Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nová verze Bugatti Chiron se při testech v Nardó vznesla do vzduchu
10.9.2020 | Petr Miler
Časy utrápeného vývoje Veyronu, kdy testovacím pilotům na slavném italském okruhu praskaly pneumatiky ve vysokých rychlostech, připomínají záběry z příprav nového Pur Sportu.
Bugatti před předáním prvních aut plánovaným na letošní podzim dolaďuje poslední detaily na Chironu v nové verzi Pur Sport. Ta vznikla hlavně jako reflexe tužeb zákazníků po agilnějším provedení, které ale současně zůstane bez potíží použitelné v běžném provozu. K tomu mu pomáhá upravená aerodynamika generující vyšší přítlak a snížená hmotnost. Právě změny na aerodynamice jsou nejvíce patrné, přehlédnutelné nejsou ale ani výraznější boční otvory v předním nárazníku ale lépe zásobují chladným vzduchem brzdy, které sestávají z lehčích kotoučů i destiček. Společně s novými 20palcovými koly Aero tak Pur Sport shodil 19 kilogramů, což není zas až tak mnoho, ale každé kilo se počítá.
Změny tím nekončí, neboť i když osmilitrový šestnáctiválec produkuje nadále 1 500 koní, jeho maximum nyní přichází v 6 900 otáčkách, tedy o 200 otáček výše než u standardu. Novinkou jsou také titanové koncovky výfuku z 3D tiskárny. Automatická převodovka se pak dočkala přiblížení jednotlivých stupňů o 15 procent, což by souhrnně mělo zlepšit elasticitu celého pohonného ústrojí o 40 procent. Podvozek pak disponuje pružinami tužšími vpředu o 65 a vzadu o 33 procent, mimo nich však bylo pozměněno také nastavení adaptivních tlumičů.
Právě tohle auto vytáhlo Bugatti okruh v Nardó, resp. do celého testovacího komplexu, který už nějaký ten pátek patří Porsche, další součásti koncernu VW. Za volant se posadil legendární testovací jezdec Andy Wallace, který - světe, div se - v Nardó nikdy dříve nebyl. A svými kousky připomněl utrápený vývoj Bugatti Veyron, kterému právě na tomto místě praskaly pneu ve 400 km/h.
Wallace se totiž na jednom místě dostal s autem do vzduchu, což u strojů tohoto ražení obvykle není dobré znamení. Tady to ale bylo v plánu, a Wallace tak mohl hlavně ocenit práci kolegů z vývoje: „I když tuhle práci dělám už pár let, v Nardó jsem vlastně poprvé. Místní testovací komplex se mi velmi líbí, hlavně pak trať pro testování jízdních vlastností s řadou rozličných zatáček. Chiron Pur Sport je extrémně agilní při jízdě po běžných silnicích, ale pořád nabízí dost komfortu. Technici nastavili podvozek perfektně - je tuhý a přímý, ale nepříliš tvrdý,” řekl k posledním testům Wallace.
Podívejte se na záběry z nich níže, některé opravdu stojí za to. My už jen dodáme, že Pur Sportu vznikne pouze 16 kusů a prodává se od 3,2 milionu Eur (cca 85 milionů Kč) bez daně. Drahá specialita, ale vysoká cena je u Bugatti to poslední, co člověka překvapí.












Nový Chiron Pur Sport se při závěrečných testech v Nardó vznesl do vzduchu, takto Bugatti jen tak neuvidíte. Foto: Bugatti
Zdroj: Bugatti
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejnovější články
Elektrické Kie nekupuje v USA už skoro nikdo, prodeje se během pár měsíců propadly na směšná čísla
před hodinouPřekvapivě výrazně faceliftovaná Lada Niva odhalila své ceny, i s novým vzhledem a motorem stojí pořád pakatel
včeraMuž si v dubnu koupil vysněnou Alfu, platí za ní splátky i pojištění. Jeho auto ale dodnes stojí u dealera a nemůže si ho ani odvézt
včeraFerrari poprvé v historii nejenže uznalo vlastní chybu a napravilo ji, dokonce dovoluje kupcům starších aut nešťastné řešení zpětně vyměnit
včeraStačilo autu léta po jeho nesmyslném zaříznutí vrátit motor V8 v nezměněné podobě, aby si ho koupilo 10 tisíc lidí během 24 hodin
včera