Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
„Nové” auto z totálky: klidně i Škoda Yeti, VW Passat, Ford Focus
26.10.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Až se vám v autobazaru bude zdát nějaká ojetina jakkoli podezřelá, mějte na paměti, že jejím základem mohl být klidně úplný vrak.
Nedávno jsme vám ukázali, jak se z totálky Škody Octavia dělá zánovní vůz. Jinými slovy, jak šikovní mechanici dokáží vzít do rukou auto, které je už z hlediska pojistné matematiky neopravitelné, opravit jej a vrátit ho na trh ojetin jako velice zachovalý vůz.
Jak je to možné? Jednoduše. Za totální škodu je matematicky považována taková, kdy cena předpokládaná cena opravy přesáhne určitou část ceny stejně opotřebeného vozu bez poškození (každá pojišťovna může mít takové procento jiné) a pokud její klient své auto takto poškodí, raději mu místo opravy vyplatí peníze. Důvodů je více a nebudeme je zde rozebírat, pojišťovna při svých kalkulacích na každý pád počítá s uvedením vozu do bezvadného stavu s pomoci nových dílů v autorizovaném servisu, který použije takové postupy, aby auto perfektně fungovalo.
To u velkých „ran” zasahujících do podstaty konstrukce karoserie znamená jen vyměnit celou karoserii a to se opravdu vyplatí málokdy - musí jít o zánovní a drahý vůz. Taková auta jsou tedy často odepisována, třebaže mechanicky mohou být skoro netknutá, což byl i případ minule zmiňované Octavie po nárazu zezadu. Nabídnuta jsou pak pojišťovnami jako tzv. „použitelné zbytky”, tj. na náhradní díly, ale pokud je koupí někdo dostatečně vychytralý, může s pomocí použitých dílů a nekorektních metod typu svaření dvou či více jiných karoserií složit z těchto zbytků znovu dobře vypadající auto, které na trhu nabídne klidně jako sotva použité.
To byl i případ zmíněné Octavie a mohl vám připadat výjimečný. Nebyl a důkazem budiž i to, co vám ukážeme dnes. O zmíněnou rekonstrukci se postarala ruská firma Autobotanik, která je na svou práci evidentně hrdá - sama se nám ozvala a pochlubila se dalšími „kvalitními kousky” ze svého repertoáru.
Na jednu stranu proč ne - patří jim jisté uznání za to, jak zničeným autům dokáží vracet život a pokud by je např. o takovou opravu požádal sám majitel s cílem vůz sám používat (má být případ nafocené Škody Yeti, která prý majitelce zachránila život) či část inkasovaných peněz od pojišťovny použít na něco jiného, není na tom nic špatného. Také by nebylo nic špatného na tom, kdyby takový vůz byl nabídnut na trhu jako „opravenou totálku” za výhodnou cenu.
Něco takového se ale jistě děje zřídka, pokud vůbec, to by nebyl dost výhodný „kšeft”. A i když se přímo pánové z Autobotaniku podle svých slov žádných nekalých prodejních praktik neúčastní, prostě „jen opravuji” pro zákazníky, kteří jim za to zaplatí, je celkem jasné, co se s těmito auty přinejmenším povětšinou děje.
Přidáváme tři galerie oprav. Jednak nehodou naprosto zdevastované Škody Yeti, která dostala ránu na kabinu (posádce se prý přesto nic nestalo) a byla s pomocí zbytků jiných vozů přestavěna v auto jako nové. Pak tu máme Ford Focus po pádu na střechu, který na tom podobně mizerně a VW Passat B6 „pouze” s méně poškozenou přídí a střechou, na něj bylo nutno navařit střechu jinou. Výměna střechy je prý „banalita”, „rutina”, komplexní oprava ve stylu Yeti je už prý těžší práce.
My vám tuto dokumentaci předkládáme spíše jako varování, co všechno je možné. A že to auto, které jste si vyhlédli v bazaru a vypadá v některých ohledech až podezřele nově, může být také „repasovaný” vrak, který z podstaty nemůže mít standardní vlastnosti ani při jízdě, natož pak při nehodě...
Oprava totálně zničené Škody Yeti













































































































Oprava totálně zničeného Fordu Focus
Oprava silně poškozeného VW Passat
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 4 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před hodinou
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 3 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 4 hodinami
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před 5 hodinami
Nový Renault Twingo kompletně odhalil únik ještě před premiérou. Vypadá skvěle, v nitru ale skrývá nepříjemné překvapení
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.05. 09:26 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
