liftback s přeplňovanou jedna-dvojkou a výbavou Active. V tomto kontextu je i na poměry roku 2021 o třídu menší Fabia s antimotorem 1,0 MPI bez turba o 80 koních absurdně drahá. A nic na tom nemění ani fakt, že v základu je u nás nabízena s výbavou Ambition.
Pokud by šlo o auto, které jsme zkraje viděli na prezentačních fotkách, proč ne, jde ale o skutečně oholenou verzi, ve které nedostanete ani kola z lehkých slitin, ani automatickou klimatizaci, ani infotainment s velkým displejem, ani digitální přístrojovku, prostě nic zvláštního. V základu je jen pošťácká modrá barva, zmíněný motor s manuální převodovkou a aspoň manuální klima. To je prostě bída a o tom, jak moc je drahé dostat Fabii IV alespoň trochu latě, nejlépe svědčí strategie samotné Škody.
Když totiž pustíte konfigurátor nové Fabie, ani se nepokusí vám předhodit poněkud neatraktivní auto v úplném základu - přidá aspoň slabší, beztak nepřesvědčivý tříválcový turbolitr a k němu stříbrnou barvu. A jinak úplně to samé. Přesto cena vyletí na 374 tisíc Kč, jen s tímto... téměř ničím navíc. Nová Fabia je zkrátka drahé zboží a budete-li chtít první a jediný opravdu dobře použitelný motor s první vyšší výbavou, jste na 490 tisících v základu. Jinak se musíte smířit s poněkud smutně vyhlížejícím vozem s tříválcem.
Přesto ještě není tak špatně, jak by mohlo být. V zahraničí je totiž Fabia IV nově nabízena v základu s ještě oholenější výbavou Active, což je ostatně důvod, proč jsme se znovu pustili do zkoumání české nabídky. V tu chvíli nemá ani přední mlhovky a disponuje ještě větším množstvím nelakovaných plastů a přesto není levná - v mém druhém domově v Nizozemsku startuje tento vůz na 20 290 eurech, tedy 504 tisících Kč. Nezbývá než Škodě popřát hodně zdaru v boji o zákazníky.






Na novou Škodu Fabia v českém základu je těžké hledět se zalíbením, přesto stojí od 340 tisíc Kč. Foto: Škoda Auto
Ovšem v zahraničí je k mání i v ještě slabší specifikaci Active, ve které vypadá ještě o dost smutněji. Přesto třeba v Nizozemsku stojí přes 0,5 milionu korun. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2 a MotoGP v Brně včera 16:28
- Zamíří Aron Canet do WSBK? včera 15:07
- Aleix Espargaro obhajuje Somkiata Chantru 1.7.2025
- Závody MotoE v Assenu vyhráli Mantovani a Zaccone 30.6.2025
- Marc Marquez vyhrál Dutch TT 29.6.2025
Nejnovější články
Chystaný ostrý Mercedes působí předem jako taková marnost, že se i mdlý předchůdce v rozlučkové verzi rázem jeví jako výhra
před hodinouProdeje VW v USA se dramaticky propadají, největší průšvih nepřekvapí ani v nejmenším
před 2 hodinamiDalší detaily k chystané elektrické Octavii ukazují, jak moc Škoda ztratila cestu a dál ignoruje realitu
před 4 hodinamiDalší firma slibuje převratné baterie s bleskovým dobíjením. Pokolikáté už to je? Reálně stále používáme baterky do notebooků z roku 1985
včeraCo ještě je na novém Mercedesu „fejk”? Manažer sportovní divize přiznal další absurdní faleš, tohle auto je virtuální realita
včera
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 07.03. 00:41 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.02. 22:44 - řidičBOB
- Onboard videa 07.02. 22:43 - řidičBOB
- BMW Divize 07.02. 14:13 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 07.02. 14:12 - pavproch
- Kabelový svazek motoru Octavia I 1,8T 07.02. 09:03 - abernas
- Alu kola Tiguan+ Oct Scout 06.30. 14:13 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.28. 20:39 - řidičBOB